• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121612134
  • خبرنگار : 71129

جدال لفظی فرانسه و انگلیس بر سر مهاجران اوکراینی

جدال لفظی فرانسه و انگلیس بر سر مهاجران اوکراینی
وزیر کشور فرانسه

انگلیس و فرانسه بر سر رفتار با مهاجران اوکراینی در شهر بندری کاله فرانسه درگیری لفظی داشته و وزیر امور خارجه دولت لندن از اقدامات انگلیس پس از انتقادها از سوی پاریس دفاع کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این درگیری لفظی بین مقام‌های دو کشور جدیدترین تنش دیپلماتیک در پی خروج لندن از اتحادیه اروپا محسوب می‌شود که به بحث‌هایی در مورد نحوه برخورد با عبور مهاجران از کانال مانش و همچنین حقوق ماهیگیری منجر شده است.

ژرالد دارمانن، وزیر کشور فرانسه روز یکشنبه به انگلیس تاکید کرد تا به آوارگان اوکراینی گرفتار در کاله کمک بیشتری کنند و اعلام کرد، مقام‌های دولت لندن به دلیل نداشتن ویزا یا مدارک لازم بسیاری را نمی‌پذیرند.

وزیر کشور فرانسه در گفت‌وگویی با رادیو ۱ اروپا همچنین گفت: من دو بار با همتای انگلیسی خود تماس گرفتم و به او گفتم تا یک کنسولگری در کاله ایجاد کند. صدها مهاجر اوکراینی در روزهای گذشته وارد کاله شدند و امیدوارند به خانواده‌های خود در انگلیس ملحق شوند اما دولت انگلیس به آنها گفته که باید از طریق کنسولگری‌های این کشور در پاریس یا بروکسل اقدام کنند.

پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس نیز اتهامات دولت فرانسه را رد کرد که کشورش اقدامی کافی برای کمک به این اوکراینی‌ها در کاله انجام نمی‌دهد.

وی به خبرنگاران گفت: این اتهامات نادرست است و این اصلا درست نیست که ما حمایت کافی از این افراد نداریم. ما تمام تلاش خود را برای کمک به این افراد به کار گرفته‌ایم. من برای کمک رسانی به خانواده‌های اوکراینی که کشور خود را به امید رسیدن به خویشاوندانشان در انگلیس ترک کرده‌اند، در کاله کارمندانی را گمارده‌ام.

وزرای کشور فرانسه و انگلیس در گذشته نیز بابت اینکه چطور دو کشور مساله مهاجران را مورد رسیدگی قرار می‌دهند، با یکدیگر درگیری و مناقشه لفظی داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۰:۳۲

فکرش را بکنید در لابه لای این مهاجران تروریستهای تجهیز شده و اعزامی آمریکا به اکراین و قاره سبز انجام شود این همان پیش بینی فرماندهان عالی محورمقاومت بود که بارها فریاد زدند که اگر جلوی پیشروی داعش والقاعده را نمی گرفتند و مبارزه نمیکردند قاره سبز با خطرات جدی مواجه میشد..........و الآن همان روزها و پیش بینی هاست کمی به فکر اعزام های نیرو از آمریکا بکنید خودتان خواهید فهمید که چه آتشی در حال گسترش در قاره اروپاست......