• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121007966
  • خبرنگار : 71402

زلنسکی: حملات به خارکیف، "تروریسم دولتی" است

زلنسکی: حملات به خارکیف، "تروریسم دولتی" است

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) در واکنش به حملات به شهر خارکیف در شرق کشورش، آن را "تروریسم دولتی" از سوی روسیه خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، اوایل امروز میدان آزادی در خارکیف که دومین شهر بزرگ اوکراین است، هدف اصابت موشک‌های منتسب به روسیه قرار گرفت و گفته‌ می‌شود در نتیجه آن حملات ۱۰ تن کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شدند.

زلنسکی به صورت مجازی در جلسه پارلمان اروپا گفت: شیطان مسلح به راکت، بمب و توپ باید فورا متوقف شود. از نظر اقتصادی نابود شود. ما باید نشان دهیم که بشریت قادر به محافظت از خود است. هدف ترور شکستن ما و شکستن مقاومت ماست.

پیش از این فرماندار خارکیف مدعی شد که نیروهای ولادیمیر پوتین مناطق مسکونی را با موشک‌های گراد هدف قرار داده‌اند. موشک‌های گراد یک سیستم توپخانه‌ای سوار بر کامیون است که قادر به شلیک ده‌ها راکت به طور همزمان است.

اوله سینهوبوف در تلگرام نوشت که نیروهای روسی به "میدان روبروی اداره دولتی منطقه‌ای" تیراندازی کردند. او گفت که مقامات "اکنون در حال برآورد تلفات غیرنظامیان هستند." مقامات اورژانس محلی در فیس‌بوک نوشتند که شش غیرنظامی در جریان گلوله‌باران دفتر اداره دولتی کشته شدند، از جمله یک کودک. اما این ادعا هنوز تایید نشده است.

رئیس جمهوری اوکراین که از طریق ارتباط ویدیویی از مکانی نامعلوم در کی‌یف در این جلسه صحبت می‌کرد، گفت: اوکراین بهترین مردم خود را برای اینکه برخورد برابر دریافت کند، از دست داد. ده‌ها تن در حملات موشکی به خارکیف کشته شدند و این بهای آزادی است. روسیه کودکان اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و دیروز ۱۶ تن کشته شدند.

ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی خود در پارلمان اروپا که مورد تشویق شدید قرار گرفت، گفت کشورش "از آزادی دفاع می‌کند و بهای گزافی را در مبارزه با روسیه می‌پردازد." زلنسکی از اروپا خواست که از اوکراین حمایت کنند و اجازه ورود این کشور به اتحادیه اروپا را بدهند. او گفت کشورش "برای بقای خود می‌جنگد، اما نور بر تاریکی پیروز خواهد شد."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha