• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121511726
  • خبرنگار : 71402

اردوغان از پوتین خواست آتش‌بس اعلام و توافق صلح امضا کند/پوتین شروطش را گفت

اردوغان از پوتین خواست آتش‌بس اعلام و توافق صلح امضا کند/پوتین شروطش را گفت

دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد، رجب طیب اردوغان در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین از همتای روس خود خواسته تا در اوکراین آتش‌بس اعلام کرده، کریدورهای بشردوستانه باز کرده و یک توافق صلح امضا کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، پس از گفتگوی تلفنی یک ساعته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اردوغان به پوتین گفته که ترکیه آماده مشارکت در حل و فصل مسالمت آمیز این درگیری است.
او به رئیس جمهوری روسیه گفت که برقراری یک آتش بس به کاهش نگرانی‌ها در خصوص وضعیت بشردوستانه خاتمه می‌دهد.
دفتر اردوغان اعلام کرد: رئیس جمهوری ترکیه در تماس خود بار دیگر گفت که اجازه بدهید در کنار هم راه را برای صلح باز کنیم.

اردوغان بر اهمیت اتخاذ گامهای فوری برای دستیابی به آتش بس، گشودن کریدورهای بشردوستانه و امضای یک توافق صلح تاکید کرد. دو طرف همچنین در خصوص مناسبات دوجانبه به گفتگو پرداختند.
 پوتین هم به اردوغان اطمینان داد که "عملیات نظامی روسیه برای حفاظت از دونباس" می تواند متوقف شود، مشروط بر اینکه کی‌یف جنگ را متوقف کند و با خواسته‌های مسکو و کرملین موافقت کند.
پوتین در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، آمادگی روسیه برای گفت‌وگو با مقامات اوکراین و سایر کشورها برای حل مناقشه - کرملین - را تأیید کرد.

همچنین کرملین در بیانیه‌ای با اشاره به گفتگوی تلفنی اردوغان – پوتین اعلام کرد، روسیه تنها در صورتی عملیات نظامی خود را متوقف میکند که اوکراین به درگیری خاتمه دهد و درخواست های مسکو محقق شود.
در این بیانیه آمده است، پوتین گفت این عملیات طبق طرح و برنامه ادامه می یابد و ابراز امیدواری کرد که مذاکره کنندگان اوکراینی، رویکردی سازنده‌تر در مذاکرات اتخاذ کنند و واقعیت میدانی را در نظر بگیرند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت، هرگونه تلاش کی‌یف برای طولانی کردن مذاکرات بی ثمر است. او همچنین به اردوغان گفت که مسکو آماده کمک‌رسانی به آنکارا در تخلیه اتباع ترکیه از مناطق شاهد درگیری در اوکراین است. رئیس جمهوری روسیه همچنین اردوغان را در جریان "پیشرفت عملیات نظامی ویژه" کشورش در اوکراین، از جمله "اهداف و ماموریت‌های کلیدی آن" قرار داد.

در بیانیه کرملین آمده است: ولادیمیر پوتین به اردوغان از پیشرفت عملیات ویژه نظامی برای حفاظت از دونباس اطلاع داد، رویکردها و ارزیابی های اصولی را در این زمینه تشریح کرد، اهداف و اهداف اصلی تعیین شده را به تفصیل توضیح داد. نیروهای مسلح روسیه تمام تلاش خود را برای حفظ جان مردم و تضمین امنیت غیرنظامیان انجام می‌دهند. حملات هدفمند منحصراً بر روی تأسیسات زیرساخت نظامی انجام می شود.

کرملین همچنین به "ظلم و بدبینی ویژه" تشکل‌های "ناسیونالیست و نئونازی" اوکراینی اشاره کرد که به حمله به دونباس ادامه می دهند و از غیرنظامیان، از جمله خارجی هایی که در شهرهای اوکراین "گروگان" گرفته شده اند، به عنوان "سپر انسانی" استفاده می کنند.

روسای جمهوری روسیه و ترکیه در تماس تلفنی خود همچنین تمایل خودشان را برای ادامه تجارت و همکاری اقتصادی سودمند دوجانبه میان کشورهایشان ابراز کردند.

در بیانیه کرملین آمده است: آنها بر روی تمایل مشترک برای ادامه تجارت و همکاری اقتصادی سودمند دوجانبه میان روسیه و ترکیه تاکید کردند.
روسای جمهوری دو کشور بر روی حفظ تماس های نزدیک در سطوح مختلف توافق کردند.

طبق این بیانیه، اردوغان از کمپین "خشمگینانه" غرب علیه فرهنگ و مردم روسیه انتقاد کرد. در این بیانیه آمده است: رجب طیب اردوغان به ویژه از افزایش کمپین خشمگینانه در شماری از کشورهای غربی برای تبعیض علیه فرهنگ روسیه و نمایندگان آن انتقاد به عمل آورد.

