• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121612430
  • خبرنگار : 71660

رهبر اپوزیسیون بلاروس: لوکاشنکو کنترل کشور را به کرملین سپرده است

رهبر اپوزیسیون بلاروس: لوکاشنکو کنترل کشور را به کرملین سپرده است
سوتلانا تیخانوفسکایا در تظاهرات ضد جنگ

رهبر اپوزیسیون در تبعید بلاروس معتقد است که الکساندر لوکاشنکو، یکی از متحدان ولادیمیر پوتین در جریان حمله روسیه به اوکراین به طرز موثری کنترل کشورش بلاروس را به کرملین واگذار کرده است.

به گزارش ایسنا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس درخصوص اینکه "نیروهای کشورش در حال انجام عملیات در اوکراین هستند" و یا اینکه در حمله روسیه به اوکراین "قصد و برنامه‌ای مبنی بر شرکت در جنگ و حمایت از طرف روسی" را دارد، رد می‌کند.

اما «سوتلانا تیخانوفسکایا»، رهبر اپوزیسیون در تبعید بلاروس در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین گفت که ارتش بلاروس در حال حاضر به طور "غیرمستقیم" تحت کنترل کرملین است.

این رهبر اپوزیسیون بلاروس عنوان داشت: به نظر می‌رسد که لوکاشنکو ارتش ما (بلاروس) را دیگر کنترل نمی‌کند، تنها چیزی که او کنترل می‌کند، "سرکوب" علیه مردم بلاروس است. ما شاهد نشانه‌هایی از "اشغال نظامی بلاروس" هستیم.

یک جلسه دفاعی آمریکا هفته پیش درخصوص اینکه "استقرار نیروهای بلاروسی در داخل اوکراین می‌تواند قریب‌الوقوع باشد"، ترس و وحشت را برانگیخت؛ اقدامی که خود می‌تواند به شدت‌گیری و افزایش جنگ کنونی کمک کند. همچنین، تصاویری درخصوص افزایش نیروهای نظامی بلاروس در نزدیکی مرز اوکراین در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

سوتلانا تیخانوفسکایا گفت که هدف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه  این است که "دست‌های سربازان بلاروسی را به خون آغشته" و "رژیم لوکاشنکو" را به جنگ وصل کند و این کشور را به یک "هم‌دست" تبدیل کند. وی از نیروهای بلاروسی می‌خواهد که از جنگ در اوکراین پرهیز کنند و از "دستورات جنایتکارانه" پیروی نکنند.

تیخانوفسکایا اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا نیروهای بلاروسی را از شرکت در جنگ منصرف کنیم. ما با مادران سربازان در حال گفت‌وگو هستیم تا مانع فرزندان خود شوند و اجازه ندهند آن‌ها به جنگ بروند.

وی افزود: اگر پوتین فردا بخواهد کنترل تمام بلاروس را بگیرد، قادر است این کار را انجام دهد. از آن‌جایی که پوتین می‌خواهد، فعالیت‌های سیاسی به سربازها و نیروهای روسی این اجازه را می‌دهد که از خاک بلاروس استفاده کنند. لوکاشنکو عروسک خیمه شب بازی است و پوتین از طریق او بلاروس را کنترل می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۰۰:۵۲

سلام ودرود برپوتین قهرمان بلامنازع جهان ،تواحمق هستی رییس جمهوربلاروس میداندکه به صلاحش هست بلاروس با روسبه همپیمان باشداوچون دلقک اکراین پیمان شکن ونامرد نیست،که روستبارهاراقتل عام کندوالان کتمان کند،،بایدشرق اکر این مستقل شودوکریمه خاک روسیه بوده هست خواهدبودورو سیه براکراین نطارت داشته باشدچون مورداعتمادنیستندوپایگاهها ی هسته ای هم دارند