• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400121612335
  • خبرنگار : 71660

در جریان حمایت بلاروس از روسیه؛

کره جنوبی "کنترل‌های صادراتی" را علیه بلاروس اعمال می‌کند

کره جنوبی "کنترل‌های صادراتی" را علیه بلاروس اعمال می‌کند

وزارت خارجه سئول اعلام کرد که کره جنوبی "کنترل‌های صادراتی" را علیه بلاروس به خاطر "حمایت موثر" این کشور از حمله روسیه به اوکراین اعمال خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه جزئیات دقیقی را در این خصوص منتشر نکرد اما اعلام کرد که همان "اقدامات مشابه‌ای" را که از پیش علیه روسیه اعمال کرده را انجام خواهد داد. همچنین وزارت خارجه سئول، مسکو را به دلیل حمله به اوکراین محکوم کرد.

ماه گذشته کره جنوبی از کنترل‌های صادراتی در برابر روسیه با ممنوع کردن انتقالات کالاهای استراتژیک خبر داد و به حرکت کشورهای غربی برای تحریم بانک‌های روسیه از طریق سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت پیوست.

در بیانیه‌ این وزارت خارجه آمده است: دولت کره جنوبی تصمیم گرفته است تا اقدامات کنترلی صادرات را در برابر بلاروس نیز اعمال کند. چرا که بلاروس به "شکل موثری" از حمله روسیه به اوکراین حمایت می‌کند.

این در حالی است که روسیه اقدامات خود در اوکراین را "عملیات ویژه " نامیده است. ماه گذشته «آندری کولیک»، سفیر روسیه در کره جنوبی درباره وضع تحریم‌ها علیه کشورش ابراز تاسف کرد و "فشار قدرتمند بیرونی" بر سئول از سوی آمریکا و شرکای غربی‌اش را در این باره مقصر دانست.

همچنین اسپوتنیک گزارش داد که وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرده که این کشور به کشورهای غربی جهت اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه می‌پیوندد تا اقتصاد روسیه را مورد هدف قرار دهند.

این بیانیه متذکر شده است: علاوه بر تحریم‌هایی که در تاریخ اول مارس علیه اقتصاد روسیه اعمال شد، کره جنوبی در تاریخ ۷ مارس تصمیم گرفت تا تحریم‌های بیشتری علیه روسیه از جمله هدف گیری بانک مرکزی این کشور را اعمال کند.

وزارت خارجه کره جنوبی تصریح کرد که لیست کامل این محدودیت‌ها پس از مشورت با تمامی وزارتخانه‌های مربوطه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۰۲:۰۸

درود بر پوتین کره ای ترسو از اربابش دستو میگیره مستعمره امریکاست توقع دیگه ای پیست