• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121108730
  • خبرنگار : 71415

زلنسکی: روسیه می‌خواهد اوکراین را محو کند/ یهودیان جهان سکوت‌شان را بشکنند

زلنسکی: روسیه می‌خواهد اوکراین را محو کند/ یهودیان جهان سکوت‌شان را بشکنند

رئیس جمهوری اوکراین روسیه را متهم کرد به اینکه تلاش دارد، اوکراین و مردمش را محو کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در حالی این صحبت را مطرح کرد که  حمله روسیه به کشورش امروز وارد هفتمین روز خود شد در حالی که دور جدیدی از حملات در همه جبهه‌ها از جمله حمله‌ای مورد انتظار به شهری در این کشور که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا را در خود جای داده، مطرح شده است.

زلنسکی که از زمان شروع این جنگ به نمادی از مقاومت و شجاعت اوکراین تبدیل شده امروز به مردم کشورش گفت، روس‌ها "هیچ چیزی درباره پایتخت ما و درباره تاریخ ما نمی‌دانند؛ اما دستور دارند تاریخ ما را پاک کنند، کشور ما را محو کنند، همه ما را محو کنند."

این رئیس جمهوری اوکراین در حالی که لباس نظامی پوشیده و ریش و سبیلش را کوتاه نکرده بود، گفت که واکنش غرب کافی نیست و خواستار حمایت‌های بیشتر بین‌المللی از جمله حمایت از تلاش اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا شد.

وی افزود: اکنون زمان بی‌طرفی نیست.

ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در کلیپی ویدیویی گفت: آنها از پایتخت ما چیزی نمی‌دانند، از تاریخ ما چیزی نمی‌دانند؛ اما دستور دارند (نیروهای روس) نه تنها تاریخ ما را پاک کنند، بلکه کشور ما و همه ما را محو کنند.

او در این ویدیو از تمامی کشورهای جهان خواست که بی‌طرف نمانند و روسیه را محکوم کنند.

رئیس جمهوری اوکراین افزود: حمله موشکی که برج تلویزیون در کی‌یف را در محل کشتار بیش از ۳۰ هزار یهودی نازی در طول جنگ جهانی دوم (به اصطلاح هولوکاست) هدف قرار داد، نشان داد که کی‌یف برای بسیاری در روسیه کاملاً ناشناخته است.
به گفته مقامات اوکراینی، این حمله منجر به کشته شدن پنج تن گردید.

برای زلنسکی که یهودی الاصل است، نمادسازی حمله به سایت بابی بار جهت احیای ذهنیت هولوکاست نزد یهویان و دریافت حمایت و کمک آنها است.

وی خاطرنشان کرد که در زمان حکومت شوروی، مقامات سوسیالیستی یک برج تلویزیونی و یک مجموعه ورزشی و محل عبادت در نقطه خاصی از اروپا ساختند.

زلنسکی خطاب به یهودیان جهان گفت: اکنون همه یهودیان جهان را مورد خطاب قرار می‌دهم، آیا نمی‌بینید که چه اتفاقی در حال افتادن است؟ به همین دلیل مهم است که میلیون‌ها یهودی در سراسر جهان اکنون نباید سکوت کنند.

وی در نهایت در این کلیپ ویدیویی افزود: نازیسم در سکوت متولد شد، بنابراین، صدای خود را در برابر کشتار غیرنظامیان و در مورد کشتار اوکراینی‌ها بلند کنید.

همچنان که او این صحبت‌ها را مطرح کرد، سربازان اوکراینی در حال آماده سازی سنگرهایی برای دفاع از شهر Zaporizhzhia  - از جمله با ایجاد مواضع دفاعی در اطراف راکتورهای نیروگاه Energodar بودند. آنتون گراشچنکو، مشاور وزارت کشور اوکراین، از ژنرال‌ها خواست تا شهر را دور بزنند و در عین حال هشدار داد که در صورت آسیب دیدن این نیروگاه، آنها ممکن استد یک "چرنوبیل جدید"رقم بزنند.

او در فیسبوک نوشت: "به سبب دیوانگی پوتین، اروپا دوباره در آستانه یک فاجعه هسته ای قرار گرفته است. شهری که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در آن قرار دارد، خود را برای نبرد با مهاجمان آماده می‌کند."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۱۵:۴۳

داریم میبینیم چرا می گید متهم کرد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۱۷:۱۳

خبیثان کثیف و نجس آمریکایی انگلیسی صهیونیستی تصمیم دارند با جنگی فرسایشی سر روسیه را گرم کنند ...به قیمت جان و مال مردم اکراین و اگر اکراینی ها فکری به حال خود نکنند بیچاره ترین خواهند بود و اسیر دست غرب و مطامعشان

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۰۹:۳۷

خیالت راحت محو نمیشی چون همش یه بازیه و بزودی به حالت عادی برمیگردید!!