• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121007708
  • خبرنگار : 71477

نیروهای داوطلب آمریکایی و کانادایی به کمک اوکراین می‌روند

نیروهای داوطلب آمریکایی و کانادایی به کمک اوکراین می‌روند

یک برنامه‌نویس کامپیوتر اهل تگزاس و یک آشپز اهل استان بریتیش کلمبیای کانادا جزو ده‌ها آمریکایی و کانادایی هستند که به درخواست اوکراین برای نیروهای داوطلب به منظور مبارزه با حمله روسیه پاسخ مثبت داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، از آنجایی که دولت‌های آمریکا و کانادا از ترس وقوع یک جنگ جهانی از اعزام نیرو به اوکراین امتناع کرده‌اند، آمریکایی‌ها و کانادایی‌ها اعلام کرده‌اند که تحت تاثیر مقاومت شدید اوکراینی‌ها قرار گرفته‌اند. بسیاری معتقدند که اگر برای دفاع از اروپا کاری انجام ندهند، حقوق دموکراتیک‌شان در داخل کشورهایشان تهدید خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه خواستار تشکیل یک "سپاه بین‌المللی" شد. برخی داوطلبان جوان مستقیما به اوکراین می‌روند تا در این سپاه ثبت‌نام کنند.

برخی دیگر پیش از آنکه از کار خود استعفا دهند و یا از دانشگاه خارج شوند، ابتدا در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های اوکراین درخواست می‌دهند.

این بسیج نظامی همزمان با حملات موشکی روسیه به خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین در روز دوشنبه که پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین محسوب می‌شد، مطرح شده است.

یکی از کهنه‌سربازان لشکر ۸۲ پیاده‌نظام هوابرد آمریکا که قرار است به همراه دیگر نیروهای نظامی آمریکایی در اوکراین مستقر شود، گفت: اگر به اوکراین نروم احساس گناه می‌کنم.  

"برایسون وولز" کانادایی روز یکشنبه پس از دیدن درخواست زلنسکی از کار خود به عنوان آشپز استعفا داد. وی هیچ آموزش نظامی ندیده است و قصد دارد به عنوان نیروی داوطلب به اوکراین برود.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که تصمیم برای پیوستن به یگان بین‌المللی اوکراین به شخص کانادایی‌ها بستگی دارد. این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده‌ است.

همه داوطلبان نیز برای مبارزه به اوکراین نمی‌روند.

"ژولیان اوژه"، پزشک ۳۵ ساله اهل کبک آماده می‌شود تا به عنوان یک پزشک به وزارت بهداشت اوکراین بپیوندد و کمک‌های بشردوستانه "بی‌طرفانه" ارائه دهد.

وی گفت: حمایت جهانی در حال حاضر کلید حل این بحران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha