• پنجشنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400121209358
  • خبرنگار : 50283

دادستان بندرانزلی:

سواحل آزاد شده برای مانور دادن ماشین‌ها نیست

سواحل آزاد شده برای مانور دادن ماشین‌ها نیست

ایسنا/گیلان دادستان بندرانزلی با بیان اینکه یکی از موارد تصادفات منجر به جرح در نوار ساحلی است، گفت: با توجه به آزاد سازی سواحل بسیاری تصور می‌کنند می‌توانند با ماشین به ساحل بیایند و مانور بدهند در حالی که این درست نیست.

اکبر سبحانی در جلسه شورای ترافیک شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موارد تصادفات منجر به جرح در نوار ساحلی است و با توجه به آزادسازی سواحل که به دستور رئیس جمهور اتفاق افتاده بسیاری تصور می‌کنند می‌توانند با ماشین به ساحل بیایند و مانور بدهند در حالی که این درست نیست.

سبحانی گفت: با توجه به ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی بندرانزلی باید تلاش کنیم تا استفاده خوبی از سواحل داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از جمعیت شهرستان بندرانزلی در شهر و ۱۵ درصد در روستا ساکن هستند، اظهار کرد: بندر انزلی ۲۵ روستا دارد.

سبحانی افزود: با توجه به اینکه انزلی یک شهر توریستی است و جمعیت ثابت و شناور دارد باید برای کاهش و جلوگیری از سوانح رانندگی که منجر به جرح و فوت می‌شود اقدام موثر صورت گیرد.

دادستان بندرانزلی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که شاهد هستیم کمربندی بشمن است که هنوز تکلیف آن مشخص نشده، گفت: بسیاری از موانع را آنجا شاهد هستیم از جمله اینکه این مسیر نور ندارد و زیبنده این شهر توریستی نیست و از معضلاتی است که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه نصب دوربین تخلفات رانندگی می‌تواند در زمینه پایش جرایم دیگر نیز کمک کند، تصریح کرد: عدم وجود پارکینگ یکی دیگر از عوامل ترافیک است و انزلی یک شهر توریستی است و مسافر زیادی دارد وجود پارکینگ در جلوگیری از ترافیک بسیار موثر خواهد بود.

سبحانی با تاکید بر اینکه نصب سرعت‌گیرها با کارشناسی انجام شود، گفت: عدم وجود شانه خاکی یکی از معضلاتی که در مسیر انزلی به رضوانشهر شاهد هستیم و شانه خاکی استاندارد نداریم.

دیرامدادرسانی در سوانح کاسته شود

امیر جانبازی، سرپرست فرمانداری شهرستان بندر انزلی نیز با اشاره به اینکه توسعه شهر انزلی به شکل خطی است، اظهار کرد: این امر می‌طلبد تا وضعیت مناسبی در شهر به لحاظ ترافیکی و عبور و مرور و تردد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انزلی شهر گردشگرپذیر است، افزود: امسال هم پیش‌بینی می‌کنیم پذیرای گردشگران زیادی باشیم زیرا محدودیت‌های کرونایی پس از دو سال کمتر شده و باید کمک کنیم این فضا برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شود.

جانبازی با تاکید بر اینکه نور و روشنایی در محدوده برون شهری باید جدی گرفته شود، گفت: نقاط خطرآفرین در حوزه شهری و برون شهری شناسایی و به آن پرداخته شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر انزلی تصریح کرد: در انزلی چند اداره کل، بندر و نیروی چهارم دریایی ارتش را داریم و این امر شرایط خاصی را به لحاظ بار ترافیکی ایجاد می‌کند داریم و انتظار داریم که به همه دستگاه‌های ذی‌ربط در رفع مشکلات ترافیکی شهرستان کمک کنند.

جانبازی با بیان اینکه دوربین ثبت تخلفات ترافیکی مد نظر قرار گیرد، تاکید کرد: در شورای تامین این مسئله را پیگیری می‌کنیم و برای حفاظت از جان عابرین باید موارد مطرح شده مدنظر قرار گیرد تا تصادفات جانی را به صفر برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان تیزرهای آموزشی و پیامک‌های هشدار در برنامه قرار گیرد، تاکید کرد: دیر امداد رسانی مسئله مهمی در سوانح است که باید مدت زمان آن کاسته شود و این اهمیت پدافند غیرعامل را در شهرستان دوچندان می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha