• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400121612702
  • خبرنگار : 71620

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، روح الله متفکرآزاد، در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

یوسف داودی نماینده سراب به وزیر نفت: علت عدم تأمین و جایگزینی سوخت LPG با کمترین آلایندگی به جای سوخت CNG با آلایندگی بسیار زیاد.

علی اکبر علیزاده برمی، نماینده دامغان و ۴۶ نماینده دیگر به وزیر کشور: لزوم برخورد قاطعانه با موضوع قاچاق و ارائه گزارش عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دهه ۹۰ به مجلس. به همراه ۵۹ نماینده دیگر به وزیر اقتصاد: لزوم اصلاح فرایند تسریع در پرداخت وام ازدواج.

محمدرضا احمدی، نماینده رشت به همراه ۳۲ و ۲۶ نماینده دیگر به رئیس جمهور و وزرای نیرو و کشور: ضرورت اقدام در خصوص تصفیه فاضلاب و پاکسازی دو رودخانه گوهررود و زرجوب شهر رشت و ضرورت چاره اندیشی درباره محل پسماند سراوان شهرستان رشت با توجه به آغاز فصل گرما.

عباس مقتدایی، نماینده اصفهان به وزیر میراث فرهنگی: ضرورت ارائه گزارش درباره وضعیت اقدامات انجام شده در دیپلماسی اقتصادی متناسب با برنامه ارائه شده به مجلس. به وزرای خارجه و صنعت: ضرورت اعزام رایزن‌های بازرگانی به کشورهای متخلف به ویژه کشورهای همسایه و ایجاد دفاتر تجاری با قید فوریت.

علی علیزاده، نماینده مراغه و عجب شیر و ۱۴ نماینده دیگر به وزیر کشور: لزوم شکل گیری استان سهند در جنوب آذربایجان.

سیدمحمد موحد، نماینده کهگیلویه به همراه ۵۲ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در تعیین تکلیف باقیمانده نیروهای حق التدریسی.

فاطمه رحمانی، نماینده مشهد به همراه ۴۹ نماینده دیگر به وزیر صمت: لزوم اجرای ماده ۱۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر تحویل خودروی ایرانی به قیمت کارخانه پس از تولد فرزند دوم به بعد.

جعفر قادری، نماینده شیراز به همراه ۲۵ نماینده دیگر به وزیر نیرو: ضرورت تسریع در تأمین مالی تأسیسات فاضلاب شهری ۲۰۰ هزار نفری صدرای شیراز.

حسین امامی راد، نماینده چناران و ۴۱ نماینده دیگر به وزیر راه: لزوم تسریع در تکمیل آزادراه مشهد-چناران.

ابراهیم رضایی، نماینده دشتستان به همراه ۵۶ نماینده دیگر به وزیر ارتباطات: لزوم ارائه اینترنت پرسرعت و با کیفیت استاندارد. به همراه ۴۹ نماینده دیگر به وزیر خارجه: بازگرداندن و تأمین امنیت بازماندگان و دانشجویان ایرانی حاضر در اوکراین.

حسین محمدصالحی دارانی، نماینده فریدن و ۱۶ نماینده دیگر به وزیر نیرو: تسریع در احداث سد بلطاق فریدن.

کیومرث سرمدی واله، نماینده مردم اسدآباد به همراه ۵۱ نماینده دیگر به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به کمبود آب در روستاهایی که تحت پوشش آبفا نیستند. به همراه ۵۷ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم افزایش نظارت بر بازار و کنترل گرانی افسارگسیخته در آستانه سال نو.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان به همراه ۴۶ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت مساعدت و حل مشکل فرزندان ایثارگران منقضی خدمت جهت تبدیل وضعیت توسط ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به همراه جمعی از نمایندگان به وزرای نفت و نیرو: لزوم توقف فوری مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شهید منتظری اصفهان و مهر و موم مجدد مشعل‌های مازوت سوز.

قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان به همراه ۲۰ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم تخصیص اعتبارات لازم برای بهسازی و کمک به احداث راه های ارتباطی روستایی در شهرستان های محروم و مرزی شهرستان های هویزه و دشت آزادگان.

سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز به همراه ۵۸ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم اقدام قاطع و گسترده نیروی انتظامی درخصوص آمار بالای سرقت در کشور،. به وزرای کشور و میراث فرهنگی: لزوم حفظ برخی زیرساخت‌ها محوطه‌سازی‌های ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادها بعد از طرح آزادسازی سواحل دریا جهت استفاده مردم. به وزیر امور اقتصادی: لزوم رفع مشکلات گمرک و تسهیل صادرات برای تولیدکنندگان. تذکر وی به همراه ۳۹ نفر از نمایندگان به وزیر دادگستری: لزوم توجه سازمان تعزیرات استان‌ها به شعار راهبردی سال یعنی رفع موانع تولید و پشتیبانی ها در صدور احکام. به وزیر امور اقتصادی: لزوم توقف پرداخت ۲۲۰۰ دلار برای هر کد ملی و جایگزینی آن با پرداخت نرخ آزاد برای مسافران مبادی خروجی کشور. به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت رسیدگی به وضعیت آسفالت آزادراه زنجان - تبریز، تذکر وی به همراه ۲۳ نفر از نمایندگان. به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم اقدام برای ریشه کنی آفت درختان گردو در شهرستان آذرشهر

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل به همراه ۱۹ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: علت کاهش تعداد پروازهای فرودگاه اردبیل چیست؟

روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز و محمدحسین فرهنگی به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت ابطال و لغو اقدام غیرقانونی محرمانه شمردن سند قرارداد آزادراه تبریز - اندیشه - سهند.

مصطفی رضا حسینی قطب آبادی نماینده شهربابک به رئیس جمهور: لزوم توجه به طرح جاده شهربابک به هرات.

بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تکمیل طرح تعریض جاده پرتردد داورزن- مزینان. 

سید محمد مولوی نماینده آبادان به وزرای کشور و نفت: ضرورت اجرای تکلیف قانونی مندرج در جزء ۱ بند (ب) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبنی بر تکلیف استانداران در ارائه پیشنهاد فروش ساختمان‌های ملکی دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه قوه مجریه به شورای برنامه ریزی و توسعه استان و نیز ضرورت تسریع در واریز یارانه خرید گاز مایع برای خانوارهای ساکن در مناطق فاقد لوله کشی گاز طبیعی و لزوم توسعه زیرساخت استفاده از گاز مایع در ناوگان حمل و نقل و نیز ضرورت واریز منابع ناشی از افزایش نرخ سوخت واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی و سایر واحدهای تولید فلزات و کانی‌ها. سیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزرای آموزش و رفاه: ضرورت توجه جدی به تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق محروم و مرزی به خصوص پیش دبستانی و درباره ضرورت شفاف سازی درآمدها و هزینه های سازمان تأمین اجتماعی و ارائه اطلاعات دقیق به بیمه شدگان و دیگر اعضای این سازمان. به وزیر خارجه: ضرورت برقراری تعامل نظام مند با کشور عراق و تدوین و تصویب یک استراتژی قوی دوجانبه در جهت لایروبی و خارج سازی مغروقه‌های آن.

احمد مرادی نماینده بندرعباس و ۱۹ نماینده دیگر به وزیر کشور: لزوم توجه به خطرات و آسیب‌های جمعیت رو به افزایش افاغنه غیرمجاز در کشور.

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده اردکان به وزیر آموزش: ضرورت صدور احکام معلمان حق التدریس. به وزیر بهداشت: لزوم تأمین و استقرار اورژانس مورد نیاز کشور به خصوص اردکان. به وزرای علوم، راه، صنعت و آموزش: ضرورت تعیین تکلیف دانشکده علم و هنر اردکان. لزوم دوبانده شدن کمربندی شرق شهر اردکان. ضرورت تعیین تکلیف شهرک صنعتی شماره ۲ اردکان و لزوم تسریع در صدور احکام معلمان طرح امین قرآنی اردکان.

علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار به همراه ۱۲ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: ضرورت ممانعت از ارجاع دانشگاه‌های غیرمرکز استان به دانشگاه مرکز استان و حفظ استقلال این دانشگاه‌ها.

سیدکریم حسینی نماینده اهواز و ۳۶ نماینده دیگر به رئیس جمهور درباره ضرورت رایزنی با کشورهای همسایه درخصوص چاره جویی برای کانون های خارجی ریزگردها و اختصاص اعتبارات لازم برای کانون های داخلی.

مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد به وزیر ارتباطات: علت پایین بودن سرعت اینترنت در زمان بررسی طرح تنظیم مقررات چیست؟

مهدی عسکری نماینده کرج و ۳۵ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت توجه به سند آمایش سرزمینی در اجرای طرح جهش ملی تولید مسکن.

مسلم صالحی نماینده اقلید به وزیر ورزش: لزوم تسریع در تخصیص اعتبار و تکمیل طرح های ورزش شهرستان اقلید.

محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر به وزیر کشور: لزوم شفافیت در خصوص توزیع اعتبارات ستاد بحران کشور به ویژه در استان مازندران. به رئیس جمهور: لزوم شفافیت نحوه توزیع اعتبارات مناطق محروم به خصوص در نوشهر، چالوس و کلاردشت. به وزیر کشور: اقدام لازم برای رانش زمین کنس دره توسط مدیریت بحران استان مازندران.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha