• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400121410616
  • خبرنگار : 50189

در ستاد مقابله با کرونای استان کرمان مطرح شد؛

از اندیشیدن تدبیری برای افزایش سطح واکسیناسیون دانش‌آموزان تا نمره زیر 50 درصدی فرودگاه کرمان

از اندیشیدن تدبیری برای افزایش سطح واکسیناسیون دانش‌آموزان تا نمره زیر 50 درصدی فرودگاه کرمان

ایسنا/کرمان استاندار کرمان تاکید کرد: تدبیری برای افزایش سطح واکسیناسیون مدارس بیندیشید.

علی زینی وند عصر امروز 14 اسفندماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: دستگاه های دولتی در اتصال به سامانه ایران من پیشتاز باشند و تزریق واکسن برای کارمندان شبه اجبار است و آمار کارمندانی که واکسن تزریق کرده اند بالاست.

وی مبنای دستورالعمل های محدودیت های کرونایی را سامانه ایران من دانست و تصریح کرد: استان کرمان در واکسیناسیون رضایت مطلوب مخصوصا در تزریق دز سوم نداریم.

استاندار کرمان با اشاره به اخبارهای مبنی بر شیوع سویه های جدید ادامه داد: حدود 85 درصد فوتی های موج ششم، واکسن نزده ها بودند و این مهم اهمیت واکسیناسیون از لحاظ تجربی نشان می دهد.

وی درباره واکسیناسیون دانش آموزان نیز گفت: دانش آموزان دبستانی و پیش دبستانی بدون رضایت والدین نمی توانید واکسن بزنید و راهکارهایی در این زمینه وجود دارد و حتما اغناسازی را با جدیت دنبال کنید.

زینی وند عنوان کرد: تاکنون ممنوعیتی برای منع سفرهای نوروزی اعلام نشده است و احتمالا امسال با حجم زیاد مسافران نوروزی مواجه هستیم.

وی با بیان این مطلب که نظارت دقیق در حوزه ورود و عرضه الکل داشته باشید، تصریح کرد: فرمانداران مکان های رو باز برای برگزاری جشن های نیمه شعبان در نظر بگیرند و مخالفتی در برپایی پرشور این جشن ها نداریم اما حتما پروتکل های بهداشتی در این مراسمات رعایت شود.

وی بر لزوم مدیریت نمایشگاه ها تاکید کرد و افزود: نمایشگاه ها اول با رعایت صرف و صلاح مردم و سپس کسبه برپا شوند و تجربیات سایر استان ها در این زمینه استفاده کنید.

رحمان جلالی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرماننیز در این جلسه گفت: 15 شهرستان استان در وضعیت قرمز و 7 شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به بررسی های میدانی نمره فرودگاه کرمان رعایت پروتکل های بهداشتی زیر 50 درصد است که تذکری در این زمینه داده شود و اگر قصد استفاده از همه ظرفیت های پرواز خود را دارند باید همه مسافران سه دز واکسن تزریق کرده باشند.

س رپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تصریح کرد: نمره اصناف استان کرمان در بحث دریافت کد QR 50 درصد اعلام شده است.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه گفت: آموزش در مدارس در مناطق روستایی و عشایری به صورت حضوری انجام می شود و آموزش در مدارس پر تراکم ترکیبی صورت می گیرد.

وی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان اظهار کرد: خانواده ها از واکسینه فرزندانشان استقبال خوبی نمی کنند و آموزش و پرورش هیچ گونه مشکل و موردی در زمینه واکسیناسیون دانش آموزان ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: آموزش و پرورش استان آمادگی انجام هر اقدامی برای اغناسازی دانش آموزان و مردم را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha