• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121612184
  • خبرنگار : 71129

بلینکن: آمریکا به دنبال تغییر رژیم روسیه نیست

بلینکن: آمریکا به دنبال تغییر رژیم روسیه نیست

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی.بی.اس گفت، واشنگتن و ناتو با هدف تغییر رژیم روسیه علیه مسکو تحریم وضع نمی‌کنند و پیشنهاد حمایت نظامی به اوکراین را نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت، تحریم‌ها از قبل تاثیری بزرگ و مخرب بر اقتصاد روسیه گذاشته و متحدان آمریکایی ناتو نیز به تامین جنگنده به اوکراین چراغ سبز نشان داده‌اند.

بلینکن در پاسخ به این سوال که چطور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را متقاعد می‌کند که این اقدامات در نهایت به تغییر رژیم روسیه منجر نمی‌شود، گفت: برای ما این اقدامات به منزله تغییر رژیم در روسیه نیست. مردم روسیه باید خودشان درباره اینکه می‌خواهند چه کسی بر کشور حکمرانی کند، تصمیم بگیرند.

وی همچنین توضیح داد که از کمک رسانی به اوکراین و تحریم روسیه با هدف پایان یافتن هر چه سریعتر جنگ حمایت می‌کند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه نیز گفته بود: ما حامی کشته شدن رهبر یک کشور خارجی یا تغییر رژیم نیستیم. این سیاست آمریکا نیست.

در این میان، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکایی روز پنجشنبه با بیان اینکه به یک "بروتوس" روسی برای ترور پوتین نیاز است، مساله تغییر رژیم در روسیه را مطرح کرد و باعث شد تا انتقادهایی به وی مطرح شود.

جوئل ماتیس پس از حمله روسیه به اوکراین برای The Week نوشت: چنین صحبت‌هایی درباره تغییر رژیم در روسیه احتمالا باعث ایجاد مشکلات بیشتر به جای حل آنها می‌شود. چنین انگیزه‌های جنگ طلبانه‌ای ممکن است در بحران کنونی قابل درک باشد. همه به دنبال به خاک مالیدن بیینی یک فرد گردن کلفت هستند. اما این رویکرد هوشمندانه نیست. اگر یک قلدر اسلحه داشته باشد، رضایت حاصل از مشت زدن به او ممکن است کوتاه مدت باشد.

بلینکن همچنین گفت: ما با دوستان لهستانی خود برای تامین جنگنده به اوکراین در حال گفت‌وگو هستیم.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که حتی اگر جنگ روسیه در اوکراین ماه‌ها ادامه یابد، اوکراینی‌ها پیروز خواهند شد و افزود: پیروزی در نبرد همان پیروزی در جنگ نیست. تصرف یک شهر همان تصرف قلب‌ها و اذهان اوکراینی‌ها نیست.

در این میان، اوکسانا مارکورووا، سفیر اوکراین در آمریکا نیز به برنامه رو در رو با ملت گفت که امیدوار است کشورش هر چه سریعتر جنگنده‌هایی از لهستان دریافت کند و افزود: ما با دوستانی آمریکایی و متحدان خود برای تامین قاطعانه و سریع تمامی مهمات، جنگنده‌ها و تسلیحات ضد تانک و ضد هوایی همکاری می‌کنیم تا بتوانیم به صورت موثر از کشورمان دفاع کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۸:۲۷

سلام ودرودبرپوتین مردمنطقی وطن پرست متعهدباشرف منصف مزدمومن وخداپرست وحامیان پوتین ،،،لعنت بردشمنان پوتین با د....لعنت خداوندبرترامپ کثیف پیمان شکن قاتل نامردپست فطر ت وبرحامیان رذل او،،،