• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400121612629
  • خبرنگار : 71496

برهم صالح یک توافق سیاسی و اجتماعی را در عراق خواستار شد

برهم صالح یک توافق سیاسی و اجتماعی را در عراق خواستار شد

رئیس جمهور عراق یک قرارداد سیاسی و اجتماعی در این کشور را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر خوانده و خواستار آن شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر  برهم صالح، رئیس جمهور عراق، او در استقبال از روسا و اساتید دانشگاه‌های این کشور از استان‌های مختلف، در کنار بررسی روند آموزش عالی در آنها، به شرایط سیاسی کلی این کشور پرداخت.

طبق بیانیه‌، برهم صالح در این دیدار بر لزوم اجرای حقوق ملی و قانون اساسی و رها نکردن آنها تاکید کرده و گفت: مسئولیت پارلمان جدید و دولتی که در آن رای اعتماد خواهد گرفت، سنگین خواهد بود و امید زیادی نسبت به آن وجود دارد زیرا در پی انتخابات زودهنگامی در پاسخ به جنبش و افکار عموم مردم که استمرار وضعیت موجود را غیرممکن می‌دید و اصلاح این روند و تمرکز بر اصلاحات جدی و مبارزه با فساد را با اهمیت می‌دانست، تشکیل شد.

رئیس جمهور عراق اظهار کرد: نیاز مبرم به یک حاکمیت قدرتمند با یک قرارداد سیاسی و اجتماعی جدید یک خواسته اضافه نبوده بلکه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که شرایط سیاسی و اقتصادی داخلی و تحولات پرشتاب منطقه‌ای و بین‌المللی آن را ایجاب می‌کند.

او افزود: تنظیم این قرارداد با مشارکت افکار عمومی ملی و با اقدامات سیاسی، آکادمیک و اجتماعی انجام می‌شود.

برهم صالح در ادامه گفت: دوری عراق از نقش محوری خود در منطقه در طول چهار دهه گذشته که به دلیل بحران‌های داخلی رخ داد، موجب بی‌ثباتی داخلی شد و در کل منطقه گسترده شد.

رئیس جمهور عراق ادامه داد: تلاش‌های انجام شده در این زمینه به تحول بزرگی در بازگرداندن عراق به نقش پیشگام و معمول خود در منطقه منجر شد، مسیری که اساس آن مخالفت با این رویکرد بود که کشور عراق به میدان درگیری‌ها تبدیل شود بلکه عراق باید محلی برای تامین منافع ملت‌ها و کشورهای منطقه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha