• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400121511619
  • خبرنگار : 71594

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

معین الدین سعیدی نماینده چابهار به وزیر نیرو: لزوم تسریع در تکمیل شبکه فاضلاب شهری چابهار و کنارک.

حسینعلی حاجی دلیگانی نمایند شاهین شهر و ۵۱ نفر از نمایندگان به وزیر راه: لزوم انجام اقدامات موثر و به موقع جهت برطرف کردن عیوب نقاط حادثه خیز جاده ای کشور و کاهش آمار فوتی های تصادفات.

احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد به وزیر راه: ضرورت رفع بی عدالتی و تبعیض در ارائه خدمات فرودگاهی و تعداد پروازهای استان های محروم  به خصوص شهرکرد.

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر راه و شهرسازی: لزوم بازنگری در مصوبه عدم امکان ساخت و ساز در املاک قولنامه ای شهرستان ارومیه.

مهدی عسگری نماینده کرج به رئیس جمهور و وزیر نیرو: لزوم بازنگری و اصلاح نحوه توزیع اعتبارات محرومیت زدایی بین شهرستان های استان البرز و نیز ضرورت رسیدگی به خاموشی بخشی از معابر شهری محمدشهر کرج که باعث ناامنی مردم شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و ۷۲ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم امهال و تمدیدی تسهیلات کشاورزان زیان دیده ناشی از خشکسالی بر اساس مصوبه ۱۹ /۴/ ۱۴۰۰ هیات دولت.

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر کشور: لزوم رسیدگی به تعطیلی فرهنگسراهای برخی مناطق ارومیه.

زهره سادات لاجوردی نماینده تهران و ۵۶ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم اجرایی شدن قوانین مرتبط با حقوق معلولان، همچنین به همراه ۳۰ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو درباره ضرورت حل مشکل فاضلاب روستای عسلک شهر پردیس و لزوم تامین آب شرب سالم برای مناطق صنعتی جاجرود، سیاه سنگ و خرمدشت.

ملک فاضلی نماینده سراوان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم رسیدگی وضعیت اسفناک و مرگ آور راه های حوزه انتخابیه، همچنین به وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات درباره لزوم رسیدگی به تعطیلی بیش از ۴۰ مدرسه و سرگردانی دانش آموزان روستایی در مناطق محروم و نیز ضرورت افزایش دسترسی مخابراتی و پوشش حداقلی در جاده ها جهت بهبود کمک رسانی در حوادث.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی نماینده جیرفت به وزیر نفت: ضرورت رسیدگی به ضعف مدیریات مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان.

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار به وزرای راه و نفت: لزوم بهسازی و آسفالت جاده های فرعی شهرستان روبار، همچنین لزوم گازرسانی به ۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار و تغییر کلاس لوله های گاز در شهرستان رودبار.

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد و ۲۰ نفر از نماینگان به وزیر نیرو: ضرورت سریع در تعیین تکلیف سد خراسان ۳ در شهرستان لردگان و محرومیت خدمات رسانی به ساکنان ۱۴ روستای واقع شده در مخزن سد.

احسان ارکانی نماینده نیشابور و ۵۱ نفر از نمایندگان به وزیر نفت: علت عدم صدور کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت در چند ماه گذشته.

قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان و ۴۳ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: علت عدم رسیدگی به سوء مدیریت در حوزه آب به خصوص در رودخانه کرخه که منجر به خشک شدن مزارع و تلف شدن دام ها شده است، چیست؟، همچنین به همراه ۳۵ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو درباره علت عدم رسیدگی به خشک شدن کرخه در پایین دست هویزه و دشت آزادگان چیست، ضرورت رسیدگی به بی آبی و از بین رفتن مزارع کشاورزی و تلف شدن دام های مردم در این منطقه.

محمد وحیدی نماینده بجنورد به همراه ۲۰ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم اجرای کنارگذر جنوبی شهر بجنورد تا کنارگذر شهر آشخانه همزمان با اجرای بزرگراه بجنورد به گلستان، همچنین به همراه ۴۵ نفر از نمایندگان به وزیر صمت درباره لزوم تعیین تکلیف خودروهای وارداتی دست دوم.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان و ۵۱ نفر از نمایندگان به وزرای امور اقتصادی، امور خارجه، راه، صمت، فرهنگ و ارشاد، میراث فرهنگی و ورزش و جوانان: ضرورت پیگیری مجدانه و انجام هماهنگی های لازم جهت بهره برداری های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و... کشورمان از ظرفیت و فرصت برگزاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر، همچنین به همراه ۴۷ نفر از نمایندگان به وزرای امور خارجه، جهاد کشاورزی و صمت درباره ضرورت برنامه ریزی و اقدام آنی برای افزایش سهمیه کشور در تجارت جهانی حلال و استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی.

