• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121612555
  • خبرنگار : 71415

نیوزیلند پوتین، لاوروف، شویگو و زاخارووا را تحریم کرد

نیوزیلند پوتین، لاوروف، شویگو و زاخارووا را تحریم کرد

وزارت امور خارجه نیوزیلند امروز اعلام کرد که تحریم‌هایی علیه رهبران روسیه از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه اعمال کرده است که در مجموع فهرست این اهداف ۱۰۰ روس را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه نیوزیلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند و نانایا ماهوتا، وزیر امور خارجه این کشور، ممنوعیت‌های مسافرتی هدفمند علیه مقامات دولت روسیه و سایر افراد مرتبط با حمله روسیه به اوکراین را اعلام کردند. این فهرست همچنین شامل سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و ماریا زاخارووا ،سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه و مقامات دیگر می شود.

دولت نیوزیلند امروز (دوشنبه) اعلام کرد، برنامه دارد تا با تسریع روند تصویب یک قانون جدید، دست به اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه روسیه از بابت حمله به اوکراین بزند.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برخلاف بسیاری از کشورهایی که تاکنون علیه روسیه تحریم‌هایی را اعمال کرده‌اند، قوانین موجود در نیوزیلند به آن اجازه نمی‌دهد تحریم‌های معناداری را مگر اینکه بخشی از یک تلاش گسترده‌تر سازمان ملل باشد، اعمال کند. برخورداری روسیه از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل نیز به این ترتیب برای نیوزیلند در مسیر اعمال تحریم محدودیت ایجاد می‌کند.

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند گفت که قانون جدیدی به دولتش اجازه می‌دهد تا افراد، شرکت‌ها و دارایی‌های مرتبط با کسانی که در روسیه در این حمله دخیل هستند، از جمله الیگارش‌ها را هدف قرار دهد. این به نیوزیلند اجازه می‌دهد تا دارایی‌های طرف‌های هدف گرفته شده را مسدود کند و ورود قایق‌های تفریحی یا هواپیماهای آنها را ممنوع کند.

آردرن گفت: لایحه‌ای با این ماهیت هرگز به پارلمان ما ارائه نشده است، اما با توجه به وتوی تحریم‌ها توسط روسیه در سازمان ملل، این لایحه ضروری است.

این لایحه هر چند مختص حمله به اوکراین مطرح شده است، اما می‌تواند به نیوزیلند اجازه دهد تا تحریم‌هایی را علیه کشورهایی مانند بلاروس که به نظر می‌رسد به روسیه کمک می‌کنند، اعمال کند.

آردرن بیان کرد در حال حاضر تنها مقدار کمی از پول روسیه در نیوزیلند سرمایه‌گذاری شده است، اما بدون قانون جدید، آن وضعیت می‌تواند در صورتی که الیگارش‌های روسی به نیوزیلند به عنوان یک درب پشتی به جهت فرار از تحریم‌های جاهای دیگر نگاه کنند به سرعت تغییر کند.

نانایا ماهوتا، وزیر امور خارجه نیوزیلند نیز گفت، این لایحه "سیگنال بسیار واضحی را ارسال خواهد کرد مبنی بر اینکه نیوزیلند پناهگاه امن کسانی که مایل به انتقال دادن سرمایه‌های خود به اینجا هستند، نخواهد بود."

لایحه مربوط به تحریم‌های روسیه در نیوزیلند قرار است روز چهارشنبه توسط قانونگذاران بررسی شود و می‌تواند به سرعت در همان روز تصویب شود. آردرن گفت که امیدوار است قانونگذاران همه احزاب از آن حمایت کنند، هرچند که هنوز رای متفق‌القول به تصویب آن تضمین نشده است.

ماهوتا گفت: در حالی که این قانون فراگیر است، به این معنا نیست که هر فردی که روس و ثروتمند است به طور خودکار هدف قرار خواهد گرفت.

نیوزیلند پیشتر صادرات به نیروهای ارتش و امنیتی روسیه را ممنوع کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha