• پنجشنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400121209133
  • منبع : نمایندگی مازندران

کارآفرینی که مانع خروج ارز از کشور می‌شود؛

احداث اولین مجتمع کشت و صنعت شلتوک برنج و محصولات جانبی کشور در بابلسر

احداث اولین مجتمع کشت و صنعت شلتوک برنج و محصولات جانبی کشور در بابلسر

ایسنا/مازندران قرارداد بزرگترین مجتمع کشت و صنعت شلتوک برنج محصولات جانبی کشور در بابلسر به منظور افزایش اشتغالزایی و ممانعت از خروج ارز از کشور در هلدینگ واستریوش به امضا رسید.

به گفته پرفسور رضا اسماعیل‌زاده کناری رئیس هیئت مدیره هلدینگ واستریوش، این مجتمع بالغ بر ٢٠٠٠ میلیارد ریال با ١٢ خط تولید محصولاتی همچون سبوس تخمیر شده، تولید کاغذ، مقوا، کارتن از کاه و کلش و پوسته شلتوک، نوشیدنی، شکلات، روغن و ایزوله پروتئین سبوس، برنج فرآوری شده، نان رژیمی سبوس، آرد مخلوط برنج و سبوس، کرم دست و صورت از سبوس، سرکه و الکل از سبوس در شهرستان بابلسر راه اندازی خواهد شد.

وی به این نکته نیز اشاره کرده که، بیش از ١٠٠٠ پرسنل مستقیم و غیر مستقیم در مجتمعی با زیربنای بالغ بر ٢٠٠٠٠ مترمربع راه اندازی خواهد شد که تمامی دستگاه های مرتبط با این پروژه توسط هلدینگ صنایع غذایی واستریوش طراحی و ساخته می‌شود و در جهت خروج ارز و اشتغالزایی در کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.

احداث اولین مجتمع کشت و صنعت شلتوک برنج و محصولات جانبی کشور در بابلسر

اسماعیل‌زاده کناری در حاشیه آیین انعقاد قرارداد احداث اولین مجتمع کشت و صنعت شلتوک برنج و محصولات جانبی کشور در بابلسر به ایسنا گفت: برنج یکی از محصولات استراتژیک کشور ایران و به ویژه استان‌های شمالی است و مازندران نیز بیشترین ظرفیت تولید این محصول را دارد.

وی افزود: با وجود اینکه محصولات جانبی برنج دارای ارزش افزوده بسیاری بالایی است اما در عمل عمده این محصولات در کشورهای دیگر فرآوری شده و در کشور به فروش می‌رسد.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ واستریوش با بیان اینکه به دنبال آن بودیم تا از ماده اولیه ای که در مازندران وجود دارد و این استان در تولید آن در کشور پیشرو است، استفاده بهینه کنیم، خاطرنشان کرد: در این مجتمع از سوله‌های طبقاتی استفاده خواهد شد تا انتقال مناسب و روان جریان مواد صورت بگیرد و این امر هزینه‌های انتقال را کاهش می‌دهد.

احداث اولین مجتمع کشت و صنعت شلتوک برنج و محصولات جانبی کشور در بابلسر

مهندس ابوالفضل گلی سرمایه‌گذار مجتمع کشت و صنعت شلتوک برنج نیز به ایسنا گفت: محصولات این مجتمع برای اولین بار در کشور تولید خواهد شد، از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند و به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه و ورود به عرصه تولید جامه عمل خواهد پوشید.

وی تاکید کرد: در راستای سخنان رهبری، مسئولان استان نیز باید در عملی شدن این پروژه نقش مستقیمی داشته باشند چرا که کار بزرگی برای اولین بار در کشور در مازندران انجام می‌شود و تحقق این امر، نیازمند ورود و حمایت جدی مسئولان است.

احداث اولین مجتمع کشت و صنعت شلتوک برنج و محصولات جانبی کشور در بابلسر

به گزارش ایسنا، این مجتمع با سرمایه گذاری فی ما بین مهندس ابوالفضل گلی به عنوان سرمایه‌گذار مجتمع کشت و صنعت شلتوک برنج و شرکت مهندسین مشاور اشن زاینده رود، از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ واستریوش به امضا رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha