• جمعه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400121309596
  • خبرنگار : 50181

مدیرعامل آبفا کرمانشاه:

سرانه مصرف آب در روزهای پایانی سال به 400 لیتر در شبانه روز می‌رسد

سرانه مصرف آب در روزهای پایانی سال به 400 لیتر در شبانه روز می‌رسد

ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه سرانه مصرف آب در روزهای پایانی سال که خانه‌تکانی نوروزی را داریم تا 400 لیتر در شبانه‌روز هم خواهد رسید.

علیرضا کاکاوند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش قابل توجه مصرف آب در دو هفته پایانی اسفند که خانه تکانی منازل را داریم، افزود: سال گذشته سرانه مصرف در روزهای پایانی اسفند به 400 لیتر در شبانه روز رسید و این امکان وجود دارد این رقم دوباره امسال تکرار شود.

وی ادامه داد: در آخرین روزهای سال گذشته در شهر کرمانشاه رکورد مصرف 6700 لیتر بر ثانیه را داشتیم و هرچقدر آب وارد شبکه توزیع می‌کردیم جوابگو نبود که امیدواریم امسال این روند دوباره تکرار نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط عادی سرانه مصرف آب در شهر کرمانشاه 226 لیتر در شبانه‌روز است، یادآور شد: متاسفانه نه در کرمانشاه، بلکه در کل کشور سرانه مصرف آب از استانداردها بالاتر است.

کاکاوند با انتقاد از استفاده از آب شرب تصفیه شده برای شست و شوی فرش و ... در این ایام، خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که مردم شست و شوی فرش را به قالیشویی‌ها بسپارند که مصرف آب کمتری دارد.

وی تاکید کرد: به علاوه نیازی نیست که در خانه‌تکانی هرچیزی را با آب شست، بلکه می‌توان از شیوه‌های مختلف دیگر برای نظافت استفاده کرد که مصرف آب کمتری داشته باشد.

دبی سراب طاقبستان به حدود 700 لیتر در ثانیه رسیده است

موضوع دیگری که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به آن اشاره کرد که احتمال می‌رود باعث افت فشار و یا مشکل در برخی از نقاط شهر در روزهای اسفندماه شود را تعمیر خط انتقال سد گاوشان و خارج شدن این خط از مدار اعلام کرد.

وی با بیان اینکه دبی سراب طاقبستان اکنون به 650 تا 700 لیتر بر ثانیه رسیده، اظهار کرد: صبر کردیم دبی سراب طاقبستان مناسب شود و بتوانیم از ظرفیت این سراب به عنوان منبع جایگزین استفاده کنیم، اما قطعا این سراب به تنهایی جایگزین آبی که از گاوشان دریافت می‌کردیم، نیست.

به گفته کاکاوند، تمام چاه‌هایی که در سطح شهر کرمانشاه داشتیم نیز وارد مدار شده تا مشکلی برای قطعی و یا افت فشار مردم ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه معتقد است، با این وجود احتمال اینکه در برخی نقاط جنوب شهر افت فشار رخ دهد بعید نیست و از همین رو مردم باید در این مدت همراهی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha