• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121007867
  • خبرنگار : 71477

گلوبال تایمز چین: آمریکا مسئول بحران اوکراین است

گلوبال تایمز چین: آمریکا مسئول بحران اوکراین است

روزنامه چینی گلوبال تایمز امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، مقامات آمریکا "مسئولیت ویژه" درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین را برعهده دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، روزنامه چینی گلوبال تایمز در این گزارش نوشت: واشنگتن "طرف مسئول ویژه" برای بحران اوکراین است و ناتو به رهبری آمریکا کلید راه‌حل این بحران را محکم در دستان خود نگه داشته است. تولسی گابارد، قانون‌گذار سابق آمریکایی نیز در مصاحبه‌ای گفت "جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌تواند با تضمین اینکه اوکراین به عضویت ناتو در نخواهد آمد، خیلی راحت از جنگ با روسیه  جلوگیری کند". آنچه که گابارد گفت کاملا درست بود اما متاسفانه رسانه‌های جریان اصلی آمریکا نه تنها به طور گزینشی چنین حقیقتی را نادیده گرفتند بلکه به صورت تعمدی از درد و رنج مردم اوکراین سوء استفاده کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: زمان آن رسیده که تفکر جنگ‌طلبانه آمریکا را در شرایط دشوار متوقف کنیم چرا که تفکر جنگ‌طلبانه هیچ هدفی جزء ترغیب رویارویی‌های جدید ندارد. از آنجایی که فاکتورهای تاریخی و عملی بسیار پیچیده‌ای در حل بحران اوکراین وجود دارد، هرگونه تلاش برای ساده‌سازی این روایت تاریخی اغلب با انگیزه‌های خودخواهانه یا حتی با انگیزه‌های شیطانی صورت می‌گیرد. مهم است که ببینیم روسیه و اوکراین هر دو تمایل جدی برای مذاکره دارند و احتمال یک راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک برای حل این بحران همچنان وجود دارد.

در این گزارش آمده است: خبرنگاران روزنامه گلوبال تایمز معتقدند که به خصوص واشنگتن باید به جای ادامه دادن به عنوان منبع آشوب، مسئولیت ویژه این بحران را برعهده گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۲۲:۱۴

چین به دنیا باید غرامت بدی با مخفی کردن کرونا باعث شدین میلیونها انسان فوت بشه.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۲۲:۴۲

آب ده بالا هم قطع است ، مقصر امریکاست !