همچنین در بیانیه دفتر اردوغان آمده است: در جریان این مذاکرات، رئیس جمهور اردوغان تاکید کرد که ترکیه آماده تسهیل حل و فصل مسئله اوکراین از طریق متدهای مسالمت آمیز در اسرع وقت است. رئیس جمهور اردوغان با تاکید بر تماس مداوم خود با طرف اوکراینی و دیگر کشورها گفت که او به تلاش هایش به منظور مذاکرات جامع و دستیابی به نتایج ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۶:۰۶

این مگه گفتگوی تلفنی نیست؟ چرا عکس حضوریه؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۸:۰۳

شنبه 14 اسفند اردوغان اعلام کرده بود سفری به روسیه خواهد داشت تا در مورد میانجی گری ترکیه در جنگ اوکراین اعلام آمادگی کند. ظاهرا امروز پوتین گفته لازم نکرده، همونجا بشین، تلفنی، تو میز 30 متری هم برات زیاده!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۰:۱۸

عکس نمادین هست. مال سفر های قبله

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۰:۳۵

معمولا در این گونه موارد از عکسهای آرشیو استفاده میشه.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۲۱:۲۱

پوتین بشدت از ترکیه ترس داره ،دلیلش ممکنه بخاطر عضویت ترکیه در ناتو باشه،ترکیه تنها کشوریست که سفیر روسیه رو اونجا کشتن ، تنها کشوریست که جنگنده روسی رو سرنگون کرد ولی روسیه از ترس واکنش نشون نداد.چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۷:۴۶

اردغوان به هردری میزنه شاید بتونه رابطه اش را اقای پوتین بهترکنه، خدا ان روزو نیاره که به همین زودی جنگ تمام بشه، انوقته که اردغوان تمام داروندارش رامیده تا یه سوراخ برای مخفی شدن پیدا کنه، فکر کنم بزرگتریت قطععش گوشش باشه، خواهیم دید،

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۸:۰۸

پ پ ک هستی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۸:۳۵

اردوغان تنها مرد دونیای سیاست در منطقه است که توانسته روابطش را هم با روسیه حفظ کرده و هم توانست مثل الحاق کریمه بامحکوم کردن روسیه حمایت قطعی خودش را از اوکراین اعلام کند ای کار بزرگیه که هرکس یا هردولت نمیتواند انجام دهد .این را هم باید بگم تنها دولت که در هم منطقه واروپا در جنگ‌های متوالی توانسته روسیه را شکست دهد والعان ولادیمیر پوتین به همین سبب از آغای اردوغان حرف می‌شنود در مصاحبه مطبوعاتی سه روز پیش آغای پوتین در جواب سئوال یک خبرنگار اروپا بی کفت تنها لیدر آغای اردوغان می‌باشد که میشود به حرف قولش اعتماد کرد وبه همین خاطر حاظر شده در ملاقات صلح در یکی از شهرهای ترکیه با وساطت آغای اردوغان حاظر ونحوه ایجاد آتش بس وصلح دایمی با اوکراین را قبول کرده است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۸:۴۱

ببین دوست عزیز حسادت چیزی به شما ها اضافه نخواهد کرد سعی کنید حرفهای نزنید که بعداً باعث پشیمانی تان شود چون تاریخ کشوری که اکنون توش داری زندگی میکنید متعلق به ترکها ی ایران هستش برو مطالعه کن تا هزیان نکویید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۸:۴۴

اینشم نمیگیریذ

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۹:۱۰

سامی جون از کدوم داری پیام میدی ...بگو تا سند بزارم بیای بیرون

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۱:۲۵

خاک تو سرت تو حداقل اردوغان نوکر روسیه نیست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۰:۴۳

ایوب . لطفا چرند نگو. تاریخ ایران مربوط ب کجای ترک هاهست؟؟؟؟؟بعدشم ترک هایی ک داری ازشون حرف میزنی ترک های عثمانی و امپراتوری عثمانی هستن دیگه درسته؟؟؟؟خب عثمانیا اهل سنت بودن چرا شماشیعه هستین؟؟؟؟حالا طرفداری اردوغان رو میکنی خائن؟؟؟؟ درثانی امپراتوری ایران خیی قبل تر از عثمانی بوده .اینو من نمیگم. اینو همون تاریخی میگه که تو ادعا میکنی خو ندیش و از حفظی. ترکیه مستعمره امپراتوری ایران و هخامنشیان بوده. نگو ک نمیدونستی.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۳:۱۶

انگار خیلی از مرحله پرتی ویا ساقیت نامردی کرده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۰:۱۲

ترکیه یکی از اعضا ناتو،جنگ با ترکیه یعنی جنگ با ۳۰کشور

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۰:۲۳

یوخ بابا🤣

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۲:۴۴

بله حق با شماست #بیا_پایین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۸:۰۹

آخه پوتین هم یه چیز خیلی بی ربطی میگه! اوکراین و چه به (( نئونازیسم)) ؟؟؟!!! اوکراینی که گرایشات لیبرالیسم داره و به غرب متمایل هست!!! ضمن اینکه؛ گیریم داشته باشه؛ کی جرات داره به روسیه چشم چپ کنه؟؟؟!!! تو همون شخصی هستی که سال 2004 در مدرسه بسلان در قفقاز شمالی اون خون و خونریزی رو انجام داد. تاریخ هرگز تو را فراموش نخواهد کرد مگر به ...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۸:۵۰

