• پنجشنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400121209027
  • خبرنگار : 90057

هنگام ورود؛ پامپئو تایوان را "ملت بزرگ" خواند

هنگام ورود؛ پامپئو تایوان را "ملت بزرگ" خواند

وزیر امور خارجه دولت ترامپ روز چهارشنبه سفر خود به تایوان را با عنوان "ملت بزرگ" آغاز کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ،رئیس جمهور سابق آمریکا هنگام ورود به فرودگاه به خبرنگاران گفت: "اینجا بودن فوق العاده است. من مدت زیادی است که مشتاق دیدار با مردم تایوان هستم."

وی افزود: "من بسیار مشتاقانه منتظر هستم تا با تجار، اعضای دولت، مردم سراسر کشور بزرگ شما ملاقات کنم."

استفاده از کلمه "ملت" با توجه به اینکه ایالات متحده آمریکا تایوان را به عنوان کشوری تحت سیاست "چین واحد" به رسمیت نمی شناسد، اهمیت دارد. این اشاره به پکن است که مدعی حاکمیت بر تایوان است. اما استفاده از این کلمه در این دیدار با توجه به حمله روسیه به اوکراین که به طور ضمنی مورد حمایت چین قرار گرفته است، معنای بیشتری دارد. این نگرانی‌ها را در مورد تهاجم احتمالی پکن به تایوان افزایش داده است.

گمان می‌رود پامپئو یک نامزد بالقوه جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ باشد.

تسای اینگ وون، رئیس جمهوری تایوان در دیدار با پامپئو در دفتر ریاست جمهوری در تایپه، از حمایت طولانی مدت او از تایوان تشکر کرد و گفت: دیدار دوست خوبی مانند وزیر پامپئو نشان دهنده دوستی قوی تایوان و ایالات متحده است.

تسای نشان ستاره درخشان را با گراند کوردون که به گفته دفتر ریاست جمهوری"نشان فضیلت" و یکی از افتخارات برتر تایوان است به او اعطا کرد.

هنگام ورود؛ پامپئو تایوان را "ملت بزرگ" خواند

 دونالد رامسفلد، وزیر دفاع آمریکا یکی دیگر از دریافت کنندگان این نشان است.

پامپئو که ماسکی با پرچم آمریکا و تایوان بر چهره داشت، گفت که به دستاوردهای خود در دوران ریاست جمهوری برای عادی‌سازی روابط با تایوان، از جمله اعزام ایالات متحده، افتخار می‌کند. 

او گفت: "اینکه بگوییم کسی خواستار آزادی است تحریک آمیز نیست. در واقع کناره‌گیری از این چیزها نشان دهنده فقدان عزم است."

روزنامه رسمی چین، روزنامه رسمی حزب مردم، در تفسیری پامپئو را یک سیاستمدار ضد چینی "بسیار بدنام" خواند که در دوران کاری‌اش "به دروغگویی و فریبکاری افتخار می‌کرد".

اوایل روز چهارشنبه تسای با گروهی از مقامات ارشد سابق ایالات متحده دیدار کرد. مقامات امنیتی فرستاده شده توسط بایدن، که اطمینان دادند ایالات متحده قاطعانه پشت تعهدات خود در قبال تایوان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha