• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121511145
  • منبع : ایندیپندنت

پوتین چطور در برابر ترور و توطئه از خود محافظت می‌کند؟

پوتین چطور در برابر ترور و توطئه از خود محافظت می‌کند؟

بادی‌گاردهایی با کیف‌های ضدگلوله و تپانچه‌های پرقدرت، همگی شبیه به هم و تست‌کننده‌های غذا تنها برخی از راه‌هایی هستند که گزارش‌شده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، از آن‌ها برای محافظت از خود در برابر قاتلان احتمالی و کودتاچیان استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته نیویورک پست، تهدیدات احتمالی علیه پوتین ۶۹ ساله از روز پنجشنبه و پس از اظهارات لیندسی گراهام سناتور آمریکایی مورد توجه قرار گرفت.

او از اطرافیان پوتین خواست به دلیل حمله به اوکراین و برای جلوگیری از عواقب بیشتر برای روسیه، رئیس جمهوری روسیه را بکشند.

اما پوتین به‌عنوان یک مامور سابق ک گ ب KGB که از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۰۰ در قدرت بوده است، ظاهراً هم در مورد امنیت و هم سلامت خود وسواس دارد و به خوبی از خود در برابر قاتلان محافظت می‌کند. همان‌طور که ملاقات‌هایش نشان می‌دهد، او به هر قیمتی از احتمال ابتلا به کووید-۱۹ اجتناب می‌کند.

عکس‌های اخیر او را نشان می‌دهد که با رهبران جهان و حتی با مشاوران خود در دو طرف میزهای بسیار طولانی ملاقات می‌کند تا حداقل ۲۰ فوت فاصله بین آن‌ها ایجاد شود.

به نوشته اکونومیست، محافظان پوتین - که خود را «تفنگدار» او می‌نامند - شامل یک واحد ویژه در سرویس حفاظت فدرال روسیه یا FSO هستند که ریشه آن به سال ۱۸۸۱ بازمی‌گردد. زمانی که تزار الکساندر سوم پس از ترور پدرش با پرتاب بمب، خود را در حلقه نگهبانان محافظت کرد.

بسیاری از آنچه در مورد سرویس امنیتی ریاست جمهوری فاش شده است، از وب‌سایت بیوند راشا Beyond Russia که توسط تلویزیون نووستی اداره می‌شود، آمده است. یک عملیات با بودجه دولتی که بر شبکه تبلیغاتی درگیر آر-تی نیز نظارت دارد.

این وب‌سایت می‌نویسد محافظان پوتین برای ویژگی‌هایی از جمله «روان‌شناسی عملیاتی»، استقامت بدنی و توانایی مقاومت در برابر سرما و عدم تعریق در گرما انتخاب شده‌اند.

پوتین چطور در برابر ترور و توطئه از خود محافظت می‌کند؟

بر اساس گزارش‌ها، کیف‌های مخصوصی برای محافظت از پوتین و حمل تپانچه‌های ۹ میلی‌متری SR-1 Vektor ساخت روسیه که پر از گلوله‌های ساچمه‌ای است، ساخته شده‌اند.

به نوشته ایندیپندنت، قبل از سفر پوتین، تیم‌های پیشرفته ماه‌ها پیش از موعد مقصد او را شناسایی می‌کنند و بررسی می‌کنند که مردم احتمالاً چه واکنشی نشان خواهند داد و حتی تحقیق می‌شود که آیا منطقه تحت تأثیر آب‌وهوای بد یا بلایای طبیعی قرار می‌گیرد یا خیر. هر جا که او قرار است بماند، بازرسی می‌شود، دستگاه‌های پارازیت برای جلوگیری از انفجار از راه دور بمب‌ها نصب می‌شوند و تکنسین‌ها نظارت الکترونیکی بر تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌ها در منطقه انجام می‌دهند.

پوتین در جاده در میان کاروانی از وانت‌های زرهی سنگین، سوار خودرویی می‌شود که حامل اپراتورهای ویژه نظامی مجهز به AK-47، نارنجک‌انداز ضدتانک و موشک‌های ضد هوایی قابل‌حمل است. هنگامی‌که او در ملاء عام بیرون می‌آید، چهار حلقه امنیتی او را احاطه کرده‌اند که از محافظان شخصی‌اش شروع می‌شود، تعداد دیگری هم در میان جمعیت پنهان شده‌اند و تک تیراندازها روی پشت‌بام‌های اطراف نشسته‌اند.

در سال ۲۰۱۸، لحظه‌ای که کانر مک گرگور، رزمی‌کار معروف دست خود را دور شانه‌های پوتین انداخت، از تلویزیون پخش شد. ویدئویی که در یوتیوب منتشرشده نشان می‌دهد که یک مرد به او اشاره می‌کند که بایستد. همین باعث شد این ورزشکار به‌سرعت بازوی خود را بردارد و دست‌هایش را با خجالت روی هم جمع کند.

گروه محافظت پوتین همچنین دارای اختیارات گسترده‌ای ازجمله شنود الکترونیکی، باز کردن نامه، بازرسی خانه‌ها، توقیف وسایل نقلیه و بازداشت و بازجویی از مظنونان برای انجام عملیات و تحقیقات خود است.

بنا بر گزارش‌ها محافظان پوتین باید پس از ۳۵ سالگی جایگزین شوند، اما آن‌ها می‌توانند پاداش خود را با پست‌هایی جدید به‌عنوان فرمانداران منطقه، وزرای فدرال، فرماندهان سرویس‌های ویژه و مدیران دفتر ریاست جمهوری دریافت کنند.

افشاگری سال ۲۰۱۸ روزنامه مستقل روسیه نووایا گازتا و گزارش پروژه جنایات سازمان یافته و فساد نشان داد که چگونه یک کارخانه مرغداری غول پیکر متعلق به دوران شوروی در خارج از مسکو تصاحب شد و زمین ارزشمند آن بین افسران عالی‌رتبه در FSO و نیروهای امنیت ریاست جمهوری تقسیم شد. بر اساس این گزارش، در میان افرادی که از این کلاه‌برداری سود بردند، سه محافظ سابق پوتین بودند که در طی یک سفر رسمی به هلسینکی فنلاند در سال ۱۹۹۹ در کنار او حضور داشتند.

در سال ۲۰۱۶، راشا بیوند در گزارشی به شایعات طولانی مدت در مورد استفاده از یک «بدل» برای ولادیمیر پوتین در برخی مواقع اشاره کرد.

به گفته بنیان‌گذار یک سازمان آشپزی «Club des Chefs des Chefs» که اعضای آن برای سران کشورها و پادشاهان سراسر جهان آشپزی می‌کنند، پوتین همچنین پیش از هر وعده غذایی که برایش سرو می‌کنند یک نفر را مسئول امتحان آن می‌کند تا مطمئن شود که مسموم نشده است. ژیل براگارد در سال ۲۰۱۲ به تلگراف گفت: «تست کننده‌های غذا هنوز وجود دارند، اما فقط در کرملین، جایی که یک پزشک همه غذاها را با سرآشپز چک می‌کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۰:۴۳

به این دیکتاتور میگن رییس جمهور مردمی! اگه مردمی بود که اینگونه زندگی نمیکرد مث یه موش زندگی میکنه،،،، البته تمام دیکتاتورهای دنیا اینگونه اند.ــ التماس تفــــــــکر...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۱۹

همه حاکمان در تمامی کشورهای جهان دارای اسکورت و محافظ شخصی هستند،حتی رئیس جمهور ایران نیز دارای اسکورت و محافظ شخصی می باشد.این یک رویه معمول در کل دنیا می باشد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۴۲

😂 😂 😂 👍🏻👍🏻👍🏻

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۴۲

پس نه مثل خیلیها بزارن ترور بشه و تمام آب از آب تکان نخوره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۲۹

دقیقا همینطوره رعیس جمهورای کشورهای اروپایی اصلا اینجوری نیستن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۴۵

برو سرویس مخفی ایالات متحده که از رییس جمهور آمریکا حفاظت می‌کنه یا هواپیماهای ویژه ریاست جمهور آمریکا یاهلیکوپتر ویژه ریاست جمهور آمریکا رو سرچ کن....اونوقت میفهمی...پوتین...رهبر مملکت ما...رهبر چین...کیم جونگ اون رهبر کره شمالی...حتی یک دهم ریاست جمهور آمریکا محافظت وامکانات ندارند...فقط سرچ کن هواپیمای ریاست جمهور آمریکا....تا دستت بیاد طرف(ریاست جمهور آمریکا...)یک هواپیما نداره...سه تا هواپیماداره.... هر کدومش ده برابر هواپیما های عادی تو اون کلاس قیمت واپشن داره...هر فریزرش چند میلیون دلار برای مالیات دهنده های آمریکایی آب میخوره...کلا معتقدم از شخص اول مملکت باید محافظت بشه...حقشه.....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۱۰

علیرضا فقط اونجا که گفتی رییس جمهور ایرانم محافظ داره خدایا کجا زندگی میکنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۲۷

در هر صورت به ما خیلی هم مربوط نیست اونا یه کشور دیگه هستن و ما هم ایران بعضیا برای تطهیر آمریکا بد بودن روسیه و پوتین را بُلد می کنن اما آیا روسیه ایران را تحریم کرده؟ آمریکا همانطور که از صدام حمایت می کرد بعد از جنگ هر روز به یک بهانه یک تحریم جدید وضع کرد و.....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۴۶

آخه مگه میشه محافظ نداشته باشه الان یه بازیگر بدرد نخور ده تا محافظ داره اونموقع یه ریس جمهور نداشته باشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۵:۰۴

بله فرمایش شمادرسته درکشورمن رییس جمهوردرصف خریدسنگگ دیده شده وزیران درمحله خودشان تونوبت ارایشگری هست. حتی مسیولان هرروزدرپارکها بامردم ورزش میکنند... ادم حسابی اول فکرکن بعدحرف بزن ولی حرف نزنی خودت هیچ حداقل ماراعذاب نده عقل کل

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۳:۲۱

چرا بعضیا خودشونو عاقل میدونن؟ بعد یه التماس تفکر هم میگن مثلا بگن ما خیلی میفهمیم بقیه نمیفهن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۱:۰۶

آقای پوتین برادر بزرگتر ماست با محبوبیتی که ایشان در روسیه و جهان دارند چنین پیزهایی که شما نقل کردید خیلی بعید به نظر می رسه. من اخیرا شنیدم که ایشان نماز هم می خوانند ولی تقیه کرده و بروز نمی دهند (مثل آقای نجاشی)

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۲۰

چرا تقیه می کنی برادر من: حقیقت را بگو که اخیرا ایشان به رسالت هم مبعوث شده اند ولی خداوند برای در امان ماندن از شر دشمنان غربی دستور علنی کردن آن را نداده است!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۴۵

نماز خواندن ک نشانه درستکاری نیست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۴۹

خخخخ

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۰۴

شوخی کردی اخوی یا جدی میگی برادر

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۱۱

چرا از یک انسان قدیسه می سازید همانطور که امریکا ابرقدرت هست روسیه هم یک ابر قدرت هست و در اینده چین همه ابرقدرتها یک ویژگیهای منحصر بفرد دارند پس ما ابرقدرت خوب و بد نداریم همین روسیه و پوتین سر شما را در دریای حرز با پنبه بیرد لب از لب باز نکردید حالا چطور شده پوتین که در مسافرتهایش همه چیزش را به کشور می برد خوب شده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۱۴

شکی نیست که برادر بزرگتر تو نباشد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۴۳

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۵۴

😅😅😅😅یه کم فکر هم چیز بدی نیس ..

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۱۶

آقای فریبرز، به نکته مهمی اشاره کردید! من هم شنیده ام که هم پوتین و هم ترامپ برادر بزرگ شما هستند. شنیده ام که آقای ترامپ هم تقیه می‌کنند(مثل آقای نجاشی). اوه، ضمناً داشت فراموش میشد: صدام حسین هم نماز میخواند، تقیه هم نمیکرد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۱:۴۲

تاریخ روسیه نشان داده تمام دیکتاتور ها توسط مردم کشته شدن ‌پوتینیکی از آنها خواهد بود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۵۸

درسته هرچه زودتر

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۱:۵۱

مرگ بر دیکتاتور جهان..پوتین کمونیست...اگه مرد واقعی هستش بدون محافظ بیاد بیرون..مردان بزرگ تاریخ ترسو نبودند...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۴۳

مردان بزرگ تاریخ زرات خانه های اتمی و کلی موارد دیگه نداشتن ک با چهارتا عددو رقم کد از اون سر دنیا فعال بشه ....همین حالاشم طرف بیست میلیارد پول داره دوتا شر خرم دنبالش راه میفتن مواظبش باشن چه برسه تو این سطح ک قدرتمندترین کشورو رهبر دنیا باشی جزو پنج قدرت برتر باشی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۱:۵۷

اره مثل مردای ما بدون محافظ بیان بیرون

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۱۷

شیفتگان آمریکا و اروپا دل پری از پوتین دارن. دم پوتین گـــرممممم که روی آمریکا رو کم کــرد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۲۳

این برنامه بین خودشان چیده شده بود احمدی نژاد گفت روسیه و امریکا با هم معامله کردن گرفتی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۰۲

عشق فقط مموتی😂

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۱۷

این جانی ضد بشریت هم مثل استالین در اتاق در بسته سقط می کند و با بوی تعفن جسدش اطرافیان خبردار می شوند!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۲۶

چرا همه علیه پوتین موضعه گرفتند یادتون باشه وقتی تحریمی علیه مردم کشور ما صادر میشد اوکراین اولین کشوری بود که با این تحریم ها موافق بود حالا همه طرافدار اوکراین شدن چرا سیاست اوکراین تمام کلاهکهای هسته شو به غرب داد حالا ازش حمایت نمی‌کنندغرب اروپا همینن وگرنه چرا در عرض ده روز یک میلیون نفرکشورشونو رها کردن این رقم بیشتر هم میشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۳۱

باید از این پس بهش بگیم بابا پوتین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۳۱

وقتش نرسیده. گرگ اجل یکایک ازاین گله میبرد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۳۱

دل به پوتین نبند که سرابه!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۳۴

برادر آقای پوتین همین دیروز با نخست وزیر اسرائیل دیدار داشت، اینو چی میگی؟! مسلمونه!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۳۷

دیکتاتورها همه همین طوری هستند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۳۷

آمریکا گورباچف را فرستاد که شوروی را نابود کند حالا پوتین اومده قدرت را دوباره برگرداند، چرا برای مردم یمن دولتمردان غرب نگران نیستن اما اینقدر نگران مردم اکراین هستن خاک تو سر رئیس جمهور اوکراین که با امید غربیان میخواد کشورش را قدرتمند کند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۴۲

برادر من، دلیلش اینه که سازمان ملل (که البته اکثرا نوکر غرب هستن) دولت در تبعید یمن رو به عنوان دولت قانونی به رسمیت شناختن و آنهایی را که شما ترفدارشون هستی تروریست میدونن (اوضاع سیاسی دنیا کمی پیچیده شده ولی نگران نباشید!)

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۳۸

پو تین می داند چگونه در شرایط سخت ازخودش مراقبت کند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۴۳

خب دشمنان زیاد باعث بالارفتن احتمال خطر میشه.حق داره.رییس جمهوره یک کشوربزرگه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۴۴

مگه رییس جمهور آمریکا این نکات حفاظتی رو انجام نمیده تیم حفاظت وظیفه اش همینه مخصوصا" کشورهای قدرتمند از این سیستم حفاظتی استفاده میکنن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۴۸

خخخخخ

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۵۰

پو تین مرد است و یکی باید در برابر آمریکا و انگلیس و نوچه هایش؛ باشد تا تفکرات مارکس علیه امپریالیسم اجرایی شود.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۴۷

درود بر شما

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۵۷

درود برپوتین ...همینکه غرب را درهم کوبیده ..ونشان داد آمریکا و اروپا توخالی است .کفایت می کند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۵۸

ای درود بر شرفت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۵۸

احتمالا آقای پوتین تصمیم گرفته امپراطوری سابق روسیه تزاری رو با تصرف کشورهای همجوار دوباره زنده کنه فقط خداکنه به فکر گرفتن ارمنستان و نخجوان و آذربایجان و همینطور تجاوز به کشور ما نباشه که اون موقع دیگه نمیتونه از پس بسبجیان شجاع و جان برکف ایران بربیاد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۱۸

پوتین خوبه یا بده کاری ندارم همینکه غربی ها و ناتو و بخصوص آمریکای جنایتکار ازش می ترسند محبوب دل مظلومان است.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۳۲

اولاً سالاد بیشتر بهت میخوره تا سالار . دوم اینکه همین امریکا و اروپای توخالی مه دهنتون رو سرویس کرده سالاد جون

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۳۶

درود بر پوتین کاش فقط کشور انگلیس رو نابود کنه تا نوچه هاش و فراماسون ها همه ش نابود بشن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۴۹

درود بر شما تو خالی بودن آمریکا و اروپا را ایران در این چهل سال ثابت کرد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۱۱

خاک برسر ریئس جمهوری که ازمردم میترسد این نشانه اینست که دشمن زیاد دارد وهیچکس خواهان اونیست وگرنه رهبر یک ملت باید آزادانه درمیان مردم باشد مثل آن زمان مهاتما گاندی مثل شیخ دبی که چقد راحت میان مردم میره آدم خوب ومحبوب احتیاج به این همه بادیگارد وتجهیزات نداره پس نتیجه میگیریم اینهایی که اینقد محافظ دارن دیکتاتور هستند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۱۳

آفرین به پوتین خوب کاری می‌کند اگر از خودش محافظت نکند مثل یاسرعرفات که اسرائیل با کلاه ترورش کردند.این هم ترورمکردند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۱۹

حتی اگه پوتین آدم بدی باشه ولی داره آمریکا رو درهم میشکنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۲۲

سیاست مداری که محافظ نیاز دارد... دیکتاتور است...این رو تاریخ نشان داده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۲۳

فقط از پوتین اینجوری محافظت میشه ؟!!!!!!!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۲۷

پوتین عین نخست وزیر انگلیس و صدراعظم آلمان رفتار میکنه چند وقت پیش یه کلیپ دیدم بوریس جانسون با دوچرخه رفته بود به یه سوپر ایرانی خرید کرد . بعد هم با کارکنان ایرانی سوپر عکس کرفت صدراعظم آلمان هم خیلی معمولی خرید منزلش را خودش انجام میده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۳۲

این آقای ولادیمیر دمپایی گور خودش و دیکتاتوریش رو کند با حمله به اوکراین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۳۷

یک سوال ....گذارش میگه اپراتور های محافظ کاروان پوتین از ak47استفاده میکنند بنظر شما این حرف غلط نیست...؟چون در خود روسیهak47جای خودش رو بهakmو سپس ak74والان مدل های بسیار بسیار پیشرفته تر داده بعدهم شنیدم تازه همین مدل ها هم برای محافظین پوتین دستکاری میشوند... وبهینه میشوند...ak47مال خیلی وقت پیشه...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۳۹

آقای پوتین دیکتاتور نیست :// برای حفظ منافع کشورش این کار رو کرده. کسی نمیگه درسته، ولی اشتباه هم نیست. اگر این کار رو نمی کرد اوکراین به ناتو می پیوست و امنیت روسیه پایین میومد. روسیه هم بالاخره به فکر منافعشه. نمیذاره امنیتش مغشوش بشه، چون در اون صورت امکان حمله به روسیه وجود داره. بخاطر همین راهی رو انتخاب کرده که براش باقی مونده. ‌پس لطفاً کسی که از این چیزا باخبر نیست نظر نده😐😐💔

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۴۱

آرزو میکنم روزی برسد که ایرانیان با صراحت هم تجاوز گری روسیه و هم آمریکا را محکوم کنند .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۴۴

وقتی بهنوش بختیاری بادیگارد داره داشتن محافظ برا پوتین که یه امر طبیعی هست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۴۸

بله همه جای دنیا مقامات تیم محافظ شخصی دارند منتها یکسری ها (که اکثریت سران کشورها کم و بیش ظالم هستند) یک لشکر تیم محافظت دارند مثل پوتین و ... و یکسری ها هم با کمترین محافظان در حا تردد هستند مثل رییس جمهور اکراین ، ژاپن ، کره جنوبی و ... و حتی نخست وزیر انگلیس

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۵۰

مگه بقیه اینطور محافظت نمی شن؟!همه جا همینطوره حتی ایران خودمان.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۵۲

جالبه بگم افراد عادی نه به هیچیک از این چیزها نیاز دارند و نه ذره ائی از بابت اینکه مورد حمله واقع بشند نگران هستند!! بعبارتی کلی نودونه درصد زندگی یک فرد معمولی از شخصی مثل پوتین جلوتر و بهتر و با آرامش بیشتر است. قدری مراقبه لازم است تا بفهمیم راستی که اگر اسیر نفس نباشیم ودنبال مقام و مکنت عجب زندگی زیبا و عجب رهایی گسترده وتوام با آرامشی داریم!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۵۵

چه جان دوست..

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۳:۵۹

اخه نادان بلد نیستی حرف بزنی کسی مجبورت نکرده تو کشور خودمون کدوم ریس جمهور بدون اسکوت می ره تو خیاب

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۰۲

یه چیزی بگین تعجب کنیم و دهنمون دومتر باز شه نه اینکه این یه روال عادیه برای همه حتی بازیگرهاهم بعضی هاشون بادیگارد دارن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۰۵

پوتین فکر کرده ازدست مرگ میتونه فرارکنه این همه جنایت اخرم هیچ این نوبتیه که خدا بهش داده وقتش تمام بشه شک نکنید که به دست ضعیفترین انسان کشته خواهدشدولیکن دنیا پشتش باشه هرچقدر بمب هسته‌ای داشته باشد این یک قانونه (ان ربک اسپید)

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۰۹

دوزاری

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۱۰

اره ما هم با روحانی فوتبال بازی کردیم محافظ شخصی هم نداشت گفتم اقا حسن مگه محافظ شخصی نداری گفت من مردمی هستم.... خخخخخخ جواب بعضی از نادانهاست که میگن ریس جمهور یه مملکت بزرگ و قدرتمند نباید محافظ داشته باشه....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۱۴

هر کاری بکنه .هر چقدر دوست داره محافظ و بدل و سلاح دورش بذاره....ای امان از رست اجل نمیتونه فرار کنه....صدامم دقیقا همین کاررارو میکرد.وامثال غدافی الان کجاهستند؟ زیر خلوارها خاک تک و تنها و پوسیده شده...‌‌لا اله الا الله‌‌‌‌

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۱۶

درود بر رئیس جمهور مردمی ومومن آقای ولادیمیر پوتین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۱۶

سلام هرچیزی که غربی ها و نوگرای داخلی شوند رو بسوزونه لذت بخشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۱۸

عمر دست خداست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۱۹

پوتین ؟؟؟ این مردک دمپایی هم نیست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۳۰

آقایی که گفته پوتین برادر بزرگترشونه و نماز هم می خونه باید بگم که خیلی آدم بدبختی هستی متآسفم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۳۵

بهترین تیم حفاظت هم به لحاظ ترانس بالای امنیتی و هم افراد مربوط به آقای حسن نصرالله است. که حتی ۲۰ سال است اسرائیلی ها حتی اژ طریق کارهای شدید اطلاعاتی نتونستن به اون حلقه نفوذ کنند ومحل زندگی نصرالله رو پیدا کنند. محافظای لبانی معروفن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۳۷

با سلام بعید میدونم ثبت بشه نظر ...ولی دیکتاتور غیر دیکتاتور نداره وقتی ی خواننده سطح پایین اسکورت داره .....یا وقتی بزرگ فامیل جایی میره ده نفر دنبالش راه میفتن انتظار دارن برخی یکی از بزرگترین کشور جهان رهبرش با ماشین شخصی راه بیفته کف خیابون .....از اینور داستان کلی زرات خونه اتمی داره اومدیم دشمناش گروگانگیری کردن تکلیف چیه ب مردمی یانامردمی ربطی نداره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۳۸

دم پوتین گرم که نذاشت ناتو بیاد کنارش غربیها خوبی نداره با دروغ استفاده میکنن خلع سلاح میکنن بعدا تنها میذارن برید یه کم تحقیق کنید ببینید برای چی حمله میکنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۳۸

ولی بوریس جانسون از مترو استفاده میکنه 🤟😅😂

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۴۵

درود بر برادر پوتین، ایشان در بیانات جدید خود فرمودند، راه تهران از کی اف میگذرد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۴۶

گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی اگر خدا بخواهد از پوتین بزرگترش رفتنی هست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۵۱

یاروتوایران‌ابدارچی‌مجلسه‌بادیکارد‌داره‌..توقع‌داری‌رییس‌جمهوریک‌کشورابرقدرت‌براخودش‌راه‌بیفته‌بیرون...هروقت‌مسعولین‌‌ماکه‌مثلا‌اسلامی‌هم‌هستن‌تنها‌بیرون‌امدن‌.بعد...پس‌شعرنبافین...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۵۵

کسی که بیرحم وقاتل از خود راضی باشد و چندین نفر محافظ داشته باشد آیا مردآزاد است یا زندانی قدرت ، اندراگاندی رهبری بود که پیاده و بدونه محافظت می‌توانست سرتاسر هندوستان رابگردد ،رهبر مردمی و دیکتاتور قابل قیاس نیست.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۵:۰۲

بایدن بدون هزینه پوتین را در باتلاق اوکراین وارد کرد پوتین بجای تجهیز کشورهای متخاصم با امریکا در قاره آمریکا به تسلیحات نظامی در تله جنگ افتاد واما ایران وروسیه وچین وکره شمالی و ونزوئلا وکوبادراین زمان از همین حربه ناتو استفاده کنند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۵:۰۲

عشق است سید ابراهیم رئیسی خودمون که همیشه بین مردمه و از چیزی نمیترسه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۵:۰۲

با این تشکیلات بسیار رئیس جمهور مردمی هستی پایدار باشی پوتین صلوات

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۵:۰۴

طبیعی است که رهبران کشورهای جهان اسگورت و بادیگارد دارند حتی بعضی جاها مامورین شهرداری بادیگارد دارند چه برسه به پوتین که رهبر یک کشور قدرتمند هر کسی که نمی‌تواند سردار سلیمانی باشد درست جلو دشمن فرماندهی کند بجای غذا نماز بخواند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۵:۱۹

آقا سایتتون رو نمیشه تو موبایل به درستی مشاهده‌ کرد!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۸:۱۰

تفنگت را زمین بگذار که من بیزارم از دیدار این خونبارِ ناهنجار تفنگِ دست تو یعنی زبان آتش و آهن من اما پیش این اهریمنی ابزار بنیان کن ندارم جز زبانِ دل

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۸:۱۵

سال 2004 مدرسه بسلان رو در گوگل سرچ کنید تا بفهمید این پوتین چه ید طولایی در خونریزی دارد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۳:۰۰

انشالله که ترور بشه 🤲🤲🤲🤲🧟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۸:۴۴

مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۲:۴۶

بهنوش بختیاری هم بادیگارد داره اینکه دیگه پوتینه