تاریخ تحریمهای پمپو وباباترامپ پیمان شکن نامردقاتلت راهرگز فراموش نمیکنداکراین درممنوعیت ورودواکسن به ایران از ترامپ اطاعت کردنمیدانم چگونه وطن فروشان ازاکراین دفاع میکنندالیته سایتهاوجرایدهم نظرات ماملت موافقین وعاشقان پوتین استکبار ستیزباشخصیت مقتدرمنصف قهرمان جهان راانعکاس نمیدهند اگرمدیرسایت حلال زاده باشدهمه نظرات انعکاس میدهدنه سلیقه وتفکرخودش

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۹:۳۶

پوتین یه باجگیره گردن کلفته که از سال آینده توقعداره با کمک و فداکاریه ما تحریمهاشو دور بزنه درحالیکه حتی یه وامم به ما نداد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۰:۰۹

ما مثل شاه وابسته نیستویم! ما واکسن برکت و نورا داریم. ما را چه حاجت به غیر!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۰:۲۱

پوتین به دولت زلنسکی میگه نئونازیسم چون از وقتی زلنسکی روی کار اومده تا الان هزاران روس تبار را در شرق اوکراین قتل عام کرده و مورد آزار و اذیت قرار داده یکی از دلایل اصلی این جنگ هم همین موضوع بود.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۰:۰۵

تا کی خیانت و وطن فروشی. حالا همه شدن دشمن فقط اکراین شده عزیز جون جونی. یهودی هر کجا هست بایس نابود بشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۸:۱۶

درخواست های پوتین برای توقف جنگ چیست؟ خلع سلاح اوکراین،تعیین فرماندهان نظامی اوکراین با هماهنگی روسیه!،به رسمیت شناختن منطقه دونباس، واحترام به کریمه. البته آقای پوتین طوری حرف زده که انگارآغازکننده جنگ اوکراین بوده است!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۹:۱۷

آه مظلوم دامنگیر ظالم و حامیان آن خواهد شد ... این رسم کائنات است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۸:۵۱

آغای محترم نظر همه را منتشر کنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۲:۱۰

👏👏👏

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۳:۰۳

اردغان تروریست میخواد حلش کنه 😂😂

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۳:۰۱

حق با شماست آقا سامی #بیا_پایین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۹:۰۳

بیخودمملکت پارسی را به تمدن ترکی وبرعکس بخیه نزن هیچ الویت تراشی هم نکن اینقدردرهم تنیده شدیم که این حرفهاگزافه گویی هست من هفت پشتم ترک هستن خودم نه ترکی میفهمم نه بلدم حرف بزنم اینجا ایران هست وترک وفارس ولروبلوچ وکردنداره برادرعزیز سیاست مدارترین کشورهم خودمونیم که نه به کسی حمله کردیم نه وقتی بهمون حمله کردن دست به دامان کسی شدیم خجالت بکشید ازکوبیدن خودی وبزرگ نمایی دیگران شرم داره والا

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۹:۱۴

علی جون آدم های با شرف به اصالتشون برمیگردن...بحث ترک و فارس نیست...خجالت نکش از اصالت و زبان مادریت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۹:۲۳

این که میکویید مملکت پارسی حتماً از تاریخ ایران بی خبری و دوم در مملکت پارسی تحمل یک حرف حق را ندارید .آیا همین مملکت پارسی که 50درصدتر ک دارند زندگی میکنند حق خواندن ونوشتن به زبان مادری ندارند .وهمن ترکها 1000سال از این کشور مثل چشماش محافظت کردند ودر 101سال پیش در یک کودتای درباری توسط رضاشاه حکومت را همین نژاد پرستان فارس تصاحب ومانع از توسعه و رشد وابادانی کشور ایران شدند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۰:۳۵

ما نمیتوانیم به کسی که شرف نداره به زور شرف بدهیم،پس بهتره همون نوکر باقی بمونیم بدبخت،

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۱:۲۲

😅😅😅😭😆😆😁😁😁

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۳:۰۰

شیر مادرت حلالت علی آقا ، از نظر فکری انسان کااملا سالمی هستی خدا امثال تورو زیاد کنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۸:۴۶

ایول .یه سری که میان توکامنتها حرف ترک وفارس وکرد ولر،مطرح میکنن مزدور و وطن فروش ونوکر اسرائیل وعربستانن،پول میگیرن،کارشون همینه صبح تاشب بچرخن توی سایتها وملت رودچار تفرقه کنن،ملت بایدسوادرسانشوبالاببره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۲:۴۲

احسنت...معلومه حرفات اصالت دارن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۲:۵۱

علی آقا نگفت خجالت میکشم، گفت پدر و مادرم ترک هستند ولی خودم ترکی بلد نیستم، در ضمن علی آقا گفت که اینجا ایرانه و ترک و لر و بلوچ و کرد و...نداریم همه ما ایرانی هستیم. که همین حرف نشون میده که ایشان اصالت خودشو حفظ کرده و همیت میهنی اش را هم پاس میدارد. زنده باد ایران و ایرانی با 14 هزار سال قدمت تمدن.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۹:۰۵

معلم اخلاق از کی تا حالا حمایت از مظلوم شده وطن فروشی اوکراین اگه در سیاست خارجی با ایران هم سو نیست باید توسط روسیه مورد تجاوز قرار بگیرد وما هم حمایتش کنیم همان پوتین اگر بتواند به وصیت پتر کبیر عمل میکند تا کشور ایران را اشغال و ضمیمه شوری بزرگ کند از این کشور حمایت می‌کنید واقعا تآسف آور است حرفهات

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۹:۴۹

اقای ایوب به نظر شما کلا مرخصی فکری تشریف دارید کجای ایران پنجاه درصد ترک است ضمن تمام احترامی که به ترک تبارها قائل هستم و انها را ایرانی میدانم ولی تفکرات پوچ شما گویا پرده برواقعیات زندگی شما کشیده است یا شما سرباز پیاده نظامی بیش برای بر ان دازان نیستی چرا که ایرانی جماعت نشان داده ترک و لر و بلوچ و عرب و ... همه ایرانی هستند و قبیله ای فکر نمیکنند شما هم بر طبل توخالی میکوبی زیاد خودت را ازار نده دوره اختلاف اندازی قبیله ای گذشته و کمتر مردم گول این اراجیف را میخورند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۹:۰۷

رجب حتما ازجنگ اعتلاف عربی آمریکایی دریمن بی اطلاع است واز حضورش درسو یه بی اطلاع است ویا مظلوم کشی اسرائیلی‌ها درسرزمین فلسطین اشغالی را نمی‌بیند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۹:۱۲

تجاوز و ضربه زدن به استقلال هر کشوری از هر نوع محکوم چه یمن باشد چه عراق چه افغانستان چه لبنان و سوریه چه اوکراین وکشتن غیر نظامیان محکوم و متجاوز باید در مجامع بینالمللی محکوم واز مردم بیگناه حمایت شودپوتین یک جنایت کار جنگی است و باید در دادگاه بین الملل محاکمه وبه اشد مجازات محکوم گردد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۹:۱۳

اینرا همه دوستان ومخاطبان عزیز بدانندتنها کشور اومید جهان اسلام است ترکیه به رهبری اردوغان عزیز در حدوداً 50کشور اسلامی اگر امروز یک انتخابات آزاد بگذارند حتا در ایران یک طرف آغای اردوغان باشد ویک طرف هر شخص منم منم قرارگیرد واین کاررا در تمام کشورهای اسلامی انجام دهند اردوغان از همه تک تک رقبایش در همه کشورها بیشتر رای می‌آورد حالا شما به همچنین مرد که واقعاً اومید بشریت به حساب می آید توهین میکنید . البته چون از واقعیتها خبر ندارید گناه هم ندارید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۱:۱۹

اقای ایوب من خودم ترکم البته ترک ایرانی وبه کشورم وزبانم افتخارمیکنم ومسلط به ترکی استانبولی وهمیشه هم اخبارترکیه روگوش میدم ومیدونم بیشترمردم ترکیه ازمملکت داری اردغان ناراضین الکی این مردک ازخودراضی روگنده نکن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۱:۵۰

آقا شما که اینقدر طرفداری ترکیه میکنید خب برو ترکیه زندگی مطمعن هستم زبان ترکی هم بلدی شما تو سرزمین خودت داری سنگ سینه یه کشور دیگرو میزنی میگی وطن پرستی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۳:۱۲

ایوب بیا پایین سرمون درد گرفت کمتر مزخرف بباف چی زدی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۰:۵۰

ایوب مشخصه که یک بچه دوازده ساله هستی ک هنوز سبیلاش درنیومده. اخه وطن فروش اردوغان اگر ادم بود مردم خودش ازش رضایت داشتن. بعدشم تو اگر طرفدار اون هستی برو پیشش بگو من اومدم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۳:۳۱

این «اومید» جهان همونی نیست که از داعش حمات میکرد و با همدستی داعش نفت عراق و سوریه را میدزدید؟؟ همونی نیست که وقتی داعش در کوبانی زن و بچه ها را قتل عام میکرد شهر را محاصره کرد تا کسی نتونه از دست داعش فرار کنه؟؟ نیروهای ترکیه در عراق و سوریه چیکار میکنند؟؟ چرا پرونده قتل خاشقچی را مخدومه اعلام کرد؟؟ اگر مسلمانه با اسرائیل چه صنفیتی داره؟؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۹:۱۳

آخه کسی که این خبرو نوشته باید بدونه که یک کشوری به خاک یک کشور دیگر لشکر کشی کرده تجاوز به خاک و حاکمیت یک کشور مستقل بعد اسمشو گذاشتین عملیات ویژه همین یک کلمه کافیه که خواننده به عمق مغرضانه بودن خبر پی ببره .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۹:۴۷

مواضع اردوغان موضع یک کشور قوی ومستقل است ولی اینها زیادی ما را خوار نشون می ده در مقابل روسیه.این خیلی بده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۱:۲۷

اردوغان فقط لاف الکی میزنه وگرنه راب ممتنع نمیداد اردوغان یکی به نعل یکی به میخ میکوبه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۹:۴۹

چه کیفی میده وقتی میبینی پوتین به اردوغان حساب پس میده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۰:۳۶

آخه اردوغان عددی نیست که پوتین بیاد بااون وطن فروش حرف بزنه اردوغان تشنه خون ایرانیان هست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۰:۱۵

ایوب بفهم آذربایجان ما ترک نیست آذربایجان ما مهد تمدن ایرانزمین هست خود ترکیه هم سرزمین ارمنی ها و یونانی ها و... کرده‌ است که ترک شده اند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۰:۳۴

پورفسور کتابتو بده بخونیم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۰:۲۶

عمو پوتین لا اقل می گذاشتی بعد عید جنگ میکردی با اکراین می گذاشتی بیچاره ها عیدو حداقل کنار خونواده اهاشون یه نخود چی میخوردن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۱:۵۲

عید اونا تموم شده دوماه پیش

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۰:۴۴

درود به ایران خودمان ومرگ بر هرچی ظالمه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۰:۵۱

این اردوغان پست فطرت الان میخواد خودش رو مدافع حقوق بشر جلوه بده ولی با گرگ پنبه میخوره و با چوپان گریه می‌کنه این نامرد یکی از حامیان و تامین کنندگان سلاح داعش بود و مرز هاش رو به روی داعش باز گذاشته بود. حالا هم داره کرد های بیگناه سوریه و عراق رو به بهانه تروریست بودن به خاک و خون می‌کشه. هنوز پنجه اش به پنجه ایران نخورده که بفهمه غلط اضافی نکنه، اونوقت باید دست به دامن اربابش(آمریکای ملعون) بشه که بازم هیچ غلتی نمیتونه بخوره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۳:۳۴

افرین همینو خاستم بگم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۱:۱۲

یوخ بابا

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۳:۵۰

ببین به خدا یکی از فهمیده ترین آدم های روی زمینی این پدرسوخته خودش قاتل خیلیاست الان شده مدافع حقوق بشر .......

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۱:۲۷

یادتان باشد اینجا ایران است وسرزمین پارسیان .گزافه گویی نکنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۱:۴۴

اردوغان دیکتاتور ،رفیق دزد و فاشیست !! تو از اون بدتری!! چون دو دوزه بازی میکنی !!! درویی!!اما پوتبن لااقل یک رو داره و استعمار گر و بیرحم و آدمکش و دیکتاتوره همه میدونند!@ تف به شرف هر چی دیکتاتوره!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۲:۰۳

ایوب کله پوک تو اصلا تو زندگیت دو صفحه تاربخ خوندی ؟ بجای اینکه مغز گرانبهایت را آکبند نگهدارب برو تاریخ را از دوران باستان تا حالت مرور کن !!! بخدا قسم اگر شرف و وجدان و عرق ایرانیت داشته باشی زار زار گریه میکنی!! به روایت تاریخ چند بار ایران تا دم نابودی و تجزیه رفت اما آزادیخواهان و میهن پرستان ناجی ایران شدند!عزیزم برو تاریخ بخوان !!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۳:۱۰

الآن شما اهل مطالعه هستی، طرز حرف زدنت اینه؟ ایکاش اهل تحقیق نبودی چون باعث بی ادب تر شدنت شده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۲:۰۹

خخخخ اخه کی تو رو به آدم حساب میکنه شزن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۲:۲۷

داداشی که تاریخ ایران رو به ترک ها وصل می‌کنی تو حواست باشه که یه حرفی نزنی که پشیمون شی حتما کورش بزرگ ترک بوده ... یا شاپور با هرمز یا جمشید جم ترکها قوم بزرگی هستن ولی همه تاریخ نیست .... بیشتر بخون

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۰:۱۹

اینقدرناسیونالیستن نباشید اگرهفتاددرصد هم ایران ترک داشته باشه مملکت ما ایرانه وزبان اصلی ما فارسیه اصالتت را حفظ کن با غیرت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۲:۳۶

مردی به این دو روی دنیا به خود ندیده است. از یک طرف به اوکراین پهباد می فروشد و هدایتش را خود انجام میدهد از طرف دیگر پوتین را به صلح دعوت می کند. خیلی شخصیت کثیفی دارد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۲:۴۵

سلام

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۲:۵۹

درود بر اردوغان. 👏👏👏👏👏👏👏

avatar

البته ترکیه هم ازاین وضعیت نگران است تا ترکش‌های جنگ اوکراین به آنها نخورد صادرات ترکیه به روسیه بسیار زیاد است. و اردوغان بسیار محتاط

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۳:۰۳

سلام وخسته نباشید... آقای ایوب عزیز اولا ما چه ترک باشیم چه لر چه بلوچ چه کرد چه ترکمن چه سنی چه شیعه چه مسیحی و... ایرانی هستیم و به کشور و ملت و دولت و تاریخمون افتخار می‌کنیم و دوما به احدی هم چه آمریکاش باشه چه اروپاش باشه چه کشورهای همسایه باشه اجازه نمیدیم حتی یک سانت وارد کشورمون بشن... بعدشم چندتا سوال ازت داشتم ممنون میشم جواب بدی و بقیقه هم منتظر جوابتن تا اطلاعاتشون مقداری بره بالا.... شما که میفرمایید اردوغان محبوب جهان اسلام و خیلی خوبه پس چرا در قضیه یمن که یک کشور 100درصد مسلمان است و 7 ساله مورد تهاجم و محاصره غذایی و دارویی هست و زن بچه و ناموس مسلمان قتل عام میشه سکوت کرده؟؟ و حتی حمایت از عربستان متجاوز میکنه... و چرا هر وقت اسرائیل که یک کشور یهودیس به فلسطین که 100 مسلمان هستن حمله میکنه و زن بچه مسلمان قتل عام میکنه سکوت میکنه؟؟ و پشت برده از اسرائیل حمایت میکنه و اینو همه می دونن حتی بچهای زیر 15 سال

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۳:۱۰

درود بر جناب. اردغان رضی الله عنه .درود ما بر ایشان خداوند ایشان را حفظ کند به هر حاال یک حکومت قدرتمند مسلمان و خا همه حکومت های مسلمان الخصوص ایران وترکیه را حفظ کند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۳:۱۲

و چرا چندماه ماه پیش وقتی آذربایجان و ایران باهم تنش پیدا کردن ترکیه 100 پشت آذربایجان را گرفت و کلی صحبت ضد ایرانی کرد؟؟ و بعضی از اعضای فراری داعش که رفتن اروپا بارها با شبکه‌های اروپایی که همه هم دوست ترکیه هستن مصاحبه کردن و گفتن که بعد اینکه از طریق فضای مجازی و فلان سایت به داعش پیوستیم وارد ترکیه شدیم و چند روز در ترکیه بودیم و کارهای پذیرشمونو کردیم و توسط اعضای داعش به مرز سوریه و ترکیه برده شدیم و خیلی قشنگ و شیک وارد خاک سوریه شدیم؟؟ و چرا بخشی از خاک سوریه را کشور ترکیه اشغال کرده؟؟ حالا ترکیه شده ادم خوبه و حمله به اوکراین محکوم میکنه!!!!!! واقعا خنده داره... ممنون میشم اگر این چندتا سوال را جواب بدید.... تا دیگ نفرمایید اردوغان ادم خوبیه و محبوب جهان اسلام!!!!! و اردوغان و دولت ترکیه خیلی عوضی هستن بنده به مردم عزیز کشور ترکیه کاری ندارم و آنها مردم شریفی هستن ولی سخن من به اردوغان و دولت ترکیه هست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۳:۱۹

جالبه این که داره تروریست ها را از سوریه می فرسته اوکراین.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۲۳:۳۸

درعجبم اردوغان با این که عضو ناتو هست چرا به پوتین جنایتکار بها می‌دهد همین الان که چند شهر بزرگ و کوچک اکراین رو درهم کوبیده معلوم نیست چند هزار کودک جان باختن چندصد خانه ویران شده چندصد خانواده بی‌خانمان شده فقط برای این که یک حیوان انسان نما خواسته قدرت نمایی کنه اگر کار خدا پسندانه باشه باید این حیوان درنده رو هرچه زودتر محاکمه و اجزای بندش رو از هم جداکنند تا برای بقیه خودکامه ها درس ابرت بشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۰:۱۵

فقط نظرات باب میل سایت میزارن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۰:۲۹

تا پوتین زنده هست دنیا رنگ آرامش را نمی بیند بنظر من اوکراین باید یک تیم از کماندوهایه حرفه ای که خبره کار باشند را باید اعزام کند به مسکو و پوتین را زنده اسیر کنند و پوتین را در مسکو و در میدان سرخ ودر ملع عام پوتین را سرش را از تنش جدا کنند و جنازه ش را بسوزانند و خاکسترش را در چاه مستراح بریزند که هیچ سلولی ازش در چرخه طبیعت راه نفوز نداشته باشد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۰:۴۹

اگر ترکیه بتوان آتش این جنگ را خاموش کند نآمش بعنوان یک فردصلح دوست درتاریخ ثبت خواهدشد درود براردوغان

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۹:۵۱

خندیدیم حافظ صلح یه کوچولو به سابقه این برده یهود مراجعه کن اردوغان حافظ صلح؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۱:۰۶

اردوغان کسی هست که تمام قد پشت داعش ایستاده بود و در کشتار مردم سوریه از داعش حمایت می کرد حالا چون عضو ناتو هست دم از بشر دوستی می زنه.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۱:۱۶

صلح خیلی خوب است ولی اکراین باید شروط سردار کرملین را بپذیرد تا صلح جانشین خشونت شود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۱:۳۴

پوتین کافر استو نه دین دارد نه ایمان رجب همان طور که از اسمش پیداست مسلمان ودین دار وبقیه ماجرا

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۱:۴۴

اگه فقط کشور اکراین را در نظر بگیریم به نفع اوکراین بود تسلیم روسیه بشه و از حمایت روسیه برخوردار شود. واقعا به نفعش بود اما رییس جمهور اوکراین متوجه این مزیت. نیست که حتی از نظر اقتصادی هم سود با ان خواهد بود که تسلیم روسیه شود. با شرایط موجود. هم اکنون. یک. اتحادیه اروپا در قالب اکراین نامگذاری شده است و صلح و پذیرش شرایط روسیه به نفع همه خواهد بود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۵:۳۱

چقدر اردوغان به این جنایتکار خوشبینه که همچین پیشنهادی داده شیطان (پوتین) از قدیم الدهر کارش حمله و غارت بوده تا الان و اوکراین ومردمش رو بیچاره کرده وحالا هم بدنبال رئیس جمهور محبوب و بزرگ مرد اوکراین میگرده دیگه چیزی نمونده که آتش بست کنه با اینهمه زیر تعهداتش زده و باز خواهد زد و سکوت کشورها باعث میشه این شیطان با همسایه های دوست و مخالفش همینکار بکنه چون قدرت طلبی و خود بزرگ بینی ارثی هست که از پدرش شیطان برده و ذاتش غیر قابل تغییره و فقط با همدستی همه کشورها نابود میشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۵:۳۴

کار جمهوری اسلامی ایران ازهمه کشورهای مثلا متمدن بهتر و تحسین برانگیز بود ه است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۶:۰۹

برو گمشو پدر سوخته توهم یه فساد کاری معلوم نیست چی بهت میماسه توهم عضو ناتو هستی همتون دستتون تو یه کاسه هست توهم پاش بیافته حمله میکنی همراه ناتو به ایران و روسیه و هرکشور دیگه اسیا

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۶:۴۶

اگه ایران نبود کودتای چند وقت پیش ترکیه کلک اردوغان را کنده بود ،،،ایران برای حفظ منافعش با اردوغان کاری نداره وگرنه برداشتن اردوغان از آب خوردن راحتتر است،،،وجود اردوغان برای روسیه هم خوب است،،معادلات منطقه خیلی پیچیده ای خودتانه ناراحت نکنید کسایی هستند که دارند درست تصمیم می گیرند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۶:۵۶

😪😪😪

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۸:۰۵

اردوغان کلاه خودتو صفت بچسب باد نبره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۸:۲۴

آقای اردوغان توچرا به سوریه لشگرکشیدی و قسمتی ازخاک سوریه را تصرف کردی وتروریست پرورش میدی؟آمریکاچرا از هزاران کیلومتراونطرف تراومد وافغانستان،عراق،سوریه و...حمله کرد؟خب معومه به خاطر منافعش،خب به روس هم حق بدیم اونم منافعش درخطر بود حمله کرد شماها بریدگم‌بشید توکشورهای خودتون مطمئن باشید جنگ نمیشه منشاءهمه فسادهاودرگیری هاآمریکا،اسرائیل وانگلیس هست راستی چرا آل سقوط ملعون رو بهش گیرنمیدید۸ساله داره زن وبچه هارومیکشه اونم بیگناه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۸:۵۴

مردم عزیز نگاه کن کاراستعمار ودشمنان ایران رو.زیرپستی که مربوط به جنگ اکراین وروسه،درگیری بین ایرانیا بوجودمیارن.هرجادیدید حرف فارس وترک وعرب وعجم داره مطرح میشه شک نکنیداو مزدور بیگانس.ملت عزیز شعوررسانه ای رو افزایش بدید.اهمیت ندین به شعارهای ترک وفارس وعرب لر وکرد،بجای دفاع ازیک نژاد،نژادپرستی را بکوبید وخفه کنید. بروقوی شواگرکه راحت جهان طلبی/که درنظام طبیعت َضعیف پامال است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۰۸:۵۶

لعنت بر اردوغان کثیف و دورو و حقه باز. از یه طرف داعش رو میفرسته اوکراین از طرف دیگه با پوتین میبنده. این اگر انسان شریفی هست چرا جنگ علیه یمن و سوریه و عراق و.... رو محکوم نکرد؟ چرا اونجا به دنبال ایجاد صلح نیست؟ نه تنها به دنبال صلح نیست بلکه از متجاوزین حمایت میکنه. ان شاالله نابودی اردوغان رو ببینیم.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۱:۵۵

عملیات ویژه نظامی ؟؟!!!!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۲:۳۵

اردوغان از سوریه و عراق و لیبی گورش را گم کند بعد دم از صلح بزند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۳:۰۷

من‌کاری به‌گذ شته‌اردوغان‌ندارم که سیا ستش ساعتی تغیر می کند‌اما‌در جنگ روسیه واوکراین بد عمل نکرد وتقر یبا سمت اوکراین مظلوم‌را گرفت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۳:۴۰

با چراغ سبز آمریکا روسیه و انگلیس مارو اشغال کردند و همچنین امریکا مستقیم مارو اسغال کرد تا امتیازات نفتی مارا صاحب شود امریکا ناو ما رو زد و عملیات اخندک و همچنین هواپیمای مسافربری مارو زد یادتون رفته باعث حمله ویران گر به عراق شد کلی مردمش مردند و باعث تجاوز به دختر ۱۴ ساله عراقی و آتش زدن خانواده اش شدن یادتون نمیاد به بهانه الکی و فقط به خاطر نفت و استعمار نتیجه قوم ستیزی در عراق و ایران آمریکاست اگه دروغ میگم برید تاریخ رو بخونین امروز یه عده به خاطر حماقت مسئولین دارن آمریکا رو ناجی میبینن شرم بر شما ننگ بر شما آمریکا امروز داره حرف از حقوق بشر میزنه ولی جنایاتش خشک نشده نمیگم روسیه خوبه ولی آمریکا بدتر از روس بلا سرمون اورده شما یادتون نمی آد در طول جنگ ترکیه فقط یه درو بیش نیست میخواد دو طرف رو به سمت خودش بکشه که ضرر نکنه همش سیاست که دستش رو شده آمریکا انگلیس روسیه دشمن انسان ها هستند و تاریخ ثابت کرده جنایات جنگی و استعمار زیادی رو شامل شدن ما باید خودمون رو قوی کنیم نه اختلاف قومی بندازیم ما یکی هستیم و مهد تمدن ها و انسان دوست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۳:۵۴

بعضیا فکر میکنند همه مثل ما ایرانیا هستند که وقتی عراق به ایران حمله کرد قبل از اینکه ارتش خودشو جمع و جور کنه مردم دمار از روزگار صدام و صدامیان درآوردند حتی نوجوانان ما رضلایتنامه جعلی از پدرشون درست میکردند و میرفتند جبهه، مردم ایران پنجه در پنجه دنیا انداختند و پوزه تمام جهانیان را به خاک مالیدند، مثلأ همین مردم اوکران حتی به اندازه یک مترسک هم از کشورشون دفاع نکردند و از همون روز اول پا به فرار گذاشتند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۵:۵۹

اینجا فقط مسئله گسترش ناتو است و تنها یکی می‌خواهد آقای دنیا باشد که دیگه ملت ها بیدار شدند و نمیگزارند سقوط زورگویان نزدیک است . در دنیا فقط خدا حاکم است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۷:۱۱

خدایا چرا جوانان ما حرفشون رو باد هست بابا برید مطالعه کنید همه مسائل رو از همه جنبه ها بدون توجه اراجیف یه عده مزدور جیره خور غرب

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۷:۵۹

حضورناتو وامریکا در همسایگی روسیه برای پوتین قابل چشم پوشی نیست اصل این درگیری بر سر نفوذ ناتو وضعیف شدن روسیه است که قدرت نظامی روسیه همخوانی ندارد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۸:۴۸

حمله کرده به اوکراین با توپ وخمپاره وموشک وکاتیوشا بعدش میگه اوکراین غیر نظامی ها را سپر کرده واقعا چقدر وقیح هستی پوتین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۹:۴۵

اقای اردوغان اینجا هم می خواد دلالی وکاسبی کنه ،به اسم صلح وگذرگاه انسانی می خوان فرصت رساندن سلاحهای ضد تانک وضد هوایی را به اوکراین برسونن ،چرا اقای اردوغان یه بار نگفت که ناتو نیاد دیوار به دیوار روسیه .اقای پوتین این اقای اردوغان اسب ترواست .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۲۰:۱۷

چقدر این رجب اعتماد به نفس زیادی داره از رجب گنده تراش به پوتین گفتن جنگ رو تموم کن تره هم خرد نکرد چرا رجب فکر کرده پوتین به حرف اون گوش میکنه😃😃😃

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۲۳:۳۵

بازم اردوغان مگرواسطه گری کند خاک توسرپوتین جنگ طلب اگرجلوش نه ایستن دوست داره دنیارابه کام خود کشد دیوانه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۲۳:۴۳

درودخدابرملت شریف ایران اینم بگم پوتین ازروزی که جنگ راشروع کرده باورکنید 10کیلووزن کم کرده ازترس این ادم دیوانه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۲۳:۴۵

در پیامها خیلی ها بر ای ترکیه رک غیرتشان گل کرده واقعا همین ها برای ایران هم رگ غیرتشان گل می کنه ترک ها با ترکیه فرق دارد در ایران ترک وپارس عرب کرد گیلک لر وانواع اقسام نژاد ها هستند ولی همه باهم ومتحد مردم کشور ایران هستند ونباید ترک وغیر ترک کرد ان ترکیه هم به مردم کشور خودش توجه دارد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۰۸:۵۹

هنوز هم ازعملیات نظامی ویژه به تهاجم استفاده می‌کنید؟؟!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۱۳:۱۰

این اردوغان خودش نهایت دیکتاتوری هست و هر روز ده ها نفر از روزنامه نگارها و ارتشی ها و ملت خودشو زندانی و شکنجه میکنه چقدر فاز میانجیگری برداشته.به عنوان یه تورک گفتم که متنفرم از این اردوغان دو رو

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۱۸:۰۳

اردوغان خیلی زرنگه خیلی ادعایش میاد کشور خودش جمع جورکن که مردمش دارن به گدایی میوفتن ازوقتی شده ریس جمهور نحسی آورده گروهی ارزش پولش روز به روز داره کم میشه اون اگر انسان وارسته ی اولویت ملت کشور خودش بعد کشورهای دیگه ازاب گل آلوده ماهی میگیره