• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400121612378
  • خبرنگار : 71424

تاثیر بی‌ثباتی مدیریتی در آموزش و پرورش بر اجرای کند سندتحول 

تاثیر بی‌ثباتی مدیریتی در آموزش و پرورش بر اجرای کند سندتحول 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز انتظارات جدیدی از شورای عالی آموزش و پرورش ایجاد شده است اظهار کرد: درک مسئله، ترسیم دقیق صورت مسئله و حل مسئله از این جمله است. از زمان تصویب سند شش وزیر آمده و رفته‌اند،؛ با توجه به بی‌ثباتی مدیریتی، اجرای چنین اسنادی مشکل است و تا امروز هم شورای عالی سندتحول را زنده نگه داشته است.

به گزارش ایسنا، محمود امانی طهرانی در آیین بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه نقطه شروع شورای عالی آموزش و پرورش، مدرسه دارانی بودند که سد را شکستند و آموزش و پرورش نوین را وارد کشور کردند گفت: در سال ۱۲۷۵ سنگ بنای آموزش و پرورش نوین نهاده شد. در سال ۱۳۰۰ قانون تشکیل شورای عالی معارف به تصویب رسید و در سال ۱۳۴۷ شورای عالی آموزش و پرورش اولین جلسه‌اش را با همین نام برگزار کرد.

وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش یک نهاد اصیل است و یک سرمایه ملی به شمار می‌آید.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از سرمایه‌های شورای عالی استقلال و دیگری اتقان مصوبات و تصمیمات است گفت: این شورا همواره از مصوبات شتاب‌زده پرهیز کرده است. مذاکرات شورای عالی از جنس مذاکرات قابل افتخار است و افرادی وارد شورای عالی آموزش و پرورش می‌شوند که بسیار پخته اظهارنظر می‌کنند. 

امانی طهرانی ادامه داد: شورای عالی آموزش و پرورش تا حد زیادی از انجام امور بدون پیوست پژوهشی پرهیز کرده است. 

وی با اشاره به اینکه عمده مصوبات شورای عالی متقن و موثر بوده‌اند گفت: بزرگترین دستاورد شورای عالی آموزش و پرورش، سندتحول بنیادین است که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز انتظارات جدیدی از شورای عالی آموزش و پرورش ایجاد شده است اظهار کرد: درک مسئله، ترسیم دقیق صورت مسئله و حل مسئله از این جمله است. از زمان تصویب سند شش وزیر آمده و رفته‌اند، با توجه به بی ثباتی مدیریتی، اجرای چنین اسنادی مشکل است و تا امروز هم شورای عالی سندتحول را زنده نگه داشته است.

امانی طهرانی ادامه داد: بسیاری معتقدند که شورای عالی مجری اجرای سندتحول است درحالی که اینگونه نیست و برعهده آموزش و پرورش است. ترسیم دقیق صورت مسئله‌ها و پیشنهاد راه حل‌های موثر از چالش‌های جدید پیش روی شورای عالی آموزش و پرورش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha