• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400121410177
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیرکل مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان:

هرمزگان آماده پذیرش سرمایه گذاران خارجی است

هرمزگان آماده پذیرش سرمایه گذاران خارجی است

ایسنا/هرمزگان مدیرکل مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان گفت: هرمزگان از تمامی لحاظ آماده پذیرش سرمایه گذاران خارجی است

مهدی دسینه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد:  مرکز فرصت‌های همکاری استان هرمزگان با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو، در راستای اهداف مندرج در قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در استان تشکیل شده است که ریاست این مرکز را استاندار و نایب رئیس آن بر عهده مدیر کل امور اقتصادی و دارایی است.

وی ادامه داد: این مرکز کانون مراجعه متقاضیان سرمایه گذاری خارجی در سطح استان است و امور مربوط به قبل از اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی شامل هماهنگی و پشتیبانی لازم در امور اخذ مجوزهای مورد نیاز سرمایه‌گذاران از جمله اعلامیه تأسیس، مجوز سازمان محیط زیست، پروانه‌های انشعاب آب و برق و گاز و غیره در این مرکز انجام می‌شود.

دسینه بیان کرد: همچنین امور پس از اخذ سرمایه گذاری خارجی شامل ثبت سفارش برای ورود ماشین‌آلات و تجهیزات، امور مربوط به ورود و خروج سرمایه، مسائل گمرکی و مالیاتی، پیگیری مشکلات سرمایه گذاری و رفع مشکلات با حمایت استاندار توسط این مرکز انجام می‌شود.

به گفته وی، این مرکز می‌تواند در امور مربوط به مشاوره به سرمایه گذاران نیز به سرمایه گذاران خارجی کمک کند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان اضافه کرد: نمایندگان کلیه دستگاه‌های مرتبط با صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری برای کمک به امور سرمایه گذاری در مرکز خدمات سرمایه گذاری حضور دارند و مسئولیت پیگیری و انجام امور محول شده توسط مرکز خدمات را در حوزه دستگاه اجرایی خود دارند.

دسینه تصریح کرد: در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان هرمزگان با راه اندازی سامانه مجازی پنجره واحد، امکان تسهیل و تسریع در روند سرمایه گذاری بیشتر از گذشته فراهم شده است.

وی ادامه داد: پنجره واحد سرمایه گذاری به صورت الکترونیکی با هدف کمک به توسعه اقتصادی و امکان گردش استعلام‌های کلیه دستگاه‌های مرتبط با فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند و سرمایه‌گذاران با تسلیم درخواست خود در سامانه و ورود اطلاعات، امکان پیگیری درخواست خود را به صورت الکترونیکی دارند.

وی، جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش هزینه و خطا و حذف تشریفات اداری، شفاف سازی و از بین بردن انحصار اطلاعات از اهداف ایجاد سامانه الکترونیکی صدور مجوزها عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha