• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۵:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121511012
  • خبرنگار : 71661

آخرین تحولات اوکراین / روسیه همچنان بر کی‌یف متمرکز است

آخرین تحولات اوکراین / روسیه همچنان بر کی‌یف متمرکز است

ارتش اوکراین در گزارش روزانه خود از تمرکز روسیه بر پایتخت این کشور و ادامه حملات مسکو علیه خارکیف و میکولایف خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه گاردین، درگزارش روزانه ارتش اوکراین از اوضاع جنگ که امروز منتشر شد آمده است، نیروهای روسیه همچنان بر کی‌یف متمرکز بوده و همزمان به حملات خود علیه خارکیف و میکولایف ادامه می‌دهند. این بیانیه همچنین از ادامه تلاش روسیه برای ایجاد یک معبر زمینی با شبه جزیره کریمه خبر داد.

طبق این گزارش که توسط ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین منتشر شده، هواپیماهای فرودگاهی در "خاک بلاروس" در حملات هوایی به زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی کی‌یف و ژیتومیر شرکت داشتند.

ارتش روسیه با استناد به اطلاعات نهاد اطلاعات داخلی خود افزود که نیروهای روسی همزمان با تلاش برای سازمان‌دهی مجدد نیروهای خود، قصد دارند نیروگاه برق آبی شهر "کانیو" را تصرف کنند.

در این گزارش آمده است: نیروهای روسی همچنان شهر ماریوپول را مسدود کرده‌ و به گلوله‌باران زیرساخت‌های غیرنظامی با توپخانه ادامه می‌دهند؛ میکولایف نیز متحمل خسارات قابل توجهی شده است.

ارتش اوکراین افزود، چهار هلیپتر، پنج هواپیما و یک پهپاد روسی دیگر نیز سرنگون شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۰۹:۲۹

سردار علایی فرموده اند پوتین دیکتاتور ابروی خود را برده است. نه تنها ابروی پوتین بلکه تمام ابرقدرتها و کشورهای مدعی داشتن سلاح هسته ای ابرویشان رفت. نه پوتین و نه امریکا و نه سایر ابرقدرتها قادر به رونمایی از چیزی به عنوان سلاح هسته ای نیستند چون جنین چیزی مطلقا وجود خارجی ندارد. وفقط با هدف ترساندن ملتها و به بردگی گرفتن انها ان را عنوان می کنند. بهترین راه باور دادن یک موضوع ان است که ان را به صورت فیلم نشان دهند. برای همین گلوبالیستها دهها سریال و فیلم و کارتون در مورد سلاح هسته ای ساخته اند تا ان را باور دهند. در طی همین جند روز روس ها جند نیروگاه مثلا هسته ای اکراین را بمباران کردند ،. پس جرا هیج فاجعه ای رخ نداد و داستانی شبیه داستان چرنوبیل برای این نیروگاهها تعریف نکردند و ارتش روسیه در همان مناطق نیروگاهها قرار دارند ای کاش سردار شجاع و گرامی کشورمان جناب اقای علایی این بستر را فراهم می کردند تا بتوان سلاح هسته ای را زیر سوال برد و این دروغ بزرگ را افشا کرد . شاید با افشای دروغ بودن سلاح هسته ای بتوان به سوی دنیای بدون جنگ و به سوی عدالت اجتماعی حرکت نمود. از سردار علایی دعوت کنید برای مصاحبه و از ایشان بخواهید زمینه افشای دروغ بودن سلاح هسته ای را فراهم کنند و مسیر تاریخ سیاسی جهان را تغییر دهند. زنده باد سردار علایی.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۰:۵۰

من س.اق.ی ايشون رو حلا.ل خ.ور ديدم به ايشون نگفتن 50 سال پيش امريکا در برابر ژاپن سلاح هسته ايي بکار برده ؟ دوستان گفتيم امریکا پفکه ولی نه تا این حد :)

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۱:۴۴

داداش مطمئنی حالت خوبه؟!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۲۳:۲۰

وایسا وایسا پس هیروشیما چی بود؟ ناکازاکی! در ضمن من که از جنگ بدم میاد ولی اینکه الان کشورها بمب اتم رو نمیکنن برای جنابه که نمیری خاکستر شی فکرشو کردی چی به سر زمین میاد؟ مگه قراره هر اتفاقی بیفته بمب اتم بزنن تو سر هم!! نه به جنگ

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۰ ۲۱:۲۶

احسنت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۴۷

سلاح اتمی توی تمام دنیا شناخته شده است و قبلا هم بکار گرفته شده ، شما ندیدی برای افزایش نیم درصد غنی سازی اورانیم چه علم شنگه ای سر کشور ما درآوردن؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۲:۰۵

حق باروسیه واقای پوتین هس باید جلو گلدرایستاد ونابودش کرد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۲:۰۷

زر نزن شغال

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۲۱:۵۳

فقط تاسف خوردن به حال افرادی مثله شما کمه-باید نسلتون منقضی بشه به یاری خدا-#نه به جنگ

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۲:۵۳

اینجوری که اکراین گویدگویاازروسیه هیچ نیرو وهیچ تانک وهواپبماوپهپادوووباقی مانده باشدواکراینیهاهمه راباکوکتل مولوتف زدندوروسبه اماحدود۱۰نفرکشته است،،

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۲:۵۰

در هر صورت کار روسیه تجاوز به خاک یک کشور مستقل و نادیده گرفتن تمامیت ارضی اون کشور هست. از نظر خیلی از ایرانیها کار روسیه سلطه طلبی، کشورگشایی و نمونه بارز وحشیگری در قرن 21 محسوب میشه.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۱۵:۰۶

این جنگ جنگ زیاده خواهی دنیای غرب به سردمداری انگلیس وامریکاست وحکام وقت کریمه نیز نوکران ودست نشاندگان غرب هسن وهزینه جنگ نیز به دوش ملت اکراینه باید اکزاینیها بخود بیایند وازشر چپاول دنیای عرب خلاص شوند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۰۸:۱۰

اينا همش بازي سياسيه دوستان بايدن پوتين رو قلقلک داد انداختش وسط هم عيار قدرت روسيه دستش اومد هم روسيه رو ضعيف کرد وهم تحريم. روسيه هم سر جنگ بااکراين ما ايراني ها رو حتما گوشت قرباني خواهد کرد بالاخره بازي بزرگان وسط يه گوشت قرباني برا آشتي کنان لازم داره ديگه دود اين جنگ نميگم همش ولي زيادش به چشم ما خواهد رفت حالا ميشينيم تا ببينيم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۲۱:۰۱

درود بر پوتین ،

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۹ ۲۱:۳۶

اوکراینی های باید مردانه تا اخرین قطره خون خود بجنگند جنگ بهتر است تا صلح چون پوتین باید مثل خودش باهاش برخورد کنی پوتین انسان نیست یک حیوان است باید مثل حیوان با او برخورد شود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۰ ۲۳:۵۸

درود بر پوتین

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۰۸:۱۶

باباچراشماهم حرف میپیچونیداکراین بیس سال نیست که ازروسیه جداشده خوب روسیه زد اوکراین به همه جورش ایستادروسیه یاید ازنامش الان خجالت بکشه ک به روی اکراین موشک ۱۵۰تنی کشیده ابرقدرت اینه این همه تسلیحات کشیده به اکراین اونم گوه شوبه آغوشش جمع کردگفت بروپوتین بایدبمیره تاآبروش نرفته البته رفته ها خودشوزده به اون راه واقعاکه پوتین من شرمنده شدم🧑‍🍼

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۵ ۱۹:۳۶

در قضاییه اکراین ،این کشور دامی بود که برای روسیه پهن شده بود.پوتین خیلی زود بدام افتاد. غرب نگران مردم اکراین نیست. آنها دنبال راهی برای تضعیف روسیه که حریف خطرناکی بود، بودند وار این رهگذر سلاحهای خود را هم محک زدند.