• جمعه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400121309700
  • خبرنگار : 71656

در نقد و بررسی فیلم «اقای صیاد را ول کنید » مطرح شد :

شرف شاتر را حفظ کنید

شرف شاتر را حفظ کنید

شامگاه پنجشنبه - ۱۲ اسفند ماه مراسم شب مخصوص محمد صیاد با نمایش فیلم «آقای صیاد را ول کنید» برگزار شد.

به گزارش ایسنا، ساعت ۱۹ فیلم اکران شد و محمد صیاد، مریم ملک‌مختار و حمید باباوند نیز بعد از نمایش فیلم به نقد و بررسی و گفت‌وگو درباره فیلم پرداختند.

شرف شاتر را حفظ کنید



محمد صیاد در این مراسم اظهار کرد: «تلاش کردم که درباره خودم و کارم اغراق نکنم. به دوستانم توصیه می‌کنم شرف شاتر را حفظ کنند.»

او در بخش دیگری از حرف‌هایش گفت: «از همسرم تشکر می‌کنم که با انجام این کار موافقت کرد. حقیقتا بعد از اینکه به آقای صمدیان گفتم که برای این کار حاضرم، به همسرم گفتم اگر موافق نیستی، بگو؛ چون مطمئنا این کار طولانی خواهد بود.»

شرف شاتر را حفظ کنید



مریم ملک مختار که در این مراسم حضور داشت نیز اظهار کرد: «از سهند صمدیان و نقش ویژه او در شکل‌گیری این اثر و از همراهی محمدرضا دلپاک، سهیل صمدیان، نغمه مقصودلو و زهرا راد نیز متشکرم.» 

روند انجام مصاحبه‌ها که به پنجم مقطع انقلاب، حادثه طبس، جنگ، مهاجران کرد و ورزش تقسیم می‌شد، مصاحبه‌ها بر اساس فهرستی که آماده کرده بودیم، انجام شد؛ اما در طول مسیر با خاطرات و صحبت‌های آقای صیاد فضاهای جدیدی را ایجاد می‌کرد.

شرف شاتر را حفظ کنید



حمید باباوند در این راستا اظهار کرد: «این فیلم گذشته از نقش صیف الله صمدیان که به شکل واقعی در موقعیت تهیه‌کننده ایستاده است و آقای صیاد که محور اتفاقات است، سه رکن دارد. مریم ملک که توانسته اینطور به خصوصی‌ترین لحظات محمد صیاد نفوذ کند، سهند صمدیان که با انتخاب‌های دقیقش روایت فیلم را ساخته و تصاویر را بازآفرینی کرده، محمدرضا دلپاک که با افزودن جزییات بی‌نظیر در صداگذاری فیلم؛ محصولی را ساخته‌اند که بیش از آن که به شکل یک مستند پرتره معمولی دیده شود؛ یک فیلم هنری است که می‌شود بارها به تماشای آن نشست.

با دعوت باباوند صمدیان دوباره به روی صحنه آمد و در جواب این پرسش که چرا از عنوان تهیه کننده استفاده نمی‌کنید، گفت: «الان که تأکید کردی، با خودم مرور کردم که آیا واقعا من نقشی داشته‌ام یا نه و دیدم درست است که در دنیا معنای واقعی تهیه کننده همین نقش قرار دادن افراد در جایگاه و موقیت مناسب خودشان است؛ اما ناخودآگاه همه تهیه کننده را در جایگاه سرمایه‌گذار می‌بینند. شاید دو سوم فضای فعالیت دفتر تصویر طی یک سال در اختیار این پروژه بود.»

شرف شاتر را حفظ کنید



سیروس علینژاد، روزنامه نگار پیشکسوت نیز اظهار کرد: «بعد از دیدن این فیلم دلم می‌خواهد دوباره به سراغ عکس‌های صیاد بروم و آن‌ها را مجددا نگاه کنم.»

این نشست با عکس یادگاری عکاسان حاضر در نشست، در کنار محمد صیاد، در ساعت ۲۱ به پایان رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha