• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400121612424
  • خبرنگار : 30057

بررسی راهکارهای حفاظت از بزرگترین میراث بشر در نشست علمی

بررسی راهکارهای حفاظت از بزرگترین میراث بشر در نشست علمی

رئیس کرسی یونسکو در بازیافت آب، از آب به عنوان میراث بشریت یاد کرد و گفت: ما به دنبال روزی هستیم که چالش آب از طریق برنامه ریزی های منسجم مرتفع شود.

به گزارش ایسنا دکتر محمدحسین صراف‌زاده در افتتاحیه جشنواره آب "پنل آب، اقلیم و تمدن" گفت: این جشنواره به منظور اهمیت دادن به آب و تغییر رویکرد در این حوزه است؛ چرا که آب نه یک میراث برای ما بلکه یک امانت نزد ما برای آینده است و باید در حفاظت از آن تلاش کنیم.

وی افزود: کرسی مخاطرات زمین‌شناختی ساحلی یک موضوع چند بُعدی است که یک بعد آن موضوع آب است و یونسکو در مجموعه سازمان‌های ملل یکی از اجزایی است که در آن آب به عنوان یک موضوع مهم تعریف شده و در این خانواده آبی یونسکو، موضوع مخاطرات زمین‌شناختی یکی از بخش‌های مهم آن است و ورود به این کرسی جدید را خیر مقدم می‌گوییم.

به گفته وی، این رویداد یکی از برنامه‌های جشنواره آب است که از روز ملی آب یعنی ۱۳ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ۳ فروردین ماه ادامه دارد.

صراف‌زاده با بیان اینکه در فاصله روز ملی آب و روز جهانی آب، جشنواره آب برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ما با برگزاری این رویدادها به دنبال روز نویی در کشور هستیم که مساله آب با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مرتفع شود.

دبیر کرسی یونسکو در بازیافت آب با بیان اینکه رویداد امروز با همکاری کرسی یونسکو در مخاطرات ساحلی برگزار می‌شود، یادآور شد: آب، یکی از موضوعات مهم در یونسکو است و این دو کرسی در این نشست درصدد هستند تا جنبه‌های مختلف چالش‌های آب در کشور را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش ایسنا، روز جهانی آب مصادف با دوم یا سوم فروردین هر سال (۲۲ مارس) از سوی سازمان ملل نام‌گذاری شده‌است. روز جهانی آب، اولین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی، در کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل رسماً مطرح شد.

در این کنفرانس از کلیه کشورها خواسته شد تا در راستای اجرای بیانیه شماره ۲۱ سازمان ملل، این روز را به عنوان روز ترویج و آگاه‌سازی مردم در مورد آب اختصاص دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha