• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400121108380
  • منبع : نمایندگی اردبیل

یک فیلمساز اردبیلی‌؛

مفاخر اردبیلی نباید به ورطه فراموشی سپرده شود

مفاخر اردبیلی نباید به ورطه فراموشی سپرده شود

ایسنا/اردبیل فیلمساز اردبیلی و فعال در حوزه مستندسازی با اشاره به اینکه مفاخر اردبیلی نباید به ورطه فراموشی سپرده شود،گفت: مستند قهرمان دوران مشروطه اردبیل باباخان آماده پخش شده و به زودی این اثر فاخر رونمایی خواهد شد.

آیوین حسینی ۱۱ اسفند در جریان بازدید استاندار اردبیل از نمایشگاه صنایع دستی در نمین اظهار کرد: ما باید قدر چهره‌های ارزشمند علمی، فرهنگی و سیاسی خود را بدانیم و در ارج‌ نهادن به جایگاه آنها زندگینامه و سرگذشت آنها را تبدیل به آثار فاخر کنیم.

وی تصریح کرد: بعد از پیدا شدن قبر باباخان در اردبیل، با همکاری اصغر جاوید از هنرمندان ارزشمند این خطه تصمیم گرفتیم تا مستند باباخان را تهیه و تولید کرده و قصه این قهرمان مشروطه اردبیل را به زیبایی تمام به تصویر بکشیم.

فیلمساز اردبیلی و فعال در حوزه مستندسازی همترازی این سردار مشروطه را با چهره‌های سرشناس ستارخان و باقرخان یادآور شد و گفت: هر چند در میانه راه باباخان به دست عده‌ای ناشناس به قتل رسید اما زندگی و سرگذشت او پر از مبارزه و جهاد در راه وطن بود که امروز نسل نوجوان و جوان ما باید این چهره ارزشمند را بیشتر بشناسند.

حسینی تولید کتاب و سمفونی ارزشمند مؤذن‌زاده را برای این چهره شاخص مبارزاتی در دوره مشروطه یادآور شد و افزود: جای گلایه‌ است که از هیچ شبکه رسانه ملی این سمفونی ارزشمند پخش نشده و ما همچنان مظلومیت معرفی شخصیت وارسته باباخان را در سطح ملی شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار تولید این اثر ارزشمند، هم اکنون در منطقه نمین در حال تولید مستندی به سفارش شبکه مستند هستیم تا بتوانیم زیبایی‌های این منطقه را به تصویر بکشیم.

این فعال در حوزه مستندسازی ضرورت حمایت استاندار اردبیل از فعالیت‌های سینمایی و مستندسازی را در استان یادآور شد و اضافه کرد: پشتیبانی از سوی مسئولان فرهنگی این استان می‌تواند زمینه تولید آثار فاخر را در شاخه‌های مختلف هنری به وجود آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha