• جمعه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400121309953
  • خبرنگار : 50491

وزیر بهداشت تأکید کرد

ضرورت توسعه کشت گیاهان دارویی و استفاده از طب ایرانی

ضرورت توسعه کشت گیاهان دارویی و استفاده از طب ایرانی

ایسنا/گلستان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی و استفاده از طب ایرانی باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: استان گلستان در حوزه کشت گیاهان دارویی از استعداد زیادی برخوردار است.

بهرام عین اللهی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در دو شهرستان آزادشهر و رامیان اقوام مختلف در سایه وحدت و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند که این وحدت مثال زدنی یک نشان ملی است.

وی با بیان اینکه مردم ایران در امتحانات مختلف سربلند بیرون آمدند، افزود: دشمن همیشه به دنبال سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود لذا از اول انقلاب اسلامی توطئه های مختلف را علیه ایران اسلامی به کار گرفت و امروز نیز تحریم های ناجوانمردانه را علیه کشورمان به راه انداخت که هدف از این تحریم ها از پای درآوردن اقتصاد کشور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه جنگ همچنان ادامه دارد و در جنگ امروز سنگرها مخفی است، بیان کرد: باید با کار و تلاش توطئه های دشمنان را خنثی کنیم، خوشبختانه مردم کشورمان شجاعانه در برابر دسیسه های دشمنان ایستاده اند.

وی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم ها از امتحان شیوع کرونا سربلند خارج شدیم و تمامی سازمان های جهانی کشور ایران را در پیشگیری و درمان کرونا موفق می دانند، تأکید کرد: امروزه بسیاری از کشورهای به اصطلاح پیشرفته در برابر کرونا ناتوان شدند و مرگ و میرهای بالا را به ثبت رساندند.

عین اللهی از تزریق نزدیک به 143 میلیون دوز واکسن کرونا در کشور خبر داد و یادآور شد: تاکنون معادل 91 درصد از جمعیت هدف دوز نخست و 85 درصد دوز دوم و 35 درصد دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند این در حالی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته میزان تزریق واکسن به 60 درصد هم نرسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی و استفاده از طب ایرانی یکی از مسائل مهم است که باید موردتوجه قرار گیرد، بیان کرد: استان گلستان از استعداد کشت گیاهان دارویی برخوردار است که باید زمینه گسترش کشت گیاهان دارویی در این استان فراهم شود.

وی وضعیت جمعیتی کشور را بحرانی خواند و گفت: در حال حاضر رشد جمعیت ما منفی است و می توان گفت از لحاظ جمعیت وضعیت ما قرمز است، خطر آینده ما نیروی انسانی است و اگر نیروی انسانی نداشته باشیم و جمعیت ما به سمت پیری برود کشور با مشکل مواجه می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha