• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400121007985
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

مدارس عشایری و مرزی در تیررس آموزش و پرورش/ارتقای فضای آموزشی مدارس سنگی و کانکسی

مدارس عشایری و مرزی در تیررس آموزش و پرورش/ارتقای فضای آموزشی مدارس سنگی و کانکسی

مشاور وزیرآموزش و پرورش گفت: هدف گذاری شده تادر این قرارگاه، اقدامات تنظیم‌گری و تسهیل‌گری انجام دهیم و فعالی‌های جهادی در حوزه مدارس به سمت اقدامات محتوایی سوق پیدا کند.

به گزارش ایسنا، عصر امروز حمیدرضا خان محمدی درگردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: هدف گذاری شده تا در این قرارگاه کار تنظیم‌گری و تسهیل‌گری انجام دهیم و فعالیت‌های جهادی در حوزه مدارس به سمت اقدامات محتوایی سوق یابد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم الگوی مطلوب تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران عدالت محوری در حوزه آموزش است.

مشاور وزیرآموزش و پرورش، تاکید کرد: با توجه به اینکه عدالت همه جانبه در دستورکار قرار دارد، تنها به تامین فضا، امکانات آموزشی، لوازم التحریر، تغذیه و ... پرداخته نمی شود.

خان محمدی پیگیری مسائل مدارس مرزی، عشایری، روستایی و حاشیه شهرها را از اولویت های قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی، برشمرد و تصریح کرد: ارتقای استانداردهای فضاهای آموزشی در مدارس سنگی وکانکسی با مشارکت جامعه خیرین، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سایر نهادهای حمایتی در دستور این قرارگاه قرار دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «نصیب آموزشی برابر» و«عدالت تربیتی» از سیاست ‌های اصلی دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: نگاه ویژه‌ای به نقاط محروم و مرزی خواهد شد و برای حل معضلات دانش آموزان در این استان‌ها با گروه های جهادی، خیریه‌ای و مردمی، هماهنگ هستیم و تلاش خواهیم کرد تا عدالت تربیتی را در دورترین نقاط کشور نیز اجرایی کنیم چراکه توجه به نقاط مرزی و محرومیت‌زدایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین مناطق مرزی، عشایری و روستایی از اولویت برخوردار هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان اینکه عدالت تربیتی ناظر به تأمین شرایط و امکانات اولیه برای دسترسی رایگان به آموزش برای همه دانش آموزان است، گفت: عدالت تربیتی ناظر به کیفیت مطلوب در آموزش و فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی است و به دنبال اجرایی سازی اصل اعتدال در جریان تربیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha