• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121612344
  • خبرنگار : 71129

سفیر لهستان: اوکراین تنها آیتم منوی ولادیمیر پوتین نیست

سفیر لهستان: اوکراین تنها آیتم منوی ولادیمیر پوتین نیست

سفیر لهستان در آمریکا گفت، بر این باور است که روسیه جاه طلبی‌های نظامی فراتر از اوکراین را در سر دارد و خواستار تحریم‌های اقتصادی چندین ساله علیه "رژیم پوتین" شد.

به گزارش ایسنا، مارک ماگروفسکی، سفیر لهستان در آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس نیوز از سفارت کشورش در واشنگتن دی.سی گفت: به نظرم اوکراین تنها آیتم منوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیست. ما باید آماده باشیم و تصمیم بگیریم که تحریم‌ها را حفظ کنیم. شاید برای یک دهه یا ۱۵ و حتی ۲۰ سال تا تاثیرات واقعی خود را بگذارند.

سفیر لهستان در آمریکا همچنین گفت، کشورش روز پنجشنبه اعلام کرد که هزینه‌های دفاعی خود را تا سه درصد تولید ناخالص داخلی افزایش می‌دهد.

این دیپلمات لهستانی همچنین گفت: وروشو در کنار سایر کشورهای استقلال یافته شوروی از جاه طلبی‌های پوتین خسته شده‌اند. ما همواره درباره پوتین و روسیه حرف حق را گفته‌ایم. برخلاف دیگر کشورها ما هرگز درباره جاه طلبی‌های امپریالیستی نوین رئیس جمهوری روسیه شکی نداشته‌ایم.

سفیر لهستان در آمریکا همچنین به درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین برای دریافت تسلیحات بیشتر برای دفاع در مقابل حمله روسیه نیز تاکید کرد و افزود: اوکراین یک کشور عضو اتحادیه اروپا نیست و اگر نخواهیم به لحاظ نظامی از آن دفاع کنیم، به لحاظ فنی و رسمی و حقوقی هم نمی‌توانیم آن را متحد به شمار آورده و از آن دفاع کنیم. اما در چارچوب همکاری بین‌المللی به نظرم می‌توانیم تسلیحات به اوکراین ارسال کنیم.

وی ادامه داد: حدود ۷۰۰ هزار مهاجر اوکراینی از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین از مرز عبور کرده‌اند. این احتمالا نخستین بحران پناهجویان در اروپا است که در آن هیچ اردوگاه پناهندگی ایجاد نشده است. تمامی این اوکراینی‌ها که وارد لهستان شده‌اند به منازل شهروندان لهستانی وارد و توسط آنها پذیرفته شده‌اند که این اقدامی قابل قبول و چشمگیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۰۰:۰۷

هرکس به فکر خویش کوسه به فکر ریش. سفیر لهستان توی آمریکا جای خوب و گرم و نرمی داره و به فکر منافع کشور خودش