• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400121007707
  • خبرنگار : 71496

جعفری: لازم شود غرب شیطان را هم مسلح می‌کند/آمریکا از قبل دنبال تعطیلی "نورداستریم" بود

جعفری: لازم شود غرب شیطان را هم مسلح می‌کند/آمریکا از قبل دنبال تعطیلی "نورداستریم" بود

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: یکی از دلایل جنگ علیه سوریه مخالفتش با کشیده شدن خطوط گاز قطر به اروپا از طریق ترکیه بود.

به گزارش ایسنا، بشار جعفری، معاون وزیر خارجه سوریه در گفتگویی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار کرد: اقدامات اجباری یک‌جانبه‌ای که سال‌ها است کشورهای غربی به سوریه تحمیل کردند و امروز علیه روسیه انجام می‌دهند، بر اساس منشور سازمان ملل اقداماتی غیرقانونی هستند.

جعفری در ادامه گفت: باید مکانیزم‌های جدیدی برای تعامل میان کشورهایی که غرب اقدامات قهری و یک‌جانبه‌ای را به آنها تحمیل می‌کند، ایجاد شوند.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: یکی از دلایل جنگ علیه سوریه مخالفتش با امتداد خطوط گاز قطر به اروپا از طریق ترکیه برای ضربه زدن به خط لوله گاز روسیه بود.

جعفری گفت که ایالات متحده مدت ها قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین قصد داشت پروژه «نورد استریم» و «نورد استریم-2» را تعطیل کند.

وی افزود: آمریکایی ها قبل از رخدادهای اوکراین خطوط لوله گاز «نورد استریم» و «نورد استریم-2» را که گاز روسیه از طریق آن به اروپا منتقل می شود، هدف قرار داده بودند. بنابراین، بایدن امیر قطر را به واشنگتن احضار کرد و با وی در مورد امکانات قطر برای تامین نیازهای اروپا برای تامین گاز در صورت لزوم گفتگو کرد.

وی افزود که بایدن نمی‌توانست آینده را بخواند و نمی‌دانست که رئیس جمهور پوتین درباره آغاز عملیات نظامی در اوکراین تصمیم خواهد گرفت.

جعفری توضیح داد که اقدامات آمریکا نشان می دهد که واشنگتن از اقتصاد برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده می کند.

وی ادامه داد: کشورهای غربی تفاهم کردند که به رئیس جمهور اوکراین فشار آورند تا درگیری ایجاد کند و اوضاع اوکراین را منفجر کند، به همین دلیل در دوحه نشست کشورهای صادرکننده گاز برگزار کردند و سپس امیر قطر را احضار کردند. این نشان می دهد که رئیس جمهور پوتین در تمام این مدت در حالت تدافعی و نه تهاجمی بوده است.

جعفری افزود: میزان اطلاعات غلط و دروغ‌هایی که غرب درباره اوکراین منتشر می‌کند، بسیار زیاد است.

این مسؤول وزارت خارجه سوریه ادامه داد: تروریست‌ها در سوریه و نئونازی‌ها در اوکراین تحت امر یک گرداننده فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه، غرب را متهم کرد که در مسلح کردن نئونازی‌های اوکراین که همان بنرهای آلمان نازی را برافراشته و تمام اروپا را ویران کرد، تردیدی ندارد.

الجعفری در گفت و گو با نووستی هم گفت: ۷۵ سال از پیروزی بر نازیسم می گذرد، پس از سال ها کسانی بودند که آمادگی خود را برای حمایت از نئونازی ها در اوکراین اعلام کردند. اما آنها فقط از حمایت این کشورها و حمایت اطلاعاتی برخوردار شدند. زیرا آنها علیه روسیه هستند. غرب اگر به نفعش باشد از مسلح کردن شیطان برای مقابله با روسیه دریغ نخواهد کرد.

این دیپلمات سوری افزود: اکنون حمایت از نازی‌ها در اوکراین بدون توجه به این واقعیت است که غرب برای چندین دهه در کنار روسیه با این تهدید مشترک مبارزه می کند. اما اگر آنها متحدان واقعی در آن جنگ بودند، امروز از نئونازی ها حمایت نمی کردند.

وی افزود: تعجبی نیست اگر فردا تروریست‌های داعش به اوکراین اعزام شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۰ ۱۵:۰۹

ریُس جمهور پوتین قانوناً میتواند بخاطر نغز تعهد زلنسکی را برکنار کند و زلنسکی دیگر فردی خاین و محکوم است.