• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121108719
  • خبرنگار : 71588

درخواست جی۷ از مصر برای محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین

درخواست جی۷ از مصر برای محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین

سفرای گروه هفت از مصر خواستند عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی ۲۱، سفرای گروه هفت سه شنبه از مصر خواستند تا حمله روسیه علیه اوکراین را به صورت صریح و آشکار محکوم و از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت کند.

این سفرا اعلام کردند که گروه هفت در تلاش است تا در روزهای آینده تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کند.

سفرای آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، "دولت روسیه با حمله به اوکراین، ابتدایی‌ترین قواعد و اصول نظم بین‌المللی را به صورت بی‌سابقه در مقابل چشم جهانیان مختل کرده است."

سفرای گروه هفت در بیانیه خود ابراز امیدواری کردند که دولت مصر به همان اصول صلح، ثبات، حاکمیت و یکپارچگی نظام بر اساس قوانین بین‌المللی پایبند باشد و شرکای گروه هفت از جمله مصر به اصول اساسی منشور سازمان ملل متعهد هستند.

در این بیانیه آمده است: آنچه ما اکنون به آن احتیاج داریم، "محکومیت واضح و آشکار و متفق القول این حمله از سوی تمامی کشورهای عضو سازمان ملل" است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: ما نیاز داریم در کنار اوکراین بایستیم و بر پایبندی ثابت خود به تمامیت ارضی اوکراین و حاکمیت آن در داخل مرزهایش بر اساس منشور سازمان ملل تاکید کنیم.

سفرای گروه هفت اعلام کردند، مصر در حال حاضر از حمله روسیه رنج می‌برد به ویژه اینکه این کشور بزرگترین وارد کننده گندم در جهان است و اوکراین یکی از بزرگترین صادرکنندگان گندم است و این تجارت حیاتی و مهم با یک جنگ بیهوده و بی‌هدف در معرض تهدید قرار گرفته است. حمله روسیه به اوکراین به معنای افزایش قیمت گندم و مواد غذایی در مصر و آفریقا است.

سفرای گروه هفت بر لزوم اتخاذ اقدامات جدی، قاطع و قوی علیه پوتین از طریق اعمال تحریم‌های گسترده که بخش‌های بزرگی از اقتصاد روسیه را هدف قرار دهد، تاکید کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است، "روسیه به دنبال بی‌ثبات کردن نظم بین‌المللی است که پیامدهایی را بر خاورمیانه و آفریقا از جمله مصر خواهد گذاشت و جامعه جهانی نمی‌تواند نقض‌های غیرقابل توجیه اصول منشور سازمان ملل را بپذیرد. "

در اولین ساعات صبح پنجشنبه ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده است و غیرنظامیان در خطر نیستند. مسکو می‌گوید قصد ندارد سلطه بر اوکراین را ندارد، بلکه قصد دارد کی‌یف را خلع سلاح و تهدیداتش را متوقف کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از اولین روز حمله کشورش به اوکراین اعلام کرد که "اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم با تهدید مواجه می‌شدیم و نمی‌دانم کشور ما پس از آن چگونه ادامه می‌داد".

وی تاکید کرد تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش ناتو با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha