• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400121007808
  • خبرنگار : 50477

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان:

دانش آموزان گلستانی برای مقابله با مخاطرات آماده شدند/ مشارکت ۷۸۰۰ دانش آموز در طرح دادرس

دانش آموزان گلستانی برای مقابله با مخاطرات آماده شدند/ مشارکت ۷۸۰۰ دانش آموز در طرح دادرس

ایسنا/گلستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از اجرای طرح دادرس در ۲۶ مدرسه استان گلستان و مشارکت قریب به ۸ هزار دانش آموز در این طرح خبر داد.

فرهاد میقانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه مخاطبین جمعیت هلال احمر عموم مردم و اقشار مختلف جامعه هستند، اظهار کرد: آماده سازی همه اقشار جامعه برای مقابله با مخاطرات طبیعی و حوادث یکی از رسالت های حمعیت هلال احمر است که همواره در دستور کار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه با هدف افزایش تاب آوری دانش آموزان در برابر حوادث، بلایا و گسترش فرهنگ بشردوستی طرح دادرس در مدارس استان گلستان اجرایی می شود، افزود: با بهره مندی از ظرفیت آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر در قالب طرح دادرس با ارائه آموزش های خود امدادی و دگر امدادی به دانش آموزان، آنها را برای روزهای سخت آماده می کند.

دانش آموزان گلستانی برای مقابله با مخاطرات آماده شدند/ مشارکت 7800 دانش آموز در طرح دادرس

دانش آموزان گلستانی برای مقابله با مخاطرات آماده شدند/ مشارکت 7800 دانش آموز در طرح دادرس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با بیان اینکه این طرح برای دانش آموزان پایه هشتم در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ۷ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در ۲۶۰ مدرسه استان مهارت‌های مربوط به کمکهای اولیه از قبیل پناهگیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ، آتل بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادر زنی را فرا گرفتند.

میقانی با تاکید بر اینکه دانش آموزان یکی از آسیب پذیرترین افراد جامعه هستند، خاطر نشان کرد: آموزش های دهمین دوره از طرح دادرس در ۱۲ شهرستان با در نظر گرفتن شرایط  شیوع کرونا به دو شیوه مجازی و حضوری در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آئین نامه اجرایی طرح دادرس در پایان دوره ها دادرسان هلال احمر در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری، با آموخته های خود در قالب المپیاد آماده به رقابت می پردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha