• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121511234
  • خبرنگار : 71415

نیویورک‌تایمز: انتقال تجهیزات جنگی غرب به اوکراین با «۱۴ پرواز باری در روز»

نیویورک‌تایمز: انتقال تجهیزات جنگی غرب به اوکراین با «۱۴ پرواز باری در روز»

همچنان که آمریکا و متحدان اروپایی آن تلاش‌های خود را برای تقویت ارتش اوکراین در نبرد با ارتشی بسیار مجهزتر افزایش می‌دهند، حدود ۱۴ هواپیمای ترابری بزرگ مجموعه‌ای از موشک‌های ضدتانک جاولین، راکت‌اندازها، تفنگ و مهمات را به فرودگاهی در نزدیکی مرز اوکراین منتقل کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته نیویورک تایمز، مشاور ارشد نظامی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده، به بازرسی از این عملیات انتقال تسلیحات پرداخته و با نیروها و پرسنل متعلق به ۲۲ کشور جهان ملاقات کرد؛ کسانی که شبانه روزی برای تخلیه محموله های تسلیحاتی که قرار است به صورت زمینی به نیروهای اوکراینی فرستاده شوند، کار می کنند.

این تسلیحات آمریکایی که شامل موشک اندازهای جاولین و نیز سلاح های کوچک و مهمات هستند، بخشی از یک بسته ۳۵۰ میلیون دلاری کمک های تسلیحاتی هستند که بایدن چند روز قبل مجوز ارسال آن را صادر کرد. یک مقام گفت که ظرف دو روز، محموله ها در فرودگاهی نزدیک مرز اوکراین با قابلیت پردازش ۱۷ هواپیما در روز فرود آمدند. به گفته این مقام، این روند در ابتدا به شکل قطره چکانی - با ورود تنها دو یا سه هواپیما در روز – به راه افتاد اما اکنون با ورود ۱۴ محموله تنها به یک فرودگاه تبدیل به یک جریان ثابت شده است.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در چارچوب برنامه سفرش به منطقه، توقفی در فرودگاه مذکور داشت. همچنان که او با سربازان صحبت می کرد، محموله های موشکهای جاولین پشت سر او جابجا میشدند. در همان نزدیکی، دو فروند هواپیمای ترابری بزرگ سی-۱۷ نیروی هوایی آمریکا به زمین نشستند.

یک مقام ارشد پنتاگون روز جمعه گفت که آمریکا نزدیک به ۷۰ درصد از این بسته ۳۵۰ میلیون دلاری را به ارتش اوکراین تحویل داده است و انتظار دارد که تحویل کلیت این محموله را در چند روز آینده تکمیل کند.

مقام پنتاگون بیان کرد، این محموله تسلیحاتی شامل موشک های ضد هوایی استینگر، برگرفته از انبارهای نظامی آمریکا، عمدتاً در آلمان است و نمایانگر بزرگترین عملیات مجاز انتقال تسلیحات از انبارهای نظامی آمریکا به یک کشور دیگر است.

مقامات آمریکایی گفتند که این تسلیحات، تجهیزات و سایر اقلام جنگی مرتبط با آن ابتدا به کشورهای همسایه اوکراین مانند لهستان و رومانی منتقل شده و سپس از طریق زمینی به غرب اوکراین و نزد فرماندهان با هدف توزیع در سراسر این کشور ارسال شده است.

مقامات آمریکایی روز جمعه گفتند که این سلاح ها به سرعت به دست سربازان اوکراینی که از آنها برای مقابله با نیروهای پیش رونده روسیه استفاده می کنند، رسیده اند.

مقام ارشد پنتاگون که نامش را فاش نکرد، اظهار کرد: «همه ما به شدت تحت تأثیر نحوه استفاده موثر نیروهای مسلح اوکراینی از تجهیزاتی که ما در اختیار آنها گذاشته ایم قرار گرفته‌ایم. ناظران کرملین نیز از این موضوع و اینکه آنها چگونه پیشروی روسیه را کند کرده اند و در میدان نبرد بسیار خوب عمل کرده اند شگفت زده شده اند.»

این مقام پنتاگون گفت که یک مرکز ویژه هماهنگی که به فرماندهی حوزه اروپای ارتش آمریکا در اشتوتگارت آلمان گزارش می دهد، این سیل ورود تسلیحات و تجهیزات وارد شده از جانب آمریکا و حداقل ۱۴ کشور دیگر از جمله انگلیس، کانادا و لیتوانی را مدیریت می کند.

عملیاتهای قبلی برداشت‌ تسلیحات، (آن طور که دولت آمریکا آنها را محموله‌های گرفته شده از ذخایر نظامی موجود آمریکا می خواند) هفته‌ها یا ماه‌ها طول کشید تا راه خود را از طریق بروکراسی واشنگتن طی کرده و سپس به تحویل در عرصه میدانی برسد.

به عنوان مثال، بسته تسلیحاتی ۶۰ میلیون دلاری برای اوکراین که در ماه اوت اعلام شد، تحویلش تا نوامبر تکمیل نشد. مقام پنتاگون گفت که آخرین بخش از بسته تسلیحاتی ۲۰۰ میلیون دلاری تسلیحات که در اواخر دسامبر اعلام شد، همچنان به تدریج به داخل اوکراین سرازیر می شود.

در مجموع، آمریکا از سال ۲۰۱۴، زمانی که روسیه برای اولین بار تحرکاتی در اوکراین داشت، بیش از سه میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین ارائه کرده است. حدود یک میلیارد دلار از آن در سال گذشته میلادی در زمان دولت بایدن ارسال شده است.

جنگنده‌،  بمب‌افکن ها و نیروهای زمینی روسیه تاکنون به شدت درگیر مقاومت شدید نیروهای هوایی و زمینی اوکراین بوده و امکان حمله به محموله‌های تسلیحاتی در حال حرکت به سمت غرب اوکراین را نداشته اند. اما تحلیلگران آمریکایی هشدار می دهند که ممکن است این روند به سرعت تغییر کند، به خصوص که پیشروی نیروهای روسیه در جنوب و شرق اوکراین در روزهای اخیر شتاب بیشتری گرفته است. مقامات پنتاگون گفتند که پیشروی این نیروها از سمت شمال به سمت کی یف، پایتخت اوکراین، و خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، تا حد زیادی متوقف شده است.

تسلیحات مذکور همچنین شامل موشک اندازهای ارائه شده از سوی هلندی ها، موشکهای جاولین ارائه شده از سویز استونیایی ها، موشک های زمین به هوای استینگر ارائه شده از سوی آلمان، لهستان و لتونی و مسلسل ها و تفنگ های تک تیرانداز ارائه شده از سوی جمهوری چک است.

به دلیل نگرانی از بابت جلب توجه روسیه، خبرنگاران که مارک میلی را همراهی ‌کردند، اجازه پیدا نکردند دقیقاً مکان تخلیه محموله از هواپیما در امتداد مرز اوکراین را فاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۱:۳۶

اکراین شده موش آزمایشگاهی آمریکا و متحدانش در اروپا (ارتش72ملت سنتکام) به جای اینکه طرفین را به صلح و آرامش و ختم جنگ سوق دهند مرتب هیزم آتش جنگ را بیشتر میکنند و این در آینده به ضرر قاره سبز خواهد بود که پیروی کورکورانه از آمریکا میکند آمریکائی که کیلومترها از صحنه نبرد و مرزهای درگیر با روسیه فاصله دارد در حالیکه اروپا و کشورهای هم مرز با اکراین مستقیم و غیرمستقیم با روسیه و تجهیزات جنگی آن درگیر هستند و در یک آشوب و هنجارهای ناخواسته درگیرند....و آمریکا با رهبری از راه دور به مداخلات خودش ادامه میدهد....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۳۲

روسیه در اوکراین چه میخواهد ...روس‌ها کثیف ترین انسانها و دولتمردان رو دارد ..تعجب میکنم بعد از این همه جنایاتی که روس‌ها در حق ایران و ایرانی کرده آمد از روس‌ها حمایت میکنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۷:۰۹

الهم کل مریض،،،،

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۸:۰۳

میشه به منم بفهمونید که چرا اوکراین شده داغ دل بعضی از شما ها؟؟؟ پس سوریه و یمن و عراق و.... که بمب رو سرشون خالی میشه آدم نیستن؟ امثال شما انسانیت ندارن فقط حرفهای غربیارو قرقره میکنن. روسیه که اصلا تا اونجایی که تونسته شهرارو بمباران نکرده وگرنه خیلی زود تر از اینا میتونستی پیشروی کنه......

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۵:۲۸

وقتی یک ابرقدرت استبدادی ومغرور به یک کشور بی دفاع تجاوز می‌کنه بایدجلویش وایستادومحکوم کرد چه بسا همین کشور زمان قاجار به کشور ما تجاوز کرد کلی ازخاک مارا ضمیمه خود کرد لعنت بر روسیه وکمونیست لعنت براستبداد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۱۶

بسمه تعالی قدری بیشتر اسلحه و مهمات به اوکراین بفرستید برای اینکه در چند روز آینده بدست روسیه خواهند افتاد .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۳۷

متجاوزمحکوم ب شکست هست هیچ وقت موفق نخواهدشد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۵:۰۱

البته به صورت شلیک شده .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۵:۰۳

شوخی نکن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۲۵

این کارهاوتجهیزات غرب به اوکرا ین شدت جنگ را بیشتر می کندو مانع صلح می شو د

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۴:۳۸

جالب است با چهار تا ضد تانک امریکایی دومین ارتش مثلا قدرمند زمینگیر شده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۸:۲۴

بزارید خودشونو گول بزنن کیف و کل اوکراین به زودی فتح و پوزه هرچی غرگدای احمق به خاک مالیده میشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۸:۳۴

دمشون گرم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۹:۰۱

به نام خدا ، باید به این نکته توجه کرد که پوتین جزء بزرگترین شرکای تراست است ، پس نتیجه اینکه امپریالیسم ، سوسیالیسم را فریب داده است . وپوتین جیره خوار انگلیس به وجود آورنده و مادر جنگها است . ( تراست- کارتل اقتصادی - شرکتهای چند ملیتی ) غرب و شرق نمی شناسد .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۱:۱۵

دقیقا اوکراین موش آزمایشگاهی هست والبته مقصر خودشونن که وا دادن منم موندم چرا بعضی اینقدر نگران اوکراینن این جای تعجب نیست اگه بحث انسانیته که در مورد همه کشورهای که مورد تجاوز قرار گرفتن باید صدق کنه مثل یمن وعراق وافغانستان وچند روز پیش بمب گذاری در مسجدی در پاکستان خدا وکیلی این براتون سوال نیست هیچ کی موافق جنگ نیست در هیچ کجای دنیا

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۱:۲۷

ورود دخالت آمیز آمریکا درجنگ اوکراین میتونه شرایط را بدتر و بحرانی ترکند تا روسها حملات تشون رو در شرق اوکراین گسترش دهند. آمریکا کشور اوکراین به سمت نابودی می کشاند پوتین قبل از حمله جلسات بسیاری با سران سیاسی اروپا داشته. زلنسکی میتونست با تغییر موضع سیاسی جلوی جنگ را بگیرد ولی دلش رابه غرب مخصوصا آمریکاییها خوش کرده بود. حالا این مردم اوکراین هستن که باید جان خودشون رو تقدیم رئیس جمهوری خود کنند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۲:۴۰

نوشدارو بعداز مرگ سهراب ، اوکراین که دیگه وجود نداره هواپیما میخواد چه کار ، خانه اوکراین از پای بست ویران بود و بدتر هم شد ، کشوری که دست نشانده آمریکاست سرنوشتی بهتر از هم‌اکنون اوکراین ندارد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۲:۵۵

با چراغ سبز آمریکا روسیه و انگلیس مارو اشغال کردند و همچنین امریکا مستقیم مارو اسغال کرد تا امتیازات نفتی مارا صاحب شود امریکا ناو ما رو زد و عملیات و همچنین هواپیمای مسافربری مارو زد یادتون رفته باعث حمله ویران گر به عراق شد کلی مردمش مردند و باعث تجاوز به دختر ۱۴ ساله عراقی و آتش زدن خانواده اش شدن یادتون نمیاد به بهانه الکی و فقط به خاطر نفت و استعمار نتیجه قوم ستیزی در عراق و ایران آمریکاست اگه دروغ میگم برید تاریخ رو بخونین امروز یه عده به خاطر حماقت مسئولین دارن آمریکا رو ناجی میبینن شرم بر شما ننگ بر شما آمریکا امروز داره حرف از حقوق بشر میزنه ولی جنایاتش خشک نشده نمیگم روسیه خوبه ولی آمریکا بدتر از روس بلا سرمون اورده شما یادتون نمی آد در طول جنگ میتونین تحقیق کنید دوستان

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۳:۰۳

مرگ برپوتین وروسیه وکسانی که ازش حمایت میکند خاعن پلیدوپلشت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۴:۰۳

همچنین مرگ بر بایدن و ترامپ و آمریکا و کسایی که ازش حمایت میکنن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۳:۱۴

حمله روسیه به اووراین..شبیه حمله غربی ها و مخالفان بشار اسد به سوریه ست.احتمال داره اوکراین همانند سوریه سقوط نکنه..نه به خاطر کمک های تسلیحاتی غرب..بلکه به خاطر روحیه بالای اوکراینی ها.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۲:۲۰

فهمیدنش سخت نیست علی جون واست توضیح میدم ما همیشه طرف مظلوم هستیم چه سوریه باشه چه فلسطین وچه یمن و اکراین وبوسنی شما که دلتنگ پیشروی پوتین هستی برو روسیه بجنگ هنوز نفهمیدی روسیه در جنگ حتی به هم زبان همسایه اش رحم نمیکنه تاریخ کشورت بخون پر از تجاوز های روسیه و ابرقدرت هاست شاید هنوز هم مفهوم تجاوز به خاک یک کشور برات گنگ یه نگاه به جنگ ایران عراق بنداز که روسیه متجاوز وآمریکا کثیف چقدر سلاح به صدام رسوندن خون چقدر شهید ریخته شد الان اکراین همینطوره سرباز اکراین برای وطنش برای خاک ناموسش میجنگه ولی روسیه یک متجاوز بی شرم الان گرفتی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۴:۳۴

روسیه هم باید این پایگاههای امریکایها را در مرز اوکراین با خاک یک سان بکند این حق قانونی روسیه است .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۰:۳۳

روسیه هرچقدر قوی تر شود آزارش به کشورهای همسایه بیشتر میشود. پس درود بر اکراین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۲:۱۳

و هرچی ضربه بخوره همسایگانش باید جبران کنن!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۰:۵۸

آمریکا فرصت خوبی پیدا کرده تا سلاح های خودش آنجا آزمایش بکنه به جای اینکه بیاد جنگ تمام کنه داره سلاح می فرسته که انسانهای بیشتری کشته بشن لعنت به همه اتون

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۳:۴۹

این شیاطین همچنان به جنایتهاشو ن دارند ادامه می‌دهند و هیچکس برخورد نظامی بااین شمر زمان انجام نمیده کجاست انسانیت مرگ بر شمر زمان و حامیانش آمین یا رب العالمین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۴:۰۶

ما که نمی گیم آمریکا خوبه ما طرف فلسطین و یمن هم هستیم ولی روسیه هم بده چون متجاوز هست و اکراینی ها مثل ما از خاکشون دفاع می‌کنند شما چرا طرف متجاوز و روسیه هستین چیزی بهتون میرسه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۰:۴۹

باسلام. این حق قانونی روسیه بوده که از کشورش در برابر ناتو و به خصوص آمریکا دفاع کنه.علت حمله روسیه چی بوده؟ برید بیشتر مطالعه کنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۴:۱۳

درود بر شرف آمریکا که از مردم مظلوم اوکراین حمایت می‌کنه در مقابل پوتین خون خوار.همینکه نمی اره در مقابل روسیه دست خالی از خودشون دفاع کنند زیاده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۵:۵۵

جنگهایی که چند ده سال با روسیه داشتیم بعضی دوستان یادشون رفته!!! در ضمن کشورهایی که جدا شدن و کشتارهایی که انجام دادن رو هم فکر کنم کلا تقصیر امریکا بوده!؟ در کل هر دو همیشه ضرر ایران بودن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۷:۲۶

آمریکا خونخوار روس کثافت انگلیس لجن همه از هم کثیف تر، اینها هیچکدام از انسانیت بویی نبرده‌اند. برید تاریخ را مطالعه کنید ببینید درست میگم یانه؟ فقط باید با اتحاد ویکپارچی، تقویت بنیه علمی، اقتصادی ونظامی خود ایرانی قوی ساخت وگرنه امروز اکراین و... وفردا سراغ ماخواهند آمد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۷:۴۹

انشاالله مردم اوکراین بر پوتین تجاوزگر دیکتاتور و اذنابش پیروز خواهند شد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۷:۵۲

سلام اگه راست میگین برید کمک اوکراین دیگه حرف نزنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۷:۵۸

درود بر اسلام و ایران درود بر روسیه ان شاء الله به زودی بمب اتم را روی کاخ سفید به صورت نقطه زنی آزمایش کنی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۷:۵۸

مگه اگر یک کشور کوچک مثل اوکراین تصمیم بگیرد جور دیگری زندگی کند یا فکر کند باید کشور نامردی مانند روسیه به او حمله‌ کند واگویه شما حق ندارید باید مثل ما فکر کنید واقعا احمقانه است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۸:۰۱

آمریکا شوروی رو با کمترین هزینه تجزیه کرد حالا نوبت روسیه است بعد از این نوبت چین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۸:۲۵

پوتین تو گل گیر کرده فکر نمی‌کرد اوکراینی‌ها چنین رشادت‌هایی رو از خودشون نشون بدن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۹:۳۱

عجب فتنه ها دارد آمریکا فاتحه قاره سبز را خوانده.چون خودشان اکثرا اروپائی هستند از اروپا با گینه مهاجرت کردند.الآن نوبت انتقام است.منتها اول از روسیه و اوکراین شروع شده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۹:۴۷

تجاوز از هر کی باشه محکوم است تجاوز اسراییل به فلسطین هم محکوم است و کمک به مظلوم واجب شرعی است حالا هرکس باشه...منش اسلام و مسلمانی این است بقیه اش با خودتان ولی همه حرکات ما در حافظه تاریخ و ملت‌ها ضبط می شود...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۲۱:۱۲

چه خوب سنگ روسیه کمونیست را به سینه می زنند!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۲۲:۴۷

ایسنا خبرهات هم کل با زاویه روزنامه های روسیه تزاری یکی شده . کجا کمک کردند جز چندتا نمایش اگر کمک میکردند حداقل با پرواز ممنوع جلو موشک ها و هواپیما که مردم در حال فرار میزنن می‌گرفتند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۰۸:۳۴

مردمانی که از خاک کشورشان دفاع میکنند لیاقت هر کمکی را دارند پوتین همینه ارتش روسیه را شکست همه باور دارند روس‌ها طبل توخالی آمد فقط ما ایرانیها برعکس فکر میکنیم. ذات روس‌ها تفاوتی نکرده است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۰۹:۱۷

روسیه کل آسمان اوکراین را تحت نظر مستقیم خود دارد ،این خبر نیویورک تایمز کاملا غلو و یک عملیات رسانه ای است،آنچه اکنون به اکراین از طریق غرب ارسال میشود اکثرا به صورت قطره چکانی میباشد انهم بصورت قاچاق واز طریق زمینی ونه هوایی ومقدار بسیار اندک است.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۱۰:۲۷

چرا همش میگین سوریه ویمن ..بخدا اوکراینی ها ازاونها بهترن...پدر مردم درآوردن همین سوریه لبنان عراق ک میگین بعضی ها

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۱ ۲۳:۳۷

مرگ بر امریکا و وابسته هاش پوتین راد مرده حامی ضعیفان هست جنگ اوکراین رییس جمهور دلغکش راه انداخته اونم با کشتن هم وطنای خودش در لوهانسک و دونتسک کور کورانه از امریکا و ایادیش پشتیبانی نکنید البته ما مخالف جنگ هستیم فقط از‌راه دیپلماسی باید اختلافات حل بشه که امریکا نمیزاره چون سلاح هاش رو دستش باد میکنه ایران ۸ سال یک طرف بقیه دنیا طرف دیگه کی پیروز شد یمن با دست خالی داره میجنگه سلاح و ادواتش از خود عربستان با پاتک بصورت چریکی میگیره فعلا منتظر پایان ماجرا باشید زود عجله نکنید پوتین گرگ بارون دیده هست وگرنه برای امنیتش حمله نمیکرد و خودشو تو باتلاق نمی انداخت فعلا همه بر علیه روسه ولی برعکس میشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۷ ۱۷:۵۸

دمتونگرم غربیها، اوکراین تصمیم گرفته تسلیم نشه و ارتش پوتین عین خر تو گل گیر خواهد کرد پوتین محکوم به شکست خوردنه هیچ شکی درش نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۴ ۲۳:۲۷

روسیه متجاوز....تاریخ تغییر کرده ؟؟؟روسها در ایران هم جنایت کردند در افغانستان چچن حالا هم اکراین روسیه قصدش دیکتاتوری مطلق اکراین حق دارد دفاع کند و پیروز میشود مگر اینکه برخی که روسیه را دنبال میکنند از قدرت خدا را منکر بشوند ....در اینجا فرقی بین جنایات سیاسیون آمریکا روسیه چین و اسراییل نیست کمی انسان باشید

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۲۰:۱۷

نمیدونم چی شده که شرق ملحد(به تعبیر حضرت امام) که حتی خدا رو هم قبول ندارند الان شدن قبله حاجات بعضی از دوستان و جناب پوتین هم شده منجی آخرالزمان....!!!!؟؟؟؟؟؟