• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121410669
  • خبرنگار : 90057

کرملین: غرب از موضع فرا احساسی دست بردارد

کرملین: غرب از موضع فرا احساسی دست بردارد

کرملین از غرب خواست موضع "فرا احساسی" خود را نسبت به روسیه کنار بگذارد و چیزهای "واضح و آشکار" را درک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: مسکو امیدوار است غرب "موضع فرا احساسی بیش از حد" خود را در قبال روسیه تغییر دهد، که شامل امتناع از "درک واضحات است".

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره دیدگاه کرملین درباره انزوای روسیه در شرایط تحریم گفت: امیدوراریم دیر یا زود موضع ما توسط این کشورها، کشورهای اروپایی، اعضای ناتو درک شود، همه آنهایی که چنین موضع فرا احساسی گرفتند و حاضر نیستند بسیاری از واضحات را درک کنند.

وی تصریح کرد: تحریم احتمالی نفت روسیه عواقب جدی خواهد داشت و ممکن است به شدت بازارهای جهانی انرژی را نامتعادل کند.  ما به دقت این موضوع را رصد می کنیم. البته، این وضعیتی است که می‌تواند به طور جدی بازارهای انرژی جهانی را بر هم بزند. عواقب، بسیار جدی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

سخنگوی کرملین افزود: روسیه کشوری بوده است، هست و خواهد بود که به دنبال روابط دوجانبه سودمند با تجارت خارجی است و علاقمند به سرمایه گذاری جذاب است. بله، اکنون به سختی می توان در مورد جذابیت سرمایه گذاری صحبت کرد، اما زمان به سرعت در حال تغییر است و این بار این کار را خواهد کرد.

پسکوف گفت: زمانی رشد سریع اقتصادی شکل می‌گیرد و همین شرکت ها دوباره به بازار باز می‌گردند و برای احیای موقعیت خود تلاش می‌کنند.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا روسیه در مورد بازگشت احتمالی شرکت‌ها کاری خواهد کرد یا خیر، خاطرنشان کرد: برخی از بخش‌های بازارهای روسیه منتظر این شرکت‌ها خواهند بود، در حالی که در سایر زمینه‌ها با کسب‌وکارهایی از کشورهای دیگر جایگزین خواهند شد. این یک روند اقتصادی عادی است.

وی همچنین تاکید کرد: مصادره دارایی‌های تجار روسی در خارج از کشور به عنوان بخشی از تحریم ها به دلیل عملیات در اوکراین، نقض مالکیت آنها است. از نظر ما این راهزنی اقتصادی است. این حمله به حقوق اموال است. این چیزی کمتر از تعرض به حق مالکیت نیست، نه توجیه شده است و نه قانونی است، چه از نظر اقتصادی و چه اخلاقی.

دیمیتری پسکوف، گفت که اقتصاد روسیه در وضعیت فوق‌العاده‌ای قرار دارد که نیازمند تدابیر و رایزنی‌های روزانه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است.

روز جمعه، روزنامه روسی کومرسانت به نقل از منبع و سندی در مورد اقدامات فوری برای حمایت از اقتصاد روسیه در شرایط تحریم، گزارش داد که مقامات روسیه در حال بررسی جرم زدایی از استفاده از نرم افزارهای بدون مجوز در صورتی که منشأ آن کشورهای تحریم کننده باشد، هستند.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌های مربوط به ایده نرم‌افزارهای بدون مجوز، گفت: وضعیت فوق‌العاده‌ای است و به اقدامات فوق العاده‌ای نیاز دارد - غیر استاندارد، فوق‌العاده و شجاعانه، اقداماتی که به بهترین نحو از منافع حمایت می‌کند.

سخنگوی کرملین افزود که این برنامه ها به طور مرتب به روز می شوند و هیئت دولتی روی آن کار می کند.

پسکوف افزود: البته رایزنی های منظم روزانه با رئیس جمهور نیز انجام می شود. این برنامه ها شامل اقدامات انگشت شماری خواهد بود. روسیه به هر طریقی با این راهزنی‌های اقتصادی مقابله خواهد کرد و اقداماتی را انتخاب خواهد کرد که به بهترین نحو از منافع ما حمایت کند.

انتهای پبام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۱۶:۱۳

جنگ جنگ تا پیروزی اوکراین!