حبیب الله دهمرده نماینده زابل به وزرای نیرو و امور خارجه: چرا در رابطه با حقابه ایران از رودخانه هیرمند از افغانستان اقدام جدی صورت نگرفته است؟، همچنین به وزیر جهاد کشاورزی درباره اینکه چرا در رابطه با نهاده های دامی اقدام جدی صورت نگرفته است؟

رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و ۲۲ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم رسیدگی به مشکلات ناشی از افزایش بی رویه قیمت و توزیع نامناسب علوفه و نهاده های کشاورزی در شهرستان لاهیجان و سیاهکل.

فاطمه رحمانی نماینده مشهد و ۲۸ نفر از نمایندگان به وزیر آموزشو پرورش: لزوم تسریع در پرداخت حقوق معوقه مدیران مراکز یادگیری و یاددهی نهضت سوادآموزی خراسان رضوی.

مهدی عسگری نماینده کرج و ۲۰ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تجدید نظر در میزان حقابه و سهم کشاورزان ماهدشتی از رودخانه کرج.

شهباز حسن پور بیگلری نماینده سیرجان به وزرای صمت، راه و آموزش و پرورش: ضرورت تسریع در فعال کردن معدن مس در حوزه سیرجان، لزوم تسریع در تعیین تکلیف و اجرای ۳ طرح آموزشی در مناطق محروم شهرک های حوزه انتخابیه، لزوم تسریع در انجام تعهدات دولت و اتمام طرح های خیرساز در شهرستان های سیرجان و بردسیر.

عبدالجلال ایری نماینده کردکوی به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم بررسی فوری علت مرگ و میر دام های روستائیان در استان گلستان به علت کمبود نهاده های دامی، همچنین درباره لزوم نظارت جدی بر مراکز تولید کودها شیمیایی و سموم دفع آفت های نباتی و بررسی کیفیت محصولات تولید شده آنها.

سیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزیر ورزش و جوانان: ضرورت برنامه ریزی در راستای محرومیت زدایی و توسعه امکانات ورزشی در مناطق کم برخوردار و فعال شدن تیم ها و باشگاه های ورزشی در این مناطق و نیز ضرورت تدوین برنامه راهبردی توسعه ورزش و اجرای طرح آمایش سرزمین در ساخت و سازهای ورزشی، همچنین ضرورت تدوین برنامه عملیاتی جهت تقویت و توسعه امکانات ورز بانوان و استقبال از ورزش بانوان در تمام موارد مربی، داور و...، همچنین به وزرای نفت و فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ضرورت توجه به اجرای جزء یک بند ل تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبنی بر اصلاح رابطه مالی شرکت نفت و دولت و تصویب چارچوب و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز در هیات وزیران و نیز ضرورت پرداخت بدهی های پالایشگاه آبادان به شهرداری این شهر و نظارت دقیق بر ایفای مسئولیت و تعهدات اجتماعی و قانونی وزارت نفت، همچنین ضرورت ایجاد انسجام و تعامل مناسب میان نهادهای مختلف فرهنگی و رفع تعارض های مختلف در حوزه فرهنگ، پرهیز از موازی کاری و ایجاد هم افزایی در فعالیت هایی فرهنگی و ضرورت برنامه ریزی برای ارتقای سرمایه اجتماعی، اعتماد، امید و مشارکت و همدلی در کشور، همچنین ضرورت جلب مشارکت نظام مند مخاطبان به شکل جامع و موثر در تدوین بازنگری برنامه های فرهنگی، همچنین به وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور اقتصادی درباره ضرورت اتخاذ موضع فعال و هوشمندانه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، ضرورت اتخاذ موضع فعال در مواجهه با شرایط پویا و متغیر امروز مسائل فرهنگی و پرهیز از رویکرد نسخه نویسی  در مدیریت فرهنگی کشور، ضرورت اصلاح ساختار سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سطح ستاد تا ادارات شهرستان متناسب با اقتضائات فرهنگی، ضرورت برنامه ریزی برای معرفی و دسترسی سهل و ارزان به بازی های سالم و منطبق با فرهنگ ایرانی- اسلامی، ضرورت برنامه ریزی دقیق و جامع برای تولید محصولات پویانمایی و بازی های رایانه ای مطابق با فرهنگی اسلامی و نیازهای مخاطبان، ضرورت تقویت و رواج فرهنگی قانونمداری در کشور، همچنین به وزیر امور اقتصادی درباره ضرورت اقدام لازم در خصوص اجرای جز ۲ بند الف تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبنی بر واگذاری تمام یا بخشی از سهام و دارایی های دولتی دستگاه های اجرایی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۵:۲۷

بورس را درست کنید مردم بسیار بسیار شدیدا از دست بورس به تنگ آمدند پول مایحتاج زندگی شان نان شب شان را دربورس گذاشته اند الان برای زندگی چه کنند؟هی اصلا سود نمی خواهند هی خالص پول شان را می خواهند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۵:۲۹

مجلس سن مشمولیت سربازی را از 18 تا 50سالگی به 18 تا 45 سالگی تغییر دهد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۵:۳۰

مجلس هرچه سریعتر طرح قانون معافیت سربازان متاهل ودارای دوفرزند را زودتر برای تایید به شورای نگهبان بفرستد