• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121410148
  • خبرنگار : 71610

مقتدی صدر: روسیه جنگ در اوکراین را متوقف کند

مقتدی صدر: روسیه جنگ در اوکراین را متوقف کند

رهبر جریان صدر عراق در سخنانی خواستار بازنگری روسیه در تصمیم جنگ علیه اوکراین شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در سخنانی اظهار کرد: سید الوصیین امیر المومنین علی بن ابی طالب (سلام الله علیه) می‌فرمایند:«مردم دو دسته‏‌اند؛ یا برادر دینی تو هستند و یا همنوع تو.» به همین جهت صدای نجف اشرف باید طنین انداز شده و خواستار صلح در سراسر جهان شود. جنگ و خون و خونریزی کافی است و باید سلاح را کنار بگذاریم.

وی افزود: بر خود لازم می‌دانم که در درگاه خداوند متعال دعا کنم به همه کشورهایی که در جنگ هستند مانند یمن برادر که با آن متحد هستیم منت نهد.

مقتدی صدر گفت: همنوعان ما در اوکراین از سلاح مرگبار روسیه آسیب می‌بینند و به دلیل سیاست آمریکا در آنجا دچار مصیبت شده‌اند.

صدر ادامه داد: از همین جا دست به دعا بلند می‌کنیم و از خداوند متعال می‌خواهیم که همه را از بلای جنگ حفظ کند و به آنها امنیت و آرامش عطا کند.

وی همچنین تاکید کرد: آنچه در اوکراین در حال رخ دادن است و درد و رنج مردم و غیرنظامیان، "توهین به بشریت" است.

مقتدی صدر در ادامه از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا برای برقراری آتش‌بس به منظور خارج کردن قربانیان و مجروحان دو طرف از اوکراین و رساندن مواد غذایی و پزشکی به آنها وارد عمل شوند.

وی همچنین گفت: از روسیه می‌خواهیم که در تصمیم جنگ بازنگری کرده و برای گفت‌وگوی جدی با همسایه‌اش اوکراین تلاش کند، چراکه گفت‌وگو یک اقدام پسندیده در تمامی ادیان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۱۰:۲۴

اگرصدراطلاعاتش وسیاستش بهترازاین بودچنین حرفی نمیزد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۱۲:۰۷

در اکراین روسیه قاتل است و آمریکا و غرب فتنه گر "الفتنه اشد من القتل".... "الفتنه اکبر من القتل"

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۱۲:۰۸

اینم میخواد ادای اردروغان را در بیاره. خودشم متوجه نیست چی گفت. در ضمن منظورش از برادران یمنی کدوما هستن؟ این چند وقت پیش یمن را بخاطر دفاع از خودش محکوم کرد. خطرناکترین ادمها ادمهایی هستن که که تند تند پوست عوض میکنن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۱۲:۱۴

صدر سوریه رو دیده، و شاهد بوده چه بلایی بر سر سوریه اومد. و میدونه که این جنگ به همینجا ختم نمیشه. با ساده ترین و پیچیده ترین محاسبات هم که شرایط درگیری و جنگ رو بررسی کنیم، اکراین میشه همون سوریه اروپا. یا همون یوگوسلاوی سابق اروپا. این وسط جمعیت آواره اکراین در کشورهای همسایه و اروپایی به غارت میرن، و طبق معمول هم ابرقدرتها کلی منفعت میبرن.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۱۲:۴۱

پوتین تا آخر به همه اهدافی که در اکراین داره میرسه اینو من نمیگم دوستان غربی و غرب گرا دلقک زلنسکی میگن هیچکی جرعت نداره به پوتین بگه بالا چشمت ابرو. زنده باد پوتین پاینده باد مردم روسیه.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۱۳:۱۵

بچه بیا پایین سرمون درد گرفت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۰۰:۱۵

بنده خدا فازش چیه