• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۲:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121511008
  • خبرنگار : 71661

طرح نخست وزیر انگلیس برای مقابله با روسیه

طرح نخست وزیر انگلیس برای مقابله با روسیه
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس

بوریس جانسون از طرحی ۶ ماده‌ای رونمایی کرده و اعلام کرد امیدوار است این طرح موجب شکست روسیه در حمله به اوکراین شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت، "نه تاریخ‌نویسان‌ آینده، بلکه مردم اوکراین قضاوت خواهند کرد" که دنیا چطور به حمله روسیه به اوکراین واکنش نشان داد.

وی افزود: پوتین باید شکست بخورد و شکستش در این اقدام تهاجم‌آمیز باید دیده شود.

جانسون در ادامه گفت: این که حمایت خود از نظم قانون‌مند جهانی را نشان دهیم کافی نیست، بلکه باید از این نظم در برابر تلاش مستمر برای بازنویسی قوانین با نیروی نظامی دفاع کنیم.

قرار است جانسون در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک‌تایمر از همتایان خود در سراسر جهان بخواهد تا تحت طرحی ۶ ماده‌ای گردهم آیند.

او از رهبران جهان خواهد خواست تا یک "ائتلاف انسانی بین‌المللی" را در حمایت از اوکراین و تلاشش برای دفاع از خود بسیج کنند.

او خواهد گفت که باید فشار اقتصادی بر روی کرملین افزایش یابد و رهبران در برابر "عادی‌سازی خزنده" آنچه روسیه در اوکراین انجام می‌دهد مقاومت کنند.

او همچنین قرار است بگوید که باید راه‌های دیپلماتیک پایان جنگ پی گرفته شده و "کارزاری سریع برای تقویت امنیت و تاب‌آوری منطقه اروپا-آتلانتیک ایجاد شود. "

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۰۴:۲۹

باسلام واحترام! اروپا به هیچ عنوان نمیتواند باعث شکست روسیه شود وشرایط کنونی اکراین نتیجه اشتباهات راهبردی امریکا وانگلیس دیگر اعضای ناتو هست واین خضعبلات اقای جانسون صرفا بازخورد داخلی واینکه پشت اکراین را خالی کردند برای جمع اوری ابروی از دست رفته شان کشورهای عربی ودیگر دولتهای ضعیف است که در اینده به روباه پیر وهمپیمانانش اعتماد کنند ولی انچه مسلم است با طناب این استعمارگران ته چاه رفتن عاقبت هر کشوری است که حسابی روی حرفهای رجال سیاسی این کشورهای منافع طلب وتمامیت خواه باز کند وسلام

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۰۹:۲۵

تاریخ نویسان آینده؟؟نظم قانون مند جهانی؟؟ ائتلاف انسانی بین المللی؟؟ و....و... پس شماها(ناتو) و رهبری آمریکا با ارتش72ملت سنتکام متشکل از شماها چرا؟؟در مورد یمن - سوریه - عراق - افغانستان - لیبی - سودان و......این چنین تصمیماتی را نگرفتید؟!.....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۴۵

بسمه تعالی نظم قانونمند جهانی !!!! جانسون که خودش قاتل غیر مستقیم کودکان در یمن است از نظم صحبت می کند فکر می کند مردم دنیا کور و کر هستند و جنایات انگلیس را در تاریخ فراموش کرده اند .