• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121511892
  • خبرنگار : 71659

بلینکن: اوکراین حتی در صورت کشته شدن زلنسکی هم مقاومت می‌کند

بلینکن: اوکراین حتی در صورت کشته شدن زلنسکی هم مقاومت می‌کند

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به دنبال پایان دادن به جنگ کنونی در اوکراین است، نه شروع یک جنگ بزرگتر.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز در سخنانی اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد به جنگ اوکراین را پایان دهد نه اینکه یک جنگ بزرگتر را شروع کند.

بلینکن افزود: ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین به معنای ساقط کردن هر گونه هواپیمای روسیه است که حریم هوایی اوکراین را نقض می‌کند.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم که نشانه‌هایی از آمادگی پوتین برای حل دیپلماتیک بحران اوکراین را ببینیم؛ اما ما چنین چیزی را نمی‌بینیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اضافه کرد: تسخیر یک شهر به معنای تسخیر قلب و ذهن اوکراینی‌هایی نیست که تا انتها می‌جنگند.

بلینکن ادامه داد: هواپیماهای آمریکایی علیه هواپیماهای روسی پرواز نخواهند کرد و ما سربازان خود را روی زمین در اوکراین مستقر نخواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد، واشنگتن آماده ادامه تجهیز کی‌یف به کمک‌های نظامی است و کمک به لهستان را در صورتیکه تصمیم بگیرد براساس توافق متقابل جنگنده در اختیار اوکراین بگذارد، بررسی می‌کند.

بلینکن افزود: ما با جدیت در مساله ارائه جنگنده‌هایی که لهستان در اختیار اوکراین می‌گذارد، بازنگری می‌کنیم و در کی‌یف می‌توانیم در صورتیکه لهستان این تصمیم را بگیرد آنها را در کی‌یف ببینیم.

وی تاکید کرد: نمی‌تواند از جدول زمانی برای این سوال صحبت کند.

آنتونی بلینکن در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت که اوکراینی‌ها حتی در صورت کشته شدن ولودیمیر زلنسکی به دست روسیه، از مقاومت دست برنمی‌دارند.

خبرنگار سی‌ان‌ان از بلینکن پرسید: «رئیس جمهوری زلنسکی بارها گفته است که شاید این روزها، آخرین روزهای عمرش باشد. اگر روس ها او را بکشند، تکلیف چیست؟» و وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد: «در جریان سفرم به بالکان و گفت‌وگو با وزیر خارجه اوکراین، مطلع شدم که آنها طرح‌هایی دارند که حتی اگر زلنسکی کشته شود بتوانند همچنان به نبرد و بسیج همگانی اوکراینی‌ها ادامه بدهند.»

رئیس دیپلماسی آمریکا، روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، از وجود گزارش‌هایی «بسیار معتبر» درباره ارتکاب «جنایت جنگی» به دست روسیه در اوکراین خبر داد.

وی با تأکید بر این که ایالات متحده در حال «بازبینی» این اطلاعات است، گفت: «ما اطلاعات بسیار معتبری در مورد حملات عمدی به غیرنظامیان دیده‌ایم که جنایت جنگی محسوب می‌شود».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۰:۲۷

بسمه تعالی آمریکای جنایت کار معروف تاریخ ، از جنایت جنگی صحبت می کند همه مردم دنیا جنایتهای آمریکا را علیه سرخ پوستان ، علیه مردم ژاپن در جنگ جهانی دوم ، علیه مردم فیلیپین ، علیه مردم ویتنام ، علیه مردم کره ، علیه مردم افغانستان ، علیه مردم عراق ، علیه مردم فلسطین ، علیه مردم سوریه ، علیه مردم یمن ، علیه مردم جمهوری اسلامی ایران و حالا علیه مردم اوکراین با درگیر کردن این کشور با روسیه می دانند