• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400121612351
  • خبرنگار : 50184

نایب رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم گردی کرمانشاه:

اقامتگاه‌های بوم‌گردی روزهای شلوغی در پیش دارند

اقامتگاه‌های بوم‌گردی روزهای شلوغی در پیش دارند

ایسنا/کرمانشاه نایب رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه گفت: در نوروز پیش رو با توجه به احتمال افزایش حجم سفرها، روزهای شلوغی برای اقامتگاه های بوم گردی در پیش داریم.

یاور عبیری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آماده شدن اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه برای پذیرایی از میهمانان نوروزی، اظهارکرد: باتوجه به گذشت بیش از دو سال از شیوع بیماری کرونا و تاثیرات روحی و روانی که روی مردم داشته، به نظر می رسد با فروکش کردن نسبی این بیماری، امسال با حجم بالایی از سفرهای نوروزی مواجه باشیم.

وی ادامه داد: در این میان از آنجایی که میل مردم در زمان شیوع کرونا به سمت اکوتوریسم و گردشگری در طبیعت رفته، امیدواریم اقامتگاه های بوم گردی روزهای شلوغی را در نوروز پیش رو داشته باشند.

نایب رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه با بیان اینکه این اماکن اقامتی در ایام نوروز می توانند نقش مهمی در معرفی استان ایفا کنند، عنوان کرد: اکثر اقامتگاه های بوم گردی خانه های تاریخی هستند که مالکینشان آنها را احیاء کرده اند که این همان توجه به میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: از طرفی در بیشتر این اماکن در کنار بحث اسکان گردشگران، صنایع دستی هم تولید می شود که این نشان می دهد اقامتگاه های بوم گردی سفیرانی برای معرفی هر چه بهتر داشته های استان هستند.

عبیری با بیان اینکه طی سالهای گذشته هم گردشگران نشان داده اند که علاقمند به حضور در اقامتگاه های بوم گردی هستند، عنوان کرد: براین اساس پیش بینی می کنیم با افزایش حجم سفر 100 درصد ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی استان در ایام نوروز پر شود.

وی افزود: متاسفانه سال گذشته به واسطه شرایط کرونایی که وجود داشت و محدودیت هایی که گاه و بیگاه اعمال می شد، شرایط خوبی نداشتیم  و نتوانستیم از ظرفیت نوروز بهره ببریم که امیدوار به جبران آن در نوروز پیش رو هستیم.

نایب رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه در ادامه به هزینه هایی که هر گردشگر برای یک شب اقامت در بوم گردی های استان باید پرداخت کند نیز اشاره کرد و گفت: در سطح استان حدود 44 اقامتگاه بوم گردی داریم که طبق تعرفه تعیین شده بصورت میانگین اسکان هر گردشگر برای یک شب اقامت در این اماکن حدود 100 هزار تومان تمام می شود.

به گفته این مسئول، اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه برای نوروز امسال افزایش قیمت نخواهند داشت.

وی در ادامه در تشریح کیفیت ارائه خدمات در اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه هم گفت: هرچند اقامتگاه های بوم گردی در کرمانشاه نوپا هستند و تنها چندسالی است که این شیوه از اسکان را برای گردشگران داریم، اما در مجموع کیفیت ارائه خدمات در آنها مطلوب است و اکثر گردشگران راضی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha