• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121410721
  • خبرنگار : 71415

لیتوانی: تعداد نظامیان ناتو در خاک ما به ۳۰۰۰ تن رسیده است

لیتوانی: تعداد نظامیان ناتو در خاک ما به ۳۰۰۰ تن رسیده است

وزیر دفاع لیتوانی تاکید کرد، تعداد نظامیان ائتلاف ناتو در کشورش به ۳۰۰۰ تن رسیده و روند افزایش این سربازان ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آرویداس آنوشاوسکاس وزیر دفاع لیتوانی امروز شنبه در یک نشست خبری گفت، تعداد سربازان استقرار یافته از سوی ناتو در کشورش به ۳۰۰۰ تن افزایش یافته و همچنان به صورت مداوم در حال افزایش بوده و افزایش خواهد یافت.

او اضافه کرد: من می‌توانم به همه اطمینان بدهم این نیروها در اوضاع کنونی نسبتا کافی هستند.

وی افزود: آلمان قرار است ظرفیت‌های دفاع هوایی بیشتری در کشور مستقر کرده و آمریکا نیز گردان سرباز مجهز به تانک برای ما بفرستد.

وزیر دفاع لیتوانی به خبرنگاران گفت: این استقرارها که قرار است شامل نیروهای بیشتری از هلند نیز باشد، جدا از سربازانی است که برای مانورهای نظامی مستقر می‌شوند که لیتوانی قرار است در ماه مارس سال جاری میلادی میزبان آنها باشد.

وی ادامه داد: این استقرار و رزمایش‌ها تعداد مجموع سربازان خارجی ناتو در لیتوانی را از ۳۰۰۰ نفر در حال حاضر به ۴۰۰۰ تن تا پایان مارس ۲۰۲۲ می‌رساند.

لیتوانی در پی حمله روسیه به اوکراین از ناتو خواسته بود تا سربازان و تجهیزات بیشتری ارسال کند.

این در حالی است که دولت لیتوانی با اختصاص مبلغ ۴۰.۴ میلیون یورو (۴۴.۲ میلیون دلار) دیگر به وزارت دفاع این دولت در ارتباط با استقرار نظامیان ناتو در آنجا موافقت کرده است.

آنوشاوسکاس بیان داشت، قرار است پروژه‌های بزرگی در حوزه احداث شهرک‌های نظامی در عرض دو سال آینده در کشورش تکمیل شوند.

اینگریدا سیمونیت، نخست وزیر لیتوانی که او هم در نشست خبری حضور داشت، اظهار کرد، هزینه‌های نظامی دولتش در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت و به رقم ۲۵۰ میلیون یورو می‌رسد.

سیمونیت در پاسخ به سوالی درباره افزایش بودجه نظامی لیتوانی تاکید کرد: مبلغی که ما هم اکنون برای بودجه امسال درباره‌اش صحبت می‌کنیم حدود ۲۵۰ میلیون یورو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha