• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400121511893
  • خبرنگار : 50474

درختانی برای دو خبرنگار که جانشان را برای محیط زیست دادند

درختانی برای دو خبرنگار که جانشان را برای محیط زیست دادند

ایسنا/کرمان گروهی از خبرنگاران و کارکنان یک نشریه محلی در بم در بلوار خبرنگار این شهرستان به یاد مهشاد کریمی خبرنگار فقید ایسنا و زنده‌یاد ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا درختکاری کردند.

شغل خبرنگاری از آن دست مشاغلی است که خیلی‌ها می‌گویند دوست دارند تجربه‌اش کنند. واقعیت خبرنگاری همیشه آن چیزی نیست که در فیلم‌های سینمایی از خبرنگارها می‌بینیم. فیلم‌ها برشی از بحران کار خبرنگاری را به ما نشان می‌دهند که در آن خبرنگار در دل حادثه حضور دارد، درگیر ماجرا می‌شود و در نهایت هم شر را رسوا می‌کنند؛ اما خبرنگار درست مثل شرایط زندگی روزمره همه ما، یک روز موفق است و یک روز دیگر در رسیدن به هدفش ناموفق. این وسط اگر علاقه نباشد، خبرنگاری به سخت‌ترین و فرسایشی‌ترین شغل دنیا تبدیل می‌شود.

یکی از شاخه‌های حوزه فعالیت خبرنگاری محیط زیست است که خبرنگارانی را که از قضا علاقه‌مند به محیط زیست هم هستند به خود جذب می‌کند.

گروهی از خبرنگاران و کارکنان هفته‌نامه طلوع بم در روز درختکاری، این سنت دیرینه ایرانیان، در بلوار خبرنگار بم به یاد مهشاد کریمی خبرنگار فقید ایسنا و زنده‌یاد ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا درختکاری کردند.

رضا رحیم‌نژاد مدیرمسئول این نشریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در بم گفت: سعی کردیم در پایان سال جاری و همزمان با سالگرد انتشار نشریه، به یاد دو همکار جوان خود که در رسانه‌های سراسری فعالیت می‌کردند و متاسفانه تیرماه امسال در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیستی آنها را از دست دادیم، در بلواری که در یکی از محله‌های کمتر برخوردار شهر بم و به نام خبرنگار هست، درخت بکاریم تا یاد این دو همکار جوان که مظلومانه و در حین خدمت فوت شدند را در دلها زنده نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه باغشهر بم اولین شهر ثبت جهانی شده ایران است افزود: با توجه به این موضوع و اینکه حفظ باغشهر بم و جلوگیری از خشک شدن باغ‌ها و نخلستان‌های بم یکی از اهداف نهادهای فرهنگی و اجتماعی و رسانه‌ها در شهر تاریخی بم است، یکی دیگر از اهداف ما از درختکاری، ترویج فرهنگ طبیعت دوستی و درختکاری و درختداری است و همکاران ما در طلوع بم داوطلبانه از درخت‌های این بلوار حفاظت و آنها را آبیاری می‌کنند.

چه‌قدر زیباست که با انجام این دست از کارها نشان دهیم هنوز قلب‌های تپنده زیادی برای محیط زیست وجود دارند که تلاش می‌کنند علاوه بر حفظ محیط زیست، یاد و خاطره این عزیزان را هم زنده نگه‌دارند.

درختانی برای دو خبرنگار که جانشان را برای محیط زیست دادند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha