• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400121612809
  • خبرنگار : 71647

صف بلند کاروان نظامی روسیه تا روزنامه‌ها رسید

صف بلند کاروان نظامی روسیه تا روزنامه‌ها رسید

روزنامه‌های امروز جهان انتخابات فرانسه، جنگ اوکراین و نیز پایان یک زبان بومی را سوژه صفحات خود کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، دوشنبه ـ ۱۶ اسفند ماه ـ مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان به روایت آلبرت کوچویی، به شرح زیر است:
 

اعلام جنگ

صف بلند کاروان نظامی روسیه تا روزنامه‌ها رسید


ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌گوید: اعمال تحریم علیه روسیه به‌گونه‌ای به معنای اعلام جنگ است. اوکراین و روسیه می‌گویند: درگیری در قلب شهرها، به معنای نادیده گرفتن آتش بس است. آن چه مذاکرات بر سر آن، به توافق رسیدند. 
روزنامه‌های ایتالیایی از جمله له رپوبلیکا هم خبر از یاری ایتالیا می‌دهند.


اسلحه برای اوکراین

صف بلند کاروان نظامی روسیه تا روزنامه‌ها رسید


روزنامه ال پائیس، با دیگر روزنامه‌های اسپانیا، از صف بلند کاروان نظامی روسیه در قلب شهرها و مرزها می‌گویند. هیچ حرکتی دیده نمی‌شود. این ستون عظیم تا چه زمانی آرام خواهد ماند؟

روزنامه بیلد با دیگر روزنامه‌های آلمان نگاه به اوکراین دارند. اینجا، منطقه دونباس در اوکراین است. سربازان در میان گل ولای با انبوه تانک های سوخته این بیشتر به صحنه‌ای از یک فیلم سینمایی می‌ماند. «خرسون» شهری در دست روس‌ها. ترس تاریکی و امید به فرار. در این جا موج می‌زند.


اتفاقی غریب

صف بلند کاروان نظامی روسیه تا روزنامه‌ها رسید


روزنامه‌های فرانسه، نگاه به انتخابات در راه دارند. پنج هفته، رقابت، زمان اندکی است. لوموند، نوشت: برای انتخاب یک رئیس جمهوری، فرانسه، نیاز به مناظره و گفتمان دارد. اما فرصتی برای آن نیست. جنگ در اروپا، همه گیری ویروس کووید ۱۹ دارند در این جا  فرصت سوزی می کنند. پنج سال پیش یک وزیر اقتصاد کم تر شناخته، پیروز رقابت های انتخاباتی رئیس جمهوی فرانسه شد. امانوئل مکرون، آن روز سی و نه سال داشت. جوان ترین رئیس جمهوری از هنگام ناپلئون بناپارت در بیست سال گذشته، از فرانسوا میتران و ژاک شیراک پس از شارل دوگل، دو دور رئیس جمهور انتخاب نشده اند. اگر مکرون پیروز شود، چهارمین است در دو دهه.


در حاشیه خبرهای امروز آمده است:
 

پایان یک زبان

کریستینا کالدرون، آخرین زنی بود از خون یگانه یاگان ها که در نود و سه سالگی مرد. با او، زبان و فرهنگ یاگان پایان می‌گیرد. آن ها بومی شیلی و آرژانتین‌اند که فقط یک هزار و هفتصد تن از آنان مانده‌اند. نسل اصیل آن ها با مرگ کریستینا کالدرون پایان می‌گیرد و با او زبان «یاگان» هم. پایان خط برای یک زبان بومی در شیلی و آرژانتین. این را اکونومیست می گوید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha