• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400121108641
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سه جایزه جشنواره سرو، برای «کشتن کابوس‌ها»

سه جایزه جشنواره سرو، برای «کشتن کابوس‌ها»

ایسنا/اصفهان تله تئاتر «کشتن کابوس‌ها» با موضوع دفاع مقدس سه جایزه جشنواره سرو را دریافت کرد.

حبیب نریمانی، کارگردان این اثر به ایسنا گفت: تله‌تئاتر کشتن کابوس‌ها به علت شرایط کرونایی با لغو اجرای تئاتر صحنه‌ای آغاز شد.

او ادامه داد: با هدف زنده و پویا نگه‌داشتن گروه هنری مستقل بیدار، نمایشنامه تئاتر به  نمایشنامه تلویزیونی تغییر پیدا کرد و پس از انجام اصلاحات مورد نیاز و تمرین با تهیه‌کنندگی و پشتیبانی آقای رسول هنرمند، مقابل دوربین رفت.

نریمانی با اشاره به پخش دو نوبت این اثر در شبکه استانی اصفهان و شبکه افق، اظهار کرد: این کار در صفحه آپارات سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان بارگزاری و با استقبال مخاطبان هزار و ۲۵۰ بازدید روبرو شد.

نریمانی ادامه داد: تله‌تئاتر کشتن کابوس‌ها با حضور در جشنواره سرو در هفت بخش اثر برگزیده، نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی هنری، کارگردانی تلویزیونی، طراحی صحنه، تصویربرداری و بازیگری زن نامزد شد که علی جعفری در بخش تصویربرداری، حبیب نریمانی در بخش کارگردانی هنری و محدثه رضایی در بخش بازیگری زن موفق به دریافت جایزه شدند.

این کارگردان با اشاره به استقبال از یک اثر دفاع مقدس در شبکه اجتماعی نوپای آپارات، گفت: استقبال خوب مخاطبان برای ما نکته قابل توجهی بود که ما را به تولید کارهای بیشتر در این زمینه واداشت و در همین راستا تله‌تئاتر «ناهاتاک» با موضوع آزادسازی خرمشهر به سفارش شبکه اصفهان آماده شده است.

او با اشاره به این که تله‌تئاتر نسبت به تئاتر صحنه‌ای در اصفهان بسیار کمتر کار شده، گفت: در ابتدای دهه ۸۰ فرشاد احمدی دستگردی در حوزه تله‌تئاتر فعالیت داشته و چند اثر تولید کردند که بعد از آن به دلیل عدم پیگیری و پشتیبانی رها شد.

نریمانی زمان اوج تله‌تئاتر را اواسط دهه ۷۰ دانست و خاطرنشان کرد: در آن زمان بهترین نمایش‌های تلویزیونی از کارگردانان مطرح تولید و از شبکه ۴ پخش می‌شد و اخیراً شرایط کرونایی به تولید مجدد کار در این قالب کمک کرده است.

این کارگردان از تولید تله‌تئاتر «رومئو_ژولیت» خبر داد و اضافه کرد: پس از مکبث و پرکلیس، این سومین نمایشنامه از شکسپیر است که آن را روی صحنه می‌برم که با شرایط کرونایی این اثر هم به تله‌تئاتری تبدیل شد که در آشپزخانه می‌گذرد و به زودی از آن رونمایی می‌شود. 

او در ادامه گفت: پس از تولید این نمایش تلویزیونی، تئاتر بی‌خوابی را براساس نمایشنامه مکبث با بازیگران ارمنی تولید کردیم که خوشبختانه در فستیوال تخصصی آثار شکسپیر بسیار مورد توجه قرار گرفت و به دنبال آن گواهی اجرای بین‌المللی برای گروه هنری بیدار، ویژه آثار شکسپیر صادر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha