• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121511825
  • خبرنگار : 71659

در تماس با ماکرون

پوتین پیشنهاد برگزاری نشستی برای بحث درباره ساختارهای هسته‌ای اوکراین را داد

پوتین پیشنهاد برگزاری نشستی برای بحث درباره ساختارهای هسته‌ای اوکراین را داد

رئیس جمهور فرانسه امروز یکشنبه با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، درباره اوکراین گفت‌وگوی تلفنی داشت.

به گزارش ایسنا، دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز یکشنبه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود، به صورت تلفنی درباره حمله نظامی روسیه در اوکراین به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

ریاست جمهوری فرانسه بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد که تماس تلفنی ماکرون و پوتین یک ساعت و ۴۵ دقیقه به طول انجامید.

ماکرون از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه، چند مکالمه تلفنی با پوتین داشته است و از سال ۲۰۲۱، رئیس جمهور دو کشور ۱۴ بار تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

 تماس قبلی بین دو طرف روز پنجشنبه انجام شد و ماکرون پس از آن به نقل از کانال «BFM» گفت که به اعتقاد او «بدترین چیزها هنوز در راه است».

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین در این تماس تلفنی به ماکرون اطمینان داد که اگر خواسته‌های مسکو بدون قید و شرط اجرا شود، روسیه آماده گفت‌وگو با اوکراین است.

در ادامه این بیانیه آمده است: پوتین به ماکرون این اطمینان را داده که نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا تحت حفاظت است و سطح تشعشعات در مجاورت آن امن است.

رئیس جمهوری فدراسیون روسیه به رئیس جمهوری فرانسه درباره تحریک رادیکال‌های اوکراینی در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا اطلاع داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین نوشت: ولادیمیر پوتین امانوئل ماکرون را به تفصیل از اقدامات تحریک‌آمیز سازمان‌دهی شده از سوی رادیکال‌های اوکراینی در منطقه نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا مطلع کرد.

پوتین پیشنهاد برگزاری نشستی با حضور نمایندگان فدراسیون روسیه، اوکراین و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین نوشت: ولادیمیر پوتین در گفت‌وگو با امانوئل ماکرون گفته است، که مخالف برگزاری نشستی در قالب آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، روسیه و اوکراین نیست.

در گزارش کرملین آمده است، پس از آن که رئیس جمهور فرانسه به پیشنهاد مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای درباره برگزاری نشست سه جانبه (آژانس بین‌المللی انرژی اتمی-روسیه-اوکراین) در منطقه چرنوبیل به منظور توسعه مکانیزمی برای تضمین ایمنی ساختارهای هسته‌ای در اوکراین اشاره کرد، ولادیمیر پوتین خاطر نشان کرد، که در اصل این ایده می‌تواند مفید باشد؛ اما ارزش این را دارد که چنین نشستی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود یا در کشور سومی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۸:۴۳

پوتین و اطمینان ؟ این آقا میگفت در مرز اکراین داره مانور نظامی میده و قصد حمله نداره ولی یدفعه سرگیجه گرفت و رفت سمت کیف

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۰۷:۲۸

روسیه فقط باید مراقب آمریکا و نوچه هاش اسرائیل و ترکیه در نیروگاه‌های اتمی باشد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۱۳:۲۹

اگرازجنگ متنفری وبدمیدانی،بدان که تحریمهای مردکه رذل ،ابوسفیان جدید،ازجنگ ویرانترهست وبایدبانیان تحریم همه محاکمه شوندجنایات جنگی دربرابرتحریمهاجنایتی جزیی هستند اماجهان نمیخواهداینرابداند،انجاکه گویی وای مردمش علف میخور ندبعلت جنایت جنگی جهانیان تحریم کنندگان برعلیه یک ملت هست،که انهاراازغذا داروپوشاک سوخت محروم کردندابوسفیان ۱۵رقرن پیش امروزدرامریکابروزکرده،وباتحریمهاجنایتی بدترازجنا یت جنگی میکندوقتی ورزش رامحروم کردندواقعیت نشان دادند مزخرفات ازسازمانهای مضحک جهانی زیادمیشنویم