• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400121612451
  • خبرنگار : 50071

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

کاهش ۲۷ درصدی بستری‌های کرونا در خراسان رضوی

کاهش ۲۷ درصدی بستری‌های کرونا در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا نسبت به ۱۰روز گذشته در مراکز درمانی خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر ۷۴۴ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

دکتر محمد پهلوان کاشی با بیان اینکه بیشترین تعداد بیماران بستری با ۵۷۶ مورد در سطح استان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند، خاطرنشان کرد: با تلاش مدافعان سلامت و همکاری موثر مردم، روند بستری و ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی در حال کاهش است و لازم است برای ادامه این روند، عموم مردم همکاری مستمر با مدافعان سلامت داشته باشند.

وی تصریح کرد: ۱۹۸ نفر از بیماران بستری در شرایط بدحال و در بخش‌های مراقبت ویژه استان قرار دارند که از این تعداد ۱۵۸ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت هستند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۱۶۵ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که نسبت به هفته گذشته کاهش ۳۷ درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۴۹ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری شدند.

پهلوان کاشی با بیان اینکه طی یک روز گذشته۱۰۲۲ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به صورت سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب و اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه نمودند، اظهار کرد: تمامی سطوح خدمات‌رسانی در حوزه‌های بهداشتی و درمانی همچنان در حالت آماده‌باش هستند و عموم مردم در صورت بروز علائم، ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ و دریافت راهنمایی‌های لازم به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه نمایند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی با بیان اینکه همکاری مردم نقش موثری در کنترل موج‌های کرونا دارد، اظهار کرد: تکمیل واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی مهمترین راهکار در پیشگیری از بیماری کرونا محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha