• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400121410579
  • خبرنگار : 50210

کاهش بیماران کرونایی در ICU های استان مرکزی/۴ قطع عضو مرتبط با مواد محترقه

کاهش بیماران کرونایی در ICU های استان مرکزی/۴ قطع عضو مرتبط با مواد محترقه

ایسنا/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعداد بیماران بستری در ICU در استان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر سید محمد جمالیان ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: خوشبختانه سوش امیکرون روند نزولی دارد، اما احتمال شیوع سویه فرعی امیکرون(BA۲) در کشور وجود دارد.

وی با ابراز نگرانی نسبت به شلوغی ها و دورهمی ها گفت: میزان رعایت پروتکل ها در بین اصناف و بازار کم است، در دو هفته پیش رو میزان ازدحام جمعیت بیشتر می شود و اکثریت اصناف برچسب واکسیناسیون نصب نکرده‌اند که وضعیت امروز را ممکن است تغییر دهد.

جمالیان تصریح کرد: در شرایط کنونی باید بر مسئولیت اجتماعی مردم و مسئولین تاکید کرد. اتاق اصناف نیز نظارت ها را تشدید کند و مردم و صنوف نیز در رعایت پروتکل ها اهتمام داشته باشند تا روند نزولی بیماری ادامه یابد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بهاره در برخی شهرستان های استان، افزود: اگر قرار بر برگزاری نمایشگاه است، باید متولیان نمایشگاه مباحث بهداشتی و رعایت پروتکل ها را عهده دار شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تقارن نیمه شعبان و شب چهارشنبه آخر سال را نگران کننده دانست و گفت: موارد انفجار و سوختگی ناشی از مواد محترقه این روزها بیشتر شده است و تا امروز ۴ مورد قطع عضو داشتیم. اگر شرایط را کنترل نکنیم بار و فشار به بیمارستان ها بالا می رود، همچنین در بحث پنجشنبه آخر سال نگرانی هایی وجود دارد، این روزها مراسم ها در آرامستان اراک بدون رعایت پروتکل ها برگزار می شود و از امروز باید برنامه ریزی داشت تا پنجشنبه آخر سال با چالش روبرو نشویم.

وی با اشاره به بهبود وضعیت موارد بستری در استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۹ بیمار در ICU داریم که نسبت به هفته گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش گزارش شده است و میزان واکسیناسیون بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۹۶ درصد و نوبت دوم ۸۶ درصد و نوبت سوم نیز ۴۴ درصد است، واکسیناسیون رنج سنی ۵ تا ۱۲ سال به ۱۶ درصد رسیده است و همچنان بر تزریق دوز سوم تاکید می شود.

کاش ۳۶ درصدی موارد فوت در استان مرکزی

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در هفته دوم اسفندماه و مقایسه آن با هفته اول اسفندماه گفت: ۳۰۵۷ مورد مثبت هفته اول با کاهش ۴۰ درصدی به ۱۸۳۸ مورد در هفته دوم رسیده است.

دکتر علی علیمحمدی افزود: با کاهش ۳۶ درصدی، ۳۵۸ مورد بستری نیز در این مدت به ۲۲۹ مورد رسید و موارد سرپایی از ۲۶۹۹ مورد به ۱۶۰۹ مورد کاهش یافت که افت ۴۰ درصدی را نشان می دهد و موارد فوت نیز با کاهش ۳۶ درصدی از ۴۵ مورد به ۲۹ مورد رسید.

به گزارش ایسنا، در این جلسه فرماندار دلیجان، شازند، خنداب، آشتیان و کمیجان گزارشی از وضعیت شهرستان ارائه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha