• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400121410230
  • خبرنگار : 71496

حزب‌الله: دولت آمریکا مسؤول اتفاقات اوکراین است

حزب‌الله: دولت آمریکا مسؤول اتفاقات اوکراین است

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان دولت آمریکا را مسؤول اول و آخر اتفاقات فعلی اوکراین دانست.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، علی دعموش، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان اظهار کرد: دولت آمریکا مسؤول اول و آخر اتفاقات جاری در اوکراین است زیرا در این جهت برنامه ریزی و تشویق کرده و فشار می‌آورد.

دعموش گفت: اوکراین قربانی سیاست فعلی آمریکا مبتنی بر افزایش تنش‌ها در جهان شد.

این چهره حزب الله افزود: درسی که از اتفاقات جاری می‌توان گرفت این است که حمایت آمریکا از ادوات و هم‌پیمانانش تنها یک سراب است و واقعیت ندارد و حقیقت این است که رئیس جمهور اوکراین و رئیس جمهور سابق افغانستان که هر دو بر آمریکا تکیه کرده و به آن اعتماد کردند، اعتراف کردند که آمریکا آنها را تنها گذاشت.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در ادامه گفت: هنوز روحیه نژادپرستی بر رفتارها و اقدامات کسانی که مدعی تمدن، پیشرفت و توسعه بوده و ندای حقوق بشر سر می‌دهند، حاکم است، در آمریکا و اروپا به عنوان پیشرفته ترین کشورهایی که بیش از همه به حقوق بشر توجه نشان می‌دهند، شاهد هستیم چگونه با سیاه پوستان رفتار می‌شود.

او در ادامه گفت: روحیه نژادپرستی غرب این روزها در مواجهه با حوادث جاری در اوکراین نمایان شدند و ما میبینیم چگونه چهره‌های رسانه‌ای و سیاسی غرب بر اساس رویکردهای نژادپرستانه، برخلاف دیگر کشورها که شاهده جنگ هستند، اوکراین را یک کشور متمدن می‌دانند.

دعموش ادامه داد: این نگاه واقعی غرب به ملت‌ها و کشورهای منطقه و کسانی است که به دلیل جنگ، آشوب و خصومت در آنها کشته و آواره می‌شوند.

این چهره حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ما بر اساس اصل مخالفت با ظلم و جنگ، مخالف جنگ، کشتار، اشغالگری، ویرانی و تخریب در هر نقطه از جهان هستیم.

وی افزود: غرب امروز با استانداردهای دوگانه و بحران‌های جهان برخورد می‌کند، در واقع غرب که این روزها علیه جنگ در اوکراین برخاسته، در برابر اقدامات آمریکا و عربستان و جنایات آنها در حق یمنی‌ها و سرقت نفت سوریه و ثروت مردم افغانستان توسط آمریکا سکوت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha