• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400121410418
  • خبرنگار : 71588

عون: مذاکره بهترین راه‌ حل برای اوکراین است/میقاتی: هرجنگی علیه کشور همسایه محکوم است

عون: مذاکره بهترین راه‌ حل برای اوکراین است/میقاتی: هرجنگی علیه کشور همسایه محکوم است

نخست وزیر لبنان در اظهاراتی در واکنش به جنگ روسیه علیه اوکراین گفت که بیروت جنگ کشوری علیه همسایه‌اش را محکوم می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان با بیان این مطلب دلایلی را مطرح کرد که به گفته وی کشورش را به سمت موضع گیری در مورد عملیات نظامی روسیه در اوکراین پیش برده است.

میقاتی در ابتدای نشست کابینه لبنان اظهار داشت، این موضع نشات گرفته از همان رویکرد تاریخی لبنان درباره اعلام موضع اصولی است با عنایت به اینکه موضع ما در قبال روسیه همواره بر ضرورت برقراری بهترین روابط بوده است.

نخست وزیر لبنان در خصوص موضوع امنیت غذایی، خواستار لزوم رسیدگی به وضعیتی شد که ممکن است در صورت طولانی شدن جنگ بین روسیه و اوکراین ایجاد شود.

وی پیشنهاد داد، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد بحران غذایی در لبنان اتخاذ شود.

نجیب میقاتی ضمن قدردانی از تلاش‌های وزیر امور اجتماعی برای تحقق این گام مهم جهت کمک به خانواده‌هایی که در شرایط بسیار سخت زندگی می‌کنند، گفت: توزیع کمک‌های اجتماعی از هفته آینده آغاز خواهد شد.

در اولین ساعات صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده است و غیرنظامیان در خطر نیستند. مسکو می‌گوید قصد سلطه بر اوکراین را ندارد، بلکه قصد دارد کی‌یف را خلع سلاح و تهدیداتش را متوقف کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پس از اولین روز حمله کشورش به اوکراین اعلام کرد: "اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم با تهدید مواجه می‌شدیم و نمی‌دانم کشور ما پس از آن چگونه ادامه می‌داد".

وی تاکید کرد تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش ناتو با شکست مواجه شده است.

همزمان رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که کشورش مخالف هرگونه اقدام جنگی است و بیروت بهترین راهکار برای حل و فصل نزاع میان روسیه و اوکراین را بازگشت به گزینه مذاکرات می‌داند.
میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در جریان دیدار با هیأتی از اتحادیه اروپا تاکید کرد، یافتن راه‌های مسالمت‌آمیز برای حل نزاع‌های میان کشورها جایگزینی برای خشونت و عملیات‌ نظامی خطرناک است.

میشل عون در ادامه افزود، لبنان مخالف هرگونه جنگ است و بازگشت به گزینه مذاکرات بهترین راه‌ حل برای خاتمه بخشیدن به نزاع میان روسیه و اوکراین است.

از سوی دیگر، سفیر اتحادیه اروپا در لبنان ضمن تشکر و قدردانی از موضع این کشور در قبال بحران اوکراین، خاطرنشان کرد: ما پایبندی لبنان به عدم استفاده از زور برای حل و فصل نزاع‌ها و اختلافات را ارج می‌نهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۱۵:۳۹

همچنین هر توطیًه ای (این کلمه تو کیبورد من نیست) و خیانتی نسبت کشور همسایه محکوم است