• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400121410159
  • خبرنگار : 50037

مراقب مواد احتراقی پنهان در کیف و جیب کودکان خود باشید

مراقب مواد احتراقی پنهان در کیف و جیب کودکان خود باشید

ایسنا/همدان مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد با اشاره به چهارشنبه پایان سال و ضرورت توجه هر چه بیشتر والدین به فرزندان خود، گفت: برخی کودکان بدلیل ترس از والدین، مواد احتراقی را در جیب یا کیف خود پنهان کرده که این امر بدلیل گرمای محیط می‌تواند منجر به آتش سوزی شود.

محمد رضا اعتصام در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چهارشنبه پایان سال در برخی موارد بدلیل ناآگاهی و عدم توجه به نکات ایمنی گاهی خسارات جبران ناپذیری را به دنبال داشته که ضرورت توجه بیشتر را در روزهای پایان سال دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه وجود مواد آتش زا و منفجره در معابر عمومی از جمله موارد مخاطره آمیز، علاوه بر آسیب‌های جسمی منجر به ایجاد یا تشدید آسیبهای روانی شده که در بیشتر موارد سالمندان و کودکان را مورد تهدید قرار می‌دهد، افزود: برای این منظور پرهیز استفاده از مواد مخاطره آمیز آتش‌های حجیم و وسیع می‌تواند در سلامت عمومی مردم نقش داشته باشد.

اعتصام همچنین با تاکید بر نقش اثرگذار نحوه ارائه کمک‌های اولیه در برخورد با آسیب‌های احتمالی ناشی از موارد فوق در کاهش شدت جراحات تصریح کرد: روشن کردن آتش محدود که مقداری آب برای خاموش کردن کامل آن تهیه می‌شود و عدم استفاده از بنزین و مواد اشتعال زا می تواند خاطره خوبی را در پایان سال به جا بگذارد.

مدیر جمعیت هلال احمر اسدآباد با بیان اینکه استفاده از مواد اشتعال‌زای پرتابی احتمال آتش سوزی ساختمان‌ها، درختان و فضاهای سبز را بدنبال خواهد داشت، خاطر نشان کرد: باید در نظر داشت برخی کودکان بدلیل ترس از والدین، مواد احتراقی را در جیب یا کیف خود پنهان کرده که این امر بدلیل گرمای محیط می‌تواند منجر به آتش سوزی شود.

اعتصام  در پایان یادآور شد: در صورت مواجهه با جراحات و آسیب های سوختگی علاوه بر تماس با ۱۱۵ باید از هرگونه اقدام شتابزده خودداری و با حفظ خونسردی محل آسیب را با آب با دمای معمولی خنک کرده و از استعمال هرگونه پماد یا جداسازی لباس سوخته شده از روی محل سوختگی پرهیز شود ضمن اینکه در صورت وجود تاول نیز باید از هرگونه دستکاری و پاره کردن آن خودداری و با کارشناسان فوریتهای پزشکی یا پزشک مشورت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha