• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121108264
  • خبرنگار : 71660

کارکنان دفتر گرهارد شرودر در اعتراض به ادامه همکاری او با روسیه استعفا دادند

کارکنان دفتر گرهارد شرودر در اعتراض به ادامه همکاری او با روسیه استعفا دادند

هم زمان با اینکه گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان و از دوستان دیرینه ولادیمیر پوتین با قطع رابطه با کرملین مخالف است، تمامی کارکنان دفترش در اعتراض به عدم کناره‌گیری او از شرکت‌های گاز روسی استعفا داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گرهارد شرودر که پس از ترک سمت خود در سال ۲۰۰۵، چندین شغل و سمت در شرکت‌های انرژی روسیه کسب کرد و همچنین سایر سیاستمداران از حزب سوسیال دموکرات آلمان در هفته‌های اخیر به دلیل "لابی" کردن برای شرکت‌های روسی، "تحت نظارت فزاینده‌ای" قرار گرفته‌اند.

چنین پیوندها و اتفاقاتی به یک مسئولیت خطیر برای اولاف شولتس، صدراعظم آلمان بدل شده است؛ شخصی که برای مدت طولانی متهم شده بود که درخصوص حمله روسیه به اوکراین، موضع نرمی دارد اما هفته پیش دولتش یک تغییر اساسی در مورد سیاست‌های دفاعی و انرژی انجام داد.

چند روز گذشته، رهبران حزب سوسیال دموکرات آلمان از شرودر خواستند تا همانند سایر سیاستمداران اروپایی از جمله فرانسوا فیون، نخست وزیر پیشین فرانسه از سمت‌هایی در روسیه دست بکشد.

گرچه شرودر در برابر چنین فشاری مقاومت کرده است اما وی پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای از حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرد. وی همچنین گفت که "هر دو طرف" مرتکب اشتباه شده‌اند و اروپا باید اطمینان حاصل کند که روابط خود را به طور کامل با روسیه قطع نمی‌کند.

آلبرشت فانک، یکی از کارکنان دفتر شرودر به رویترز گفت که او به همراه دو منشی و یک راننده درخواست کرده بودند تا به مشاغل دیگری خارج از این دفتر منصوب شوند. فانک از اظهار نظر درخصوص دلیل این تصمیم خودداری کرد.

ولادیمیر پوتین دو هفته پیش در جریان سفر اولاف شولتس به مسکو گفت به لطف گرهارد شرودر بود که قبض‌های گاز آلمانی‌ها کمتر از جاهای دیگر بود. او سمتهایی در شرکتهای روس نفت و گازپروم دارد.

شرودر ریاست کمیته سهامداران کمپانی نورد استریم را که مسئول ساخت خط لوله گازی بحث‌برانگیز روسیه به اروپا است، برعهده دارد. این کمپانی در حال حاضر با تحریم‌هایی از سوی آمریکا مواجه شده است اما شرودر شخصا هدف این تحریم‌ها قرار نگرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha