• پنجشنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121209186
  • خبرنگار : 71588

انصارالله: ناتو، اوکراین را ابزاری برای تهدید امنیتی در جهت منافع آمریکا و انگلیس کرده است

انصارالله: ناتو، اوکراین را ابزاری برای تهدید امنیتی در جهت منافع آمریکا و انگلیس کرده است

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله اعلام کرد، اوکراین در حال حاضر از سوی ناتو برای خدمت به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هشام شرف عبدالله، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله تاکید کرد، تحریم‌های آمریکایی و اروپایی علیه روسیه منجر به بحرانی‌تر شدن اوضاع خواهد شد.

وی در ادامه افزود، این تحریم‌ها روش مناسبی برای تعامل با وضعیت کنونی و مشکل بین روسیه و اوکراین نیست.

هشام شرف عبدالله همچنین تصریح کرد، اوکراین در حال حاضر از سوی ناتو به عنوان ابزاری برای ایجاد تهدید امنیتی در این منطقه به نفع آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها استفاده می‌شود.

 وی همچنین گفت، هرکسی که به آنچه در حال رخ دادن است، بیندیشد متوجه می‌شود که روسیه حق دارد هیچ تهدیدی در مرزهایش و علیه منافعش وجود نداشته باشد.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن ادامه داد، غرب باید حق روسیه را در تضمین‌های امنیتی که قبل از آغاز تحولات کنونی مطرح شده بود، درک کند.

وی همچنین اظهار داشت، این تحریم‌ها کمکی به دستیابی به راهکار نمی‌کند بلکه باعث بحرانی‌تر اوضاع می‌شود.

این اظهارات در سایه تداوم عملیات نظامی روسیه در دونباس واقع در جنوب شرقی اوکراین ایراد شد.

در اولین ساعات صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده است و غیرنظامیان در خطر نیستند. مسکو می‌گوید قصد سلطه بر اوکراین را ندارد، بلکه قصد دارد کی‌یف را خلع سلاح و تهدیداتش را متوقف کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پس از اولین روز حمله کشورش به اوکراین اعلام کرد: "اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم با تهدید مواجه می‌شدیم و نمی‌دانم کشور ما پس از آن چگونه ادامه می‌داد".

وی تاکید کرد تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش ناتو با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۲:۴۰

قصد استفاده از صلاح هسته ای هم ندارد و قصد سلطه بر اوکراین را ندارد، قصد حمله به اوکراین را هم نداشت و خیلی از قصد های دیگر رو هم نداشت ولی شد سرویس های جاسوسی امریکا در جریان همه قصد های روسیه رو بود ولی با این حال بجای تجهیز و خرج کردن برای اوکراین فقط خواستن با لفاظی و اطلاع رسانی این قصد هایی که روسیه داشت روسیه رو از ان دور کنند روسیه کشور قابل اعتمادی نیست امیدوارم ایران به غیر از بهره های ملی و استفاده های اینده نگرانه به فکر دوستی با این کشور نباشه البته هیچ قدرت بزرگ دیگری قابل اعتماد نیست مانند امریکا که الان واقعا پشت اوکراین فقط لفظ امده و در عمل هنوز کاری نکرده جمهوری اسلامی با شعار استقلال بنا نهاده شد امیدوارم که این شعار عملی بشه و از هر گونه وابستگی به دور باشیم و واقعیت های تلخ روزگار موجود داخلی و خارجی رو متوجه بشیم و از تاریخ واقعا عبرت ببریم و اجازه ندیم این رانت ها و عدم مدیریت ها این نظام که مقدس بنا نهاده شد کج روی داشته باشه چون بار کج با هر هدفی که باشد به مقصد نمی رسد