• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121108187
  • خبرنگار : 71402

هشدار مدودف به وزیر فرانسوی: جنگ‌های اقتصادی به جنگ‌های واقعی تبدیل می‌شوند

هشدار مدودف به وزیر فرانسوی: جنگ‌های اقتصادی به جنگ‌های واقعی تبدیل می‌شوند

نخست‌وزیر پیشین روسیه که اکنون معاون شورای امنیت کشورش است، در واکنش به اظهارات وزیر دارایی فرانسه که مسکو را به تحریم‌های اقتصادی بسیار سخت تهدید کرد، گفت "جنگ‌های اقتصادی اغلب به جنگ‌های واقعی تبدیل شدند."

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینسایدر، روز سه شنبه برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه ای گفت که "غرب در نظر دارد تا اقتصاد روسیه را از طریق جنگ اقتصادی و مالی علیه روسیه دچار فروپاشی کند و مردم روسیه هم تبعات آن را پرداخت خواهند کرد."

دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر سابق روسیه در توییتر به این اظهارات واکنش نشان داد. او گفت: یک وزیر فرانسوی گفت که آنها جنگ اقتصادی علیه ما اعلام کرده‌اند. آقایان حواستان باشد چه می‌گویید! و فراموش نکنید در تاریخ بشریت، جنگ‌های اقتصادی اغلب به جنگ‌های واقعی تبدیل شده‌اند.

کشورهای غربی از جمله فرانسه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه وضع کرده و انواع و اقسام چیزها از بانک مرکزی و نهادهای مالی سرشناس روسیه تا شخص ولادیمیر پوتین را هدف گرفته‌اند.

وزیر دارایی فرانسه سه‌شنبه با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی و مالی غرب علیه روسیه "عمیقا اثرگذار" است، گفت: نمیخواهم هیچگونه تردیدی درباره عزم اروپا روی این مساله باقی بگذارم. ما قرار است یک جنگ اقتصادی و مالی علیه روسیه به راه بیندازیم.

او افزود: ما می‌خواهیم قلب سیستم روسیه را هدف بگیریم. ما ولادیمیر پوتین را هدف خواهیم گرفت. ما الیگارش‌ها را هدف خواهیم گرفت. اما همچنین کل اقتصاد روسیه را هدف قرار می‌دهیم. تحریم‌ها باید سریع و سخت باشد و از هم اکنون ما اثراتشان را می بینیم. ارزش روبل ۳۰ درصد سقوط کرده است. ذخایر ارز خارجی روسیه همچون برفی مقابل آفتاب در حال ذوب شدن است و بودجه جنگ معروف ولادیمیر پوتین تقریبا به هیچ چیز کاهش یافته است. قرار است ما موجب فروپاشی اقتصاد روسیه